Bovenstaande video toont het probleem duidelijker dan ik het kan verwoorden... (speel gerust op dubbele snelheid af aangezien ik niet zo snel kan typen
Het gaat om een volledig up-to-date versie van Office 365 Home, een maand geleden geïnstalleerd op een volledig up-to-date versie van Windows 10 Pro, op mijn nieuwe desktop computer.
Het probleem is dat Office (in dit voorbeeld Word, maar bv ook in Outlook) zichzelf precies constant reset om Engels als controletaal te gebruiken (ondanks dat "Taal automatisch bepalen" aan staat).
Zelfs als ik expliciet Nederlands voor alle tekst (ctrl-a) selecteer, dan werkt dit wel voor de geselecteerde tekst (wat bewijst dat Nederlands als controletaal wel degelijk is geïnstalleerd en werkt), maar het eerst volgende woord of zin dat ik typ, is Word al weer naar het Engels gewisseld.
Ik moet maw voortdurend de taal wijzigen als ik een Nederlands tekst typ en wil zien of ik fouten typ...
Hieronder ook mijn language preferences:
/f/image/dZg1HMKO2MOQ7y5Ze3nGXDRR.png?f=fotoalbum_large)
Trouwens: ik heb liefst de default op Engels staan, maar wil uiteraard wel graag ook fatsoenlijk in het Nederlands kunnen typen...