Android app op oude Android versie draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-04-2020
Mijn vraag
Ik heb via Fiverr een app laten ontwikkelen, de app doet het goed in Android Studio en werkt daar naar behoren.
Echter moet de app op een TV draaien die via een Promethean box Android 6.0.1 draait.

Als ik nu de app download op de TV kan het bestand openen maar krijg ik bij installeren de pop-up "App niet geïnstalleerd." Hoe krijg ik deze app wel werkend?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV (touchscreen)
Promethean box v2.4.1.5
android 6.0.1
Android Studio (.apk bestand?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf wat geprobeerd, maar ben compleet onbekend op dit gebied.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je bij het ontwikkelen aangegeven dat hij compatibel moet zijn met die android versie?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensus
Wintervacht schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:59:
Heb je bij het ontwikkelen aangegeven dat hij compatibel moet zijn met die android versie?
Ja, vrij duidelijk. Maar de versie die hij stuurde werkte niet, dus heb ik het hele app bestand gekregen zodat ik zelf in Android Studio de .apk kon aanmaken.

Echter is dit mijn eerste keer ooit dat ik met dat programma werk en heb 0 kennis van programmeren. Ik hoop dat het ergens een makkelijke instelling is om het bestand voor 6.0.1 compatible te maken.

(De maker is vrij moeilijk bereikbaar, helaas. Vandaar dat ik het zo probeer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het zal waarschijnlijk met de SDK version/API level te maken hebben: https://developer.android...ctices/develop/target-sdk

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensus
Woy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:08:
Het zal waarschijnlijk met de SDK version/API level te maken hebben: https://developer.android...ctices/develop/target-sdk
Maar dit is alleen als ik het in de Play Store wil zetten, de app is niet voor in de play store maar specifiek voor op de TV.
Dus ik probeer de .apk rechtstreeks te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, dat is niet voor de Play store. Op het moment dat je de APK maakt moet je aangeven welke minimale versie hij ondersteund. Je hebt nu een APK, maar blijkbaar is die niet voor de juiste versie gebouwd. Je zult met Android Studio een nieuwe versie van je APK moeten maken met daarin de juiste target-sdk

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

mensus schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:13:
[...]

Maar dit is alleen als ik het in de Play Store wil zetten, de app is niet voor in de play store maar specifiek voor op de TV.
Dus ik probeer de .apk rechtstreeks te installeren.
De uitleg gaat inderdaad over de Play Store, maar het principe blijft hetzelfde: de apk moet gebouwd worden voor een api/sdk versie die het apparaat ondersteund. Je moet dus ergens in Android studio de target sdk versie aanpassen naar de versie van Android 6.0.1 en een nieuwe apk bakken.

Wat Janoz zegt dus :)

[ Voor 2% gewijzigd door RedFox op 14-04-2020 13:49 . Reden: Te laat ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensus
Thanks! Ik ga er even mee aan de slag. Hopelijk werken deze tips! <3
Pagina: 1