Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig bij aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Gezien mijn eigen, zeer verouderde laptop heeft gezegd dat ik het zelf mag doen en ik de laptop van mijn ex werkgever in kon leveren omdat ik van baan ging wisselen, ben ik mijzelf nu aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe laptop.

De laptop moet Adobe Creative Cloud aankunnen, PhotoShop, InDesign en Illustrator. Autodesk moet ook een beetje redelijk kunnen draaien erop. Daarnaast een beetje surfen, documentbeheer, etc.
Mijn budget ligt rond de € 1000,-. Mag eronder zijn (altijd fijn :P), maar ook iets erboven. Ik ben wel van plan om de laptop mee te nemen, dus het moet geen al te zware laptop zijn. Geen 17 inch dus, maar een 15 inch lijkt me toch wel fijn. 14 inch twijfel ik persoonlijk over, ik denk zelf dat het vrij klein is, maar als jullie ervaringen daar anders mee zijn hoor ik het graag!

Zelf kwam ik onderstaande laptop tegen die mij op zich wel toereikend leek, maar ik hoor graag wat jullie vinden. Ik heb geen voorkeur qua merk o.i.d.

Asus VivoBook S512FL-BQ559T

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2020 10:15 ]

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Welke autodesk software bedoel je?

De i7 u processor met 4 cores is energiezuinig, maar niet zo snel als een i7 9750h met 6 cores.

Ook wordt de mx250 niet overal genoemd als 'ondersteund' door diverse programma's. Het zal wel werken, maar misschien niet met hardwarematige ondersteuning.

Wellicht is het beter om te kijken naar een laptop met een betere CPU en videokaart, zoals bijvoorbeeld de gtx 1650.

Verwijderd

Topicstarter
DeArmeStudent schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:16:
Welke autodesk software bedoel je?

De i7 u processor met 4 cores is energiezuinig, maar niet zo snel als een i7 9750h met 6 cores.

Ook wordt de mx250 niet overal genoemd als 'ondersteund' door diverse programma's. Het zal wel werken, maar misschien niet met hardwarematige ondersteuning.

Wellicht is het beter om te kijken naar een laptop met een betere CPU en videokaart, zoals bijvoorbeeld de gtx 1650.
Sorry, ik bedoelde 3ds Max, een programma om 3D modellen mee te maken. Dit is overigens nu nog niet aan de orde, maar over +/- een half jaar tot een jaar wel (studie).

Heb jij misschien aanraders voor iets in mijn prijsklasse? Uiteraard ga ik zelf ook nog op onderzoek uit, maar ik hoor het ook graag van een ander :)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MSI Prestige 15 en anders wordt het een wat minder uitziende laptop, zoals een Medion Erazor voor rond de 800 euro. Maar de meeste vinden het merk niks. Maar het merk boeit in die zin niet.

Er zijn teveel mensen die op het merk afgaan, waaronder ik, maar ik weet wat ik precies kan verwachten. Ik kies voor een laptop merk en type die duurder is dan een ander merk en type, en ik krijg er minder power voor terug.

En anders is misschien een Clevo of Tongfang wel iets.

[ Voor 93% gewijzigd door Berlinetta op 16-04-2020 02:17 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Je moet wel eerlijk tegen jezelf zijn, er zijn al slachtoffers met laptops van rond de tweeduizend euro, die nu een andere laptop of desktop computer kunnen kopen, omdat ze voor het merk en uitstraling gingen.

Wanneer er veel power wordt gevraagd dan blijven de laptops boven de 15" over en daarna wordt het zoeken of de koeling wel goed genoeg is voor de processor en videokaart. Is dat niet geval, dan gooi je geld weg. Want de prestaties zijn te slecht om alles eruit te kunnen halen.

Verwijderd

Topicstarter
De MSI Prestige is inderdaad iets waar ik nu naar kijk. Maar ook een iets duurdere Asus ZenBook. Ik heb in ieder geval besloten om het budget eventueel iets te verruimen naar € 1250,-.

Het merk interesseert me niet bijzonder erg. Ik vind het wel fijn om een laptop te hebben waar ik graag naar kijk. Een Asus ROG vind ik bijvoorbeeld niet om aan te gluren. Lenovo en (met name) Acer hebben niet mijn voorkeur. Eerder een Acer gehad en deze ging vrij snel kapot.

Ik kreeg de tip om een portable screen erbij te kopen om zo mijn zoektocht te verruimen, naar 14". Maar zoals ik het lees zijn jullie daar niet echt fan van?

Clevo ken ik van naam, Tongfang ken ik helemaal niet.

- Edit -

Zou een AMD Radeon RX Vega 10 videokaart ook goed zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 18:26 ]

Pagina: 1