Computer boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daankoe123
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-01-2021
Mijn vraag
Ik heb een gaming pc gekocht via marktplaats. Na een tijdje begon ik te merken dat hij heel erg vaak freezde. hiermee bedoel ik dat het scherm stil blijft staan en dat mn muis of toetsenbord niks kan doen. Om hieruit te komen moest ik dan de reset knop indrukken of de computer uitschakelen door de uit knop een paar seconden in te drukken. Echter hoorde ik het geluid nog wel als ik op netflix keek bijvoorbeeld. Ik besloot eerst dus mijn windows 10 te resetten maar dit hielp niet. Toen besloot ik mijn Ram kaarten en mijn videokaart eruit te halen en weer terug te plaatsen om te kijken of dit zou helpen. nu heb ik een nog groter probleem. Als ik op de aan knop druk gaan de ventilatoren op maximum draaien maar boot mijn pc niet meer. Als ik op de uitknop druk gebeurd er niks en dus moet ik dan gewoon de stroom eraf halen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord= ASRock AB350 Pro4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Batterij uit het moederbord halen en terug plaatsen.
Ramkaarten eruit halen en dan opstarten: Hierbij ging de pc niet piepen ofzo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Het systeem zal uit meer onderdelen bestaan dan alleen een moederbord. Noem van alle onderdelen het merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
Vermeld ook even de condities wanneer het vast loopt, altijd x minuten na opstarten, of net na het opstarten van een zware applicatie? Of is het puur random? Installeer een applicatie die de temperaturen van van CPU en grafische kaart weeregeeft en kijk of er geen uitschieters zijn?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
start je pc eens op zonder videokaart, als je pc een onboard videokaart heeft tenminste.
Check ook bij het opstarten als je een HDD hebt of deze begint te spinnen.
mocht je een extra voeding hebben liggen probeer je pc op te starten met deze voeding.

Haal alles uit je pc. en start op met 1 ram stick.
Plaats er steeds meer bij let op met het terug plaatsen van je RAM dat je het wel in de juiste sledes plaatst.
plaats als laatst je videokaart terug.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals hierboven al staat, haal alles uit je pc.

Controleer ook even of je de pc speaker aangesloten hebt mits deze niet al los op het moederbord zit.
Aandoen met alleen geheugen, en/of zonder geheugen en videokaart.