GPU niet op max usage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDW
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo,

Eerst even mij specificaties:
- Intel Core i7 3770
- GTX 1660 super
- 16 gb RAM

Na het downloaden van MSI afterburner merk ik dat mijn GPU usage niet 100 procent is tijdens het gamen. Deze is meestal rond de 80 en zakt soms naar de 60. Hierdoor verlies ik ook fps. De meeste games dat ik speel (zoals warzone en fortnite speel ik op low settings).

Het ligt denk ik niet aan een bottleneck van de CPU want als ik alle cores check zitten deze nooit aan de 100 %, 80 % max). Ik gebruik ook geen freesync.

Het zou leuk zijn moest mijn GPU usage zo hoog mogelijk is zodat ik alles eruit kan halen.

Wie kan mij helpen?

Groeten, Jasper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoeveel FPS hebben we het over? En wat gebeurt er als je de instellingen hoger zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDW
Rond de 90-100 in warzone. Als ik de instellingen hoger zet gaat de gpu % nog steeds niet heel hoog.
Dropt soms naar 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Als je 80%, alegmeen cpu verbruik hebt ,dan hoef het niet te betekenen dat 1 core geen 100% aantikt tijdens het spelen(mogelijke oorzaak fps drops).

Met high fresh monitors,is juist vaak wel de beperkende factor.
Zet de fps eens vast op bv 60 fps en kijk of het dan wel stabiel blijft.

En juist die grote maps zijn een aanslag op de cpu,ik gok dat het beter gaat in de kleinere maps?

[ Voor 62% gewijzigd door freaky35 op 14-04-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDW
Ik bekeek de percentages van al men cores tijdens het spelen en geen één core tikte de 100 aan.

Ik heb de fps op 60 gezet en dan zit de cpu use rond de 45.
Als ik op een kleine map speel op call of duty dan zakt men gpu usage ook soms naar de 70 of 75.