Mijn vraag
Ik heb zojuist mijn Windows profieldirectory verplaatst en uiteraard de verwijzing aangepast. Sindsdien werkt mijn Google Chrome niet meer. Als ik Chrome start zegt ie "Aw snap!" met deze foutmelding: Error code: RESULT_CODE_MISSING_DATA. Andere applicaties werken goed. Bij het opstarten van Chrome verschijnt soms een notificatie dat Disconnect niet gestart kan worden (een extensie die ik eerder gebruikte).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chrome (nieuwste versie, vers gedownload) op Windows 8.1. Ik gebruik geen antivirus behalve de normale Windows Defender. Ik gebruik COMODO firewall, maar de problemen treden op ongeacht of de firewall actief is of niet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zojuist mijn Windows profieldirectory verplaatst en uiteraard de verwijzing aangepast. Sindsdien werkt mijn Google Chrome niet meer. Als ik Chrome start zegt ie "Aw snap!" met deze foutmelding: Error code: RESULT_CODE_MISSING_DATA. Andere applicaties werken goed. Bij het opstarten van Chrome verschijnt soms een notificatie dat Disconnect niet gestart kan worden (een extensie die ik eerder gebruikte).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chrome (nieuwste versie, vers gedownload) op Windows 8.1. Ik gebruik geen antivirus behalve de normale Windows Defender. Ik gebruik COMODO firewall, maar de problemen treden op ongeacht of de firewall actief is of niet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Google Chrome geuninstalled en weer geinstalled.
- Chrome directories weggehaald uit mijn Windows profieldirectory (appdata) zodat Chrome een nieuw profiel aanmaakt. Dat gebeurt ook (er wordt een nieuwe map aangemaakt) maar hij snapt nog steeds.
- Op internet gezocht, veel open deuren. Vaak wordt gezegd "maak je cache etc leeg". Aangezien ik een gloednieuw profiel gebruik is daar geen sprake van, maar toch geprobeerd. Je raadt het al, zodra ik kies voor settings, more tools, clear browsing data: Aw, snap...
- Via de balk van Google geprobeerd een nieuw profiel aan te maken. Als ik een window open als 'Guest' krijg ik Aw snap. Als ik een nieuw profiel aanmaak krijg ik een leeg nieuw window...
- Geprobeerd om Disconnect uit te schakelen, maar ja, settings -> Aw snap...
[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 14-04-2020 14:42 ]