Kan je gekochte Google Play Movies downloaden naar mkv besta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Is het mogelijk om een op Google Play gekochte film om te zetten naar mkv-bestand en deze op de media-speler zetten. Ik koop normaal de DVD versie van een film, maar door de carona-onzin is de titel nog steeds niet op dvd verkrijgbaar (geen enkele winkel heeft het). Google Play heeft 'm wel. Maar kan ik die dan naar de mediaspeler in de home cinema kamer opslaan.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Volgens mij kan dat niet. Je beste optie is een chromecast

[ Voor 7% gewijzigd door mat.hi.as op 14-04-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
mat.hi.as schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:45:
Volgens mij kan dat niet. Je beste kans is een chromecast
Een chromecast kan toch niet downloaden? Als het al kan dan moet het op de pc. Maar ik weet niet hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Dat is inderdad een stukje hardware wat je in een HDMI poort op je TV prikt. Ik heb zelf een chromecast, werkt perfect met Netflix/Prime. Ik neem aan dat Google de integratie met z'n eigen producten ook goed heeft gemaakt (Chromecast is van Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

YouTube: Chromecast: How to cast using Google Play Movies

in het bovenstaande videootje zie je hoe google play met een chromecast werkt. Andere optie is om je PC/laptop middels een HDMI kabel aan je TV te verbinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 14-04-2020 17:15 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
Maar in de homecinema heb ik geen tv. Er staat een mediaspeler en daarop kan geen chromecast worden aangesloten. Chromecast is inderdaad voor televisie maar ik maak gebruik van een mediaspeler met projector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

En welke aansluitingen heeft die projector dan? voor de volledigheid is het even handig om even je gebruikte apparatuur aan te geven. Merk/type, aansluitingen :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
De projector heeft alleen usb en hdmi, maar ik heb inmiddels een AV-receiver aangesloten tussen de mediaspeler en de projector waarop nu een Chromecast Ultra (had geen andere liggen) bekabeld heb aangesloten. Nu kan ik dus ook Netflix e.d. streamen naar het grote scherm. Uiteraard heb ik nog steeds de voorkeur daar DVD's kopen en die naar de mediaspeler rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Ik geloof niet dat Google daar ook echt heel blij van wordt dat je gekochte films kan downloaden. Grote kans dat die bestanden vervolgens via de illegale weg gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan inderdaad niet en is DRM protected.

Anders had de eerste de beste jojo die film natuurlijk direct in 4K kwaliteit beschikbaar gemaakt voor illegale download.
Pagina: 1