Toetsenbord gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• markmjb
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01-2025
Hi Tweakers!

Ik heb laatst misschien mijn frustratie iets te enthousiast ge-uit op mijn toetsenbord. En het werd sowieso al wel tijd voor een nieuwe. Ik heb nu een Logitech UltraX die aan vervanging toe is.

Wat is je budget?
Ergens tussen de €50 en €120 euro moet toch wel kunnen?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige manier waarop ik Trust nog een keer aanraak is om het in de vuilnisbak te tyfen. No hard feelings.

Overige Wensen
Ik Ben een ict-er in opleiding en ik game ook wel aardig wat.
Wat er op moet zitten:
  • Numpad.
  • Dedicated media keys. Geen Fn-toggle, het is geen laptop.
  • Moet niet teveel herrie maken.Geen clicky mechanical switches.
Wat er op mag zitten:
  • Verlichting. Ik ga er geen disco van maken, maar lichtgevend moet met dit budget wel mogelijk zijn.
  • Mechanische switches. Ik vond cherry mx red en brown allebei wel chill typen bij een test bij vrienden. Maar of ik het echt nodig heb }:O

Alle reacties

• Markk1202
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-01 08:06
Hallo,

Ik heb zelf laatst een soort zelfde speurtocht gedaan.

Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Sharkoon PureWriter met de blue switches (clicky), maar ik geloof dat dit niet helemaal is wat jij zoekt. Zelf game ik eigenlijk niet en moet het vooral lekker typen. De switches van de PureWriter worden ook in de veel duurdere Logitech G815 & G915 gebruikt.

Maargoed genoeg over mijn huidige toetsenbord, want dat is niet waarnaar je zoekt. Mijn eigen ervaring is dat ik altijd een beetje aan een toetsenbord moet wennen. Wel zijn er een paar richtlijnen, maar dit is niet persee voor iedereen de beste optie.

Om maar even de kleuren van Cherry aan te houden:
- Brown switches > Tactile > All-round (Persoonlijk kan ik hiermee eigenlijk alles wel doen)
- Red switches > Lineair > Gamen (Persoonlijk vind ik dit niet fijn voor typen)
- Blue switches > Clicky > Typen (Persoonlijk gebruik ik deze bij mijn dagelijkse typ werk, maar is naar mijn idee niet geschikt voor gamen)

Verder is er nog dat mechanische switches over het algemeen hoger zijn dan, nouja een laptop waar je misschien wel aan gewend bent op school.

Zelf heb ik erg veel gehad aan deze link: https://www.techtesters.eu/koopadvies-toetsenborden/

In jouw situatie zou ik voor een K70 of G513 (met tactile switches) gaan, maar deze zijn wel boven je budget. Dit zijn wel beide bordjes die je niet binnen een aantal jaar afschrijft. Mocht je toch binnen je budget willen blijven dan denk ik dat het tweedehands wordt of inleveren op de media keys.

Let bij aankoop wel op welke lay-out je koopt, want Logitech levert bijv. veel QWERTY met ISO lay-out en lijkt me dat je een ANSI-layout wil als je ook gamed. (maar ook dit is weer mijn persoonlijke mening) Persoonlijk kan ik erg slecht over een ISO-layout, omdat de ENTER-toets hiervan hoger is en de "\" tussen de "korte shift" en de "Z" zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Deze vond ik zonet nog in "Vraag & Aanbod": V&A aangeboden: Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout)

[ Voor 5% gewijzigd door Markk1202 op 15-04-2020 11:05 . Reden: Potentieel toetsenbord gevonden in V&A ]

• markmjb
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01-2025
@Markk1202 Thanks voor je tips. Had nog niet beseft eigenlijk dat er een ISO en ANSI Layout was, ik heb de afgelopen 10 jaar alleen met ANSI gewerkt denk ik :o K70 ben ik altijd enthousiast over geweest, maar weet niet zeker of ik daar €150 euro-enthousiast voor ben. 2-de hands is zeker een goede optie, dit toetsenbord was ook 2de hands eigenlijk, dus dank hiervoor alsmede de uitgebreide uitleg!