Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een wat kleinere, stille PC voor met name gebruik van Adobe Photoshop en After Effects.
Dit in combinatie met Wacom Cintiq tekentablet. Geen gaming. Het zwaarste voor mijn huidige PC is het werken aan grote Photoshop bestanden van 80+ lagen die ook nog eens geroteerd worden tijdens het tekenen, dus dat moet lekker vlotjes kunnen op de nieuwe PC
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1300,- exclusief assemblage, randapparatuur en windows licentie.
Ik ben van plan alles bij Azerty aan te schaffen en te laten assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Eizo Beeldscherm eizo s2243w blijft nog even, maar ik verwacht binnen de komende 2 jaar een nieuwe monitor (bij) te kopen. Mijn Wacom Cintiq 12WX tablet/scherm gaat ook mee, maar zal in de toekomst ook geupgeaded worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een wat kleinere, stille behuizing en bijpassend moederbord.
- Een moederbord zonder ledjes en bling maar ruimte voor 64GB RAM in de toekomst is fijn.
- Opslag: Ik dacht aan een 1TB SSD voor de software en een 4TB HDD voor de opslag van mijn bestanden.
- Een futureproof processor (Ryzen 5 3600 lijkt me genoeg?)
- Een mid range grafische kaart met voldoende aansluitingen voor in ieder geval 2 beeldschermen + een 3e scherm in de vorm van tekentablet.
- Voldoende RAM voor werken aan grote bestanden (ik denk aan 32 GB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor NVidia qua grafische kaart, omdat die goed samenwerken met Adobe software.
Ik heb gekozen voor de Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G, deze GPU lijkt me afdoende voor wat ik met mijnPC doe?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een kleine, stille PC willen.
Ik doe over het algemeen lang met mijn PCs (8 jaar +) dus een futureproof systeem is fijn. Behalve misschien RAM upgrade en nieuwe HDs plaatsen verwacht ik niet veel te sleutelen aan mijn PC in de toekomst
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik vond vooral de keuze voor het moederbord erg lastig in deze mATX setup, wellicht hebben jullie betere suggesties?
Verder zou ik graag weten of alle onderdelen goed passen in de behuizing en op elkaar aansluiten?
Is de voeding passend of kan het met minder toe?
Andere suggesties of dingen die ik over het hoofd zie?
Dit is het systeem dat ik in gedachte heb:
Ik zoek een wat kleinere, stille PC voor met name gebruik van Adobe Photoshop en After Effects.
Dit in combinatie met Wacom Cintiq tekentablet. Geen gaming. Het zwaarste voor mijn huidige PC is het werken aan grote Photoshop bestanden van 80+ lagen die ook nog eens geroteerd worden tijdens het tekenen, dus dat moet lekker vlotjes kunnen op de nieuwe PC
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1300,- exclusief assemblage, randapparatuur en windows licentie.
Ik ben van plan alles bij Azerty aan te schaffen en te laten assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Eizo Beeldscherm eizo s2243w blijft nog even, maar ik verwacht binnen de komende 2 jaar een nieuwe monitor (bij) te kopen. Mijn Wacom Cintiq 12WX tablet/scherm gaat ook mee, maar zal in de toekomst ook geupgeaded worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een wat kleinere, stille behuizing en bijpassend moederbord.
- Een moederbord zonder ledjes en bling maar ruimte voor 64GB RAM in de toekomst is fijn.
- Opslag: Ik dacht aan een 1TB SSD voor de software en een 4TB HDD voor de opslag van mijn bestanden.
- Een futureproof processor (Ryzen 5 3600 lijkt me genoeg?)
- Een mid range grafische kaart met voldoende aansluitingen voor in ieder geval 2 beeldschermen + een 3e scherm in de vorm van tekentablet.
- Voldoende RAM voor werken aan grote bestanden (ik denk aan 32 GB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor NVidia qua grafische kaart, omdat die goed samenwerken met Adobe software.
Ik heb gekozen voor de Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G, deze GPU lijkt me afdoende voor wat ik met mijnPC doe?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een kleine, stille PC willen.
Ik doe over het algemeen lang met mijn PCs (8 jaar +) dus een futureproof systeem is fijn. Behalve misschien RAM upgrade en nieuwe HDs plaatsen verwacht ik niet veel te sleutelen aan mijn PC in de toekomst
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik vond vooral de keuze voor het moederbord erg lastig in deze mATX setup, wellicht hebben jullie betere suggesties?
Verder zou ik graag weten of alle onderdelen goed passen in de behuizing en op elkaar aansluiten?
Is de voeding passend of kan het met minder toe?
Andere suggesties of dingen die ik over het hoofd zie?
Dit is het systeem dat ik in gedachte heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 254,69 | € 254,69 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 84,05 | € 84,05 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 29,80 | € 29,80 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 177,49 | € 177,49 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,35 | € 98,35 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 128,45 | € 128,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.121,78 | ||