Office 2019 for Mac opent na minuten lang controleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebRookie
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04-2020
Mijn vraag
Mijn Office-apps openen vaak moeizaam of helemaal niet. Er komt een schermpje 'Microsoft Word controleren...' in beeld, wat heel langzaam volloopt. Daarna opent de app soms wel, maar meestal reageert hij niet en moet je geforceerd stoppen. Afbreken van die controle heeft sowieso geen positief effect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E1_D78l6pa0k9x1eXu2_sItUsc=/f/image/LSDXbph3spnYoZ7kJRjBJXl2.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Office for Mac 2019, legitiem aangeschaft op een iMac Late 2013 met nieuwste Catalina versie 10.15.4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online vond ik de oplossing om de Microsoft .plist bestanden te verwijderen uit de map Preferences in Library. Bijvoorbeeld com.Microsoft.Word.plist. Dat leek te werken, maar nu heb ik weer hetzelfde probleem.

Ik heb voldoende geheugen en schijfruimte (de meeste apps starten zonder problemen en zonder 'controleren'). GitHub zag ik laatst ook even controleren, maar veel korter en zonder problemen.

Verwijderen en opnieuw installeren zal problemen opleveren, omdat ik Office via mijn werk aangeschaft heb (slim.nl) en de installatiecodes niet meer kan inzien in het dashboard.

Hopelijk is er iemand met een briljant idee of oplossing. Bij voorbaat dank!

Gerben

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:09
Dit is wel een vaag probleem. Normaal zou dit maximaal 1 maal per geïnstalleerde versie naar voren komen. Als het elke keer gebeurd zit er een probleem met de Gatekeeper.

Oplossing 1 (probeer deze als eerste), ga naar Finder, Apps, word. Rechtermuisknop en dan open. Op deze manier forceer je een bypass van de Gatekeeper. Dan zou die het zonder problemen moeten doen en ook daarna als je het op de normale manier opent.

Oplossing 2, Ik raad deze af maar je kunt tijdelijk de gehele Gatekeeper beveiliging uitschakelen.
De manier is uitgebreider maar prima te doen als je deze handleiding volgt:
https://www.imore.com/how...macos-catalina-and-mojave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebRookie
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04-2020
Thanks Pendora,

ik heb Gatekeeper al uitstaan.. Ik werd gek van apps die ik nodig had en geblokkeerd werden, terwijl ik wist dat ik ze kon vertrouwen. Oplossing 1 lijkt echter idd direct te werken. Geen controle en elke app start op! Dit werkt trouwens ook vanaf de taskbar: rechtermuisknop -> open. Mezelf dan maar aanleren niet te dubbelklikken...