[forum] Afbeelding verwijderen uit foto album en posts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bug:
Als ik een afbeelding verwijder uit het nieuwe fotoalbum dan blijft deze afbeelding zichtbaar in posts waar ik de afbeelding heb gebruikt. De afbeelding is ook nog steeds benaderbaar door middel van de image url in de post. Ook op devices die de betreffende post/afbeelding nog nooit open hebben gehad, zelfs als ik hier niet op ingelogd ben.

Verwacht:
Als ik een afbeelding verwijder uit mijn fotoalbum dan verwacht ik dat de afbeelding niet langer zichtbaar is in posts waar de afbeelding gebruikt wordt. Ook wanneer ik via de image URL de verwijderde afbeelding benader zou ik de afbeelding niet langer te zien moeten krijgen. Kortom, als ik een afbeelding uit mijn fotoalbum verwijder dan verwacht ik dat deze ook daadwerkelijk verwijderd wordt.

Afbeelding in kwestie:

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 14-04-2020 11:02 . Reden: Afbeelding verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Images worden serverside door ons gecached en deze cache blijft nog een paar dagen actief na verwijdering. Het is technisch erg lastig voor ons om daar automatisch iets tegen te doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dank voor de zeer snelle reactie :)

Het is dus een kwestie van geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Caayn schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:48:
Dank voor de zeer snelle reactie :)

Het is dus een kwestie van geduld hebben.
Jep. Tenzij er echt zwaarwegende redenen zijn dat een afbeelding niet meer toegankelijk moet zijn (privacy, security etc.), dan kan je mij of een collega wel via DM aanschieten zodat we hem handmatig uit de cache kunnen halen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit is enigszins off-topic, maar bij de juiste zoektermen komt juist dit topic naar boven en het past perfect bij de titel dus ik plaats mijn vraag toch hier.

Bij het uploaden van afbeeldingen naar het forum (direct boven waar ik nu dit bericht typ) is er een optie om nieuwe te uploaden en bestaande afbeeldingen te gebruiken. Echter die bestaande afbeeldingen kun je nergens beheren of verwijderen. Ook vind ik die niet terug in mijn foto-album wat ik met karmapunten kon activeren.

Waar kan ik deze foto's bewerken/verwijderen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1