Toon posts:

Accu laden Toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gromm... heb hier een Toshiba laptop 3000-400. Zo dra deze aan het lichtnet hangt laadt de accu netjes op.

Schakel ik het ding echter uit, dan zou de gele laad-led moetenbranden en groen worden indien vol.

Probleem is dat de led niet brandt, maar knippert. Als ik dan wat later kijk hoever ie is opgeladen, dan geeft ie nog steeds de oude waarde aan.

M.a.w. bij een knipperende led laadt ie blijkbaar niet op:(

Iemand een idee?

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48
Aan laten staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks |:(

Verwijderd

Ik dacht dat dat betekende dat je accu kapot was. Ik ga ff een link voor je zoeken :) .

Verwijderd

Op http://www.csd.toshiba.com/ bovenin op 'Support' klikken, daarna Tech Support Center', ff zoeken naar het type laptop en de rest staat voor zich :) .

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar daar was ik al geweest.

Anyway... hij staat nu te laden. Ik heb het netsnoer afgekoppeld, de accur eruit en weer erin en weer het netsnoer aangesloten.

Toen deed ie 't :) Hopelijk blijft dat zo...

Nu die vervloekte USB muis nog :(

Verwijderd

hat doet mijn T1850C ook(386 op 40mhz), dan gaat de Battery led knipperen, dan is de bat half vol dus hij wil hem niet(maar doet het wel) opladen, als je hm wel zou opladen zou je bat lui worden(kan iemand het lui worden ff uitleggu :? )

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Kwestie van RTFM

Bij de mijne (1730CDT) zit voorop een schuifknop dat ik naar links schuif, dan laad ie verder niet op. Schuif ik het naar rechts dan wel. Kan je zelf instellen allemaal. Hoe? Lees de handleiding eens voor de grap...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• A-Tray
  • Laatst online: 25-05 08:49
Op maandag 06 augustus 2001 00:02 schreef Bill_Gatjes het volgende:
hat doet mijn T1850C ook(386 op 40mhz), dan gaat de Battery led knipperen, dan is de bat half vol dus hij wil hem niet(maar doet het wel) opladen, als je hm wel zou opladen zou je bat lui worden(kan iemand het lui worden ff uitleggu :? )
Bij NiMH en NiCAD betterijen heb je inderdaad last van het zogenaamde "geheugeneffect".
Op het moment dat je de batterij niet helemaal leeg weer opnieuw oplaad, dan krijg je in de batterij een soort kristalvorming die de capaciteit van de batterij vermindert en op een gegeven moment opheft.

Bij Lithium batterijen heb je er veel minder last van.

Mijn tip;
koop een nieuwe accu en een ontlader.

Grt.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb het zelfde probleem, maar dit is op te lossen door de laptop helemaal op accustroom te laten werken en dat de laptop dan uitvalt wanneer de accu echt leeg is, dus niet bij 3 procent de laptop laten uitzetten!!

En daarna weer opladen en het werkt weer perfect, het is heel slecht voor die accu's om ze telkens maar op te laten en dan weer 'afladen' opladen ect..

Zorg ervoor dat de accu helemaal leeg wordt, zo'n accu-leger is dus een prima idee (zoals er al eerder werd gezegt)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig... hoewel ie 't inmiddels doet, toch maar even een Toshiba service gebeld. Die vertelden mij dat er ergens een klein gaatje moest zitten. Met een paperclip kun je dan de laadprocessor resetten.

De mijne heeft echter zo'n gaatje niet, en toen ik vertelde dat het om de 3000-400 ging, was het meteen afgelopen met de service.

"Sorry meneer... dit model is te nieuw en mag alleen door Toshiba zelf worden geserviced"

Er schijnen er namelijk pas 4 te zijn uitgeleverd...
Pagina: 1