Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03 07:18
Hallo allen,

Ik heb vandaag een chromecast III besteld. Bedoeling is om op een scherm in de slaapkamer ook wat zaken te kunnen kijken.
Eigenlijk zullen er maar 3 bronnen gebruikt worden:
- Telenet Belgie digitale tv. Zal ik proberen via de Yelo app
- Netflix. Geen probleem voor de chromecast.
- Een hele hoop videos die vandaag op de Synology NAS (DS211J) gestockeerd zijn. Vandaag worden die op de TV beneden afgespeeld met Kodi en een Rpi3.

Wat is voor de Chromecast de beste app om de videos af te spelen vanuit de NAS? Opnieuw Kodi?

Ik wil absoluut vermijden dat men android phone content gaat streamen en de batterij snel leeg gaat.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
friendly bump

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18

De Nelis

en anders maar niet...

Om Chromecast te gebruiken in combinatie met Synology NAS' zul je de DS apps van Synology zelf moeten gebruiken volgens mij.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
En anders eens kijken naar Plex. Deze heeft zo te zien ook een Chromecast app. Server installeren op Synology, mappen selecteren, app op tablet/telefoon en vervolgens casten.

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

@De Nelis Dat kan .... moet niet. VLC player kan ook. Of Plex. Of Kodi etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38

Rhapsody

In Metal We Trust

Je kunt de DS Video app van Synology zelf gebruiken. Die heeft Chromecast ondersteuning

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rhapsody Alleen doen dan je ondertitels het niet. Of dat moet ondertussen zijn opgelost. Heb DS Video al jaren niet meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38

Rhapsody

In Metal We Trust

Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:33:
@Rhapsody Alleen doen dan je ondertitels het niet. Of dat moet ondertussen zijn opgelost. Heb DS Video al jaren niet meer geprobeerd.
Ik dacht dat dat nu wel werkte. Volgens mij kun je ook ondertiteling zoeken/downloaden via de app terwijl je aan het afspelen bent.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Met kodi zijn er wat tweaks nodig om niet alles via je phone te streamen dacht ik.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Plex is een idee maar Plex server op men oudere ds211j gaat het niet trekken vrees ik

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tboheeren schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:23:
Plex is een idee maar Plex server op men oudere ds211j gaat het niet trekken vrees ik
Zolang je hem niet laat converteren gaat dat wel lukken. MKV's met Chromcast is dat niet nodig lijkt me. Mijn dochter doet niet anders. Probeer anders eerst VLC. VLC laat ook de casting toe. Zoek de file met DS File en gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 18-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:21
Je had serieus beter kunnen kiezen voor een AndroidTV box als de Xiaomi Box S en die met KODI de MKV's direct kan afspelen zonder ooit het eea te laten transcoden. Chromecast is wat dat betreft echt wel beperkt qua ondersteuning. In die Box S zit ook direct Chromecast ingebouwd

Ook subtitles werken er vlekkeloos mee

[ Voor 14% gewijzigd door mad-dog op 18-04-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik heb nog steeds een raspberry pi extra voor kodi dus die kan ik ook aansluiten. Heb ook getwijfeld voor de Xiaomi box maar daar had ik wat schrik voor instabiliteit na het lezen van reviews.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tboheeren schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:29:
Ik heb nog steeds een raspberry pi extra voor kodi dus die kan ik ook aansluiten. Heb ook getwijfeld voor de Xiaomi box maar daar had ik wat schrik voor instabiliteit na het lezen van reviews.
De Mi Box S is behoorlijk stabiel te noemen, maar de wat oudere updates naar de ATV 9 build hadden behoorlijk wat verziekt voor dat apparaat. Dat is recentelijk (de laatste paar weken), aardig rechtgetrokken met 3 bèta's en een Final firmware update afgelopen week. Je mag er nog steeds geen alternatief voor de nVidia Shield in zien, maar die is ook minimaal tig keer duurder.

Testing, one, two ...

Pagina: 1