Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik streamde altijd van een vaste PC naar de Himedia Q10.
Om die niet altijd aan te hoeven hebben (en vanwege de backupmogelijkheden) heb ik een Synology DS918+ aangeschaft.
Geinstalleerd en de Synology is zichtbaar vanaf alle PC's en laptop's in huis.
De Himedia én de Synology zijn bedraad verbonden met de router.

De Himedia ziet de Synology echter niet in LAN en NFS. Wel in upnp, maar dan heb ik geen subs en audiokeuzes.
De Himedia ziet de vaste PC ook niet meer.

Ik heb al veel geprobeerd, ook naar aanleiding van andere draadjes, maar wordt inmiddels helemaal gek.

Ben ook bereid te betalen voor iemand die de hele netwerkstructuur even onder handen neemt en de Himedia weer optimaal laat werken.

PC's draaien allemaal Windows 10 pro
Router Asus GT-AC5300
Himedia Q10 pro Kernel 3.18.24 HMD 2.0.7 Android 7.0

NB: ik ben geen IT'er, maar slechts hobbyist.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-08-2021
Het heeft mij ook veel moeite gekost om de boel aan de praat te krijgen en
ik heb notities gemaakt misschien heb je er iets aan;
REGEL: Geef op de Synology NAS de gedeelde mappen namen zonder spaties
(Android houdt hier niet van)
REGEL: Voor mediaweergave (LAN+NFS)maak een guest account aan met admin rechten (alleen lezen)
REGEL: Bij gebruik van NFS, NFS aanzetten in het configuratiescherm van de NAS en de NFS machtigingen voor elke gedeelde map die je wil gebruiken op de Himedia Q10 instellen; NFS regel: Hostnaam of IP= * , Rechten=Lezen/schrijven, Squash=alle gebruikers toewijzen aan Admin, Beveiliging=sys,
Asynchroon inschakelen, Verbindingen van niet gemachtigde poorten toestaan, Gebruikers toegang geven tot gekoppelde submappen
REGEL: Gedeelde mappen in DSM aanmaken en niet in Windows anders worden rechten van Windows mee gekopieerd en gaat het fout

[ Voor 10% gewijzigd door Ad H op 26-07-2020 22:03 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yse_-E-O4Jq2ZtpJXYFNzUgo3Uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/COttGkaiUEtMwHVHEVRgC3dc.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FahUCF4Ynh1lN-PlGRhqh1x9yxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/esHcDAVMfzyThfHJYB4Ql9xG.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/390aKY6hHO4C8TxQZdTj3e-Nlw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fhZTJtNL68OgR5QLCvZHhM2o.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHy-_BKZ2M6Y6SXTDlcGX3jn7X4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DSle1ArufUwfjzwdhkdVVLen.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
Met deze instellingen kan ik op de High Media 10 alle video's bekijken
De andere mappen die je wil zien of horen op dezelfde manier aanpassen( foto's, muziek enz)
De screendumps staan een beetje door elkaar sorry hiervoor en er moet nog een vinkje staan bij Verbindingen van niet gemachtigde poorten toestaan.(zonder dit vinkje werkt het ook)
Ik werk alleen met NFS, met LAN kwam ik regelmatig met de gemaakte snelkoppelingen in de mediaspeler op de verkeerde mappen uit, vraag me niet waarom het is me nog een raadsel.
Ik heb ook slechte ervaringen met twee merken van Harde Schijven die in mijn twee Nas(sen) zaten, ik ben in februari 2020 overgestapt op Toshiba PC P300 nog even afwachten of ik weer vroegtijdig te maken krijg met
bad sectors.(standaard harde schijf van 7200 toeren en lekker goedkoop)

gr Ad

[ Voor 60% gewijzigd door Ad H op 26-07-2020 22:35 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
Top, dank voor deze uitgebreide reactie.
Ik ga het testen en laat het weten.
Kan nog even duren ivm vakantie. :-)

Groet
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
Prettige vakantie gewenst.
tip: zet geen 3,5 inch harde schijf in het bakje van de Q10, kans is groot dat het moederbordje van de Q10 stuk gaat ivm te hoge inschakelstroom op 12 volt van de HD. Als je er een in wil hebben kies dan voor een SSD of een 2,5 inch HD

Ad

[ Voor 3% gewijzigd door Ad H op 26-07-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
Hallo, ik ben er weer.
In LAN is de NAS nog steeds niet zichtbaar.
In NFS wel, maar als ik de map wil inzien zegt de HiMedia; 'New Server error'.

:(

Ik sta inmiddels op het punt een andere mediaplayer te kopen, want de HiMedia is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
Heb je ervoor gezorgd dat er geen spaties in de gedeelde mapnamen van de NAS zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3w_FeR0LaVXI8akRwBAhsaE69rA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SEqyrq3P2nCsCSfFzj0ESAFR.png?f=fotoalbum_large

Zo ziet het er bij mij uit. En dan in mediacenter van de Q10 een NFS snelkoppeling maken die verwijst naar de map "video"

[ Voor 0% gewijzigd door Ad H op 05-08-2020 22:11 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
De Himedia Q10 is echt een prima apparaat, er bestaat bijna geen betere, even geduld en het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-HmcKSVDzPbmQ_qm3zIK4UhU5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSvwLLg8QE3kfBrN2LwCRDRd.jpg?f=fotoalbum_large

filestation maar dan ingezoomd

[ Voor 4% gewijzigd door Ad H op 05-08-2020 22:13 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knalgeel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik liep tegen het zelfde euvel aan maar je heldere uitleg heeft het bij mij opgelost. Bedankt! _/-\o_
Pagina: 1