L.S.,
in de laatste alinea van het artikel over het aantal electrische auto's in Nederland op 1 januari 2020 wordt gerept over het vorige decennium...
...maar er wordt duidelijk NIET de periode 2001 t/m 2010 bedoeld...
...maar het huidige decennium: 2011-2020...
In tegenstelling tot wat velen denken is de jaartelling nooit begonnen bij 0 maar bij 1.
Er is een schitterende wikipedia pagina daarover te lezen: Wikipedia: 0 (jaar)
Het eerste jaar was in onze jaartelling was dus 1.
Het eerste decennium (1 t/m 10) was pas voorbij toen het 11e jaar aanbrak.
De tweede eeuw brak aan toen het jaar 101 begon, na de eerste eeuw (1 t/m 100)
Het derde millenium waarin wij nu leven begon dus in 2001, net als de 21 eeuw, en het 201e decennium...
...ja, als u de Y2K parties heeft meegemaakt dan heeft u een jaar kunnen tijdreizen met iedereen die niet kan tellen en meende al in het toen nog toekomstige 3e millenium te leven...
...net zo goed als ik / wij allen en dus ook tassadar32 nog steeds leven in het 202e decennium...
...want hetvolgende breekt pas aan op 1 januari 2021, dus nog 7,5 maandjes geduld hebben.
Enjoy, keep up the good work, en pas op je tellen ;-)
Cheers, Bart
P.S. op verzoek van @Verwijderd1 mijn spelfouten gecorrigeerd (behalve die in de titel)
in de laatste alinea van het artikel over het aantal electrische auto's in Nederland op 1 januari 2020 wordt gerept over het vorige decennium...
...maar er wordt duidelijk NIET de periode 2001 t/m 2010 bedoeld...
...maar het huidige decennium: 2011-2020...
In tegenstelling tot wat velen denken is de jaartelling nooit begonnen bij 0 maar bij 1.
Er is een schitterende wikipedia pagina daarover te lezen: Wikipedia: 0 (jaar)
Het eerste jaar was in onze jaartelling was dus 1.
Het eerste decennium (1 t/m 10) was pas voorbij toen het 11e jaar aanbrak.
De tweede eeuw brak aan toen het jaar 101 begon, na de eerste eeuw (1 t/m 100)
Het derde millenium waarin wij nu leven begon dus in 2001, net als de 21 eeuw, en het 201e decennium...
...ja, als u de Y2K parties heeft meegemaakt dan heeft u een jaar kunnen tijdreizen met iedereen die niet kan tellen en meende al in het toen nog toekomstige 3e millenium te leven...
...net zo goed als ik / wij allen en dus ook tassadar32 nog steeds leven in het 202e decennium...
...want hetvolgende breekt pas aan op 1 januari 2021, dus nog 7,5 maandjes geduld hebben.
Enjoy, keep up the good work, en pas op je tellen ;-)
Cheers, Bart
P.S. op verzoek van @Verwijderd1 mijn spelfouten gecorrigeerd (behalve die in de titel)