Wel divx op H+

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zat net de topic te lezen over de nieuwe mpeg4 chip van sigma en daar stond een link in naar een progje waar het mee mogelijk moet worden om toch wel divx af te spelen op een h+ kaart (in tegenstelling tot wat eerder vaak op dit forum gezegd werd dat het niet kon). Nu kom ik de komende 2 weken echter niet bij mijn pc en kan dus niet proberen of het werkt. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die weten of het werkt en of je er verder nog een snelle pc voor nodig hebt, ik heb namelijk slechts een cel 466.
Dit is de link naar het progje:
http://doom9.org/Soft21/Files/divxplus.exe

Verwijderd

als je de link had bekeken die op doom.org staat over die hollywood + chip had je gelezen dat je wel een h+ kaart moet hebben met de nieuwste chip en ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die dat hebben als het pas nieuw is

• Oscar Mopperkont
Op die doom9 site is het enige wat ik kan vinden over het progje het volgende:

DivXPlus is an application that you can use to watch DivX files on your TV if you have a H+.

En in de topic over de nieuwe chip staat het volgende:
Gepost door oCe Zaterdag 4 Augustus 2001 - 00:02 Score: 4 (Interessant)
er is al een programma dat via je Hollywood+ MPEG4 files af kan spelen, welliswaar wordt hier niet alleen de hardware functionaliteit van de Hollywood+ kaart gebruikt (deze heeft niet alle benodige functies om daadwerkelijk volledig MPEG4 te decoden), maar in combinatie met een slim stukje software werkt het wel!

Ik lees hier nergens uit dat je een nieuwere h+ chip nodig hebt. Een h+ chip is toch een h+ chip, ze gaan die nieuwe chip toch niet ook h+ noemen? Maar als je me dan een link geeft waar ik er meer over kan lezen en dus ook kan zien dat het niet werkt met de normale h+ chip.

Verwijderd

dat licht gekleurde tekst die op doom.org staat is een link naar de artikel over de nieuwste chip van sigma de EM8470 en als je naar de specificaties vraagt van de huidige hollywood kaart had je kunnen zien dat deze de EM8300 chip gebruikt
de link naar de specificaties van de huidige hollywood kaarten. (http://www.sigmadesigns.com/products/hollywood_plus_features_specifications.htm).
en de link naar de EM8470 chip (http://www.sigmadesigns.com/products/em8470series.htm).
zag net trouwens een stukje op tweakers.net over deze chip staan (http://www.tweakers.net/nieuws/17880).

Verwijderd

Ik heb het net geprobeerd en ik zelf heb ook 8300 chipset. Het werkt niet goed, dit komt omdat ik een oude revisie heb wel te te weten A3. Om het goed te laten draaien heb je revisie B nodig dan werkt het perfect.

Ik krijg wel geluid, maar het beeld is niet ok, wat links hoort staat rechtsboven etc.

Verwijderd

De site doom9.org werkt niet meer, als iemand het progje al heeft kan je dat dan naar me mailen.

Ik heb hem al. werkt alleen niet, als ik het start loopt het gelijk vast (win XP RC2)

Verwijderd

Ik krijg het wel voor elkaar :9~

Beeld is goed netjes in het midden. Ik moet toegeven de applicatie is wat buggy, maar het werkt wel. (win2k sp2) :9

Gewoon op PAL gezet en gaan met die banaan.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Bij mij niets dan vastlopers helaas.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Voor diegenen met een dxr3 kaart, bij jullie zou het ook moeten werken!!

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Okay ik heb het progje nu zover dat ik geluid krijg, alleen geen beeld, zowel op NTSC als PAL

Wie weet raad ?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij mij werkt het ook niet H+ rev B met win2k

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik heb geen idee welke revisie ik heb eigenlijk. Staat zeker op de kaart zelf ?

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

werkt hier wel op een Creative DXR-3 met Realmagic Hollywood stuurprogramma

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• estorino
  • Laatst online: 06-02 22:29
Op woensdag 08 augustus 2001 14:24 schreef xMvZx het volgende:
werkt hier wel op een Creative DXR-3 met Realmagic Hollywood stuurprogramma
Hoe goed werkt het? Qua snelheid en beeldkwaliteit?
Want ik ben zeer geinteresseerd in deze oplossing. Kheb nog een oud pc'tje waar een DXR3 in komt. Als je dan ook DiVX kan kijken... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 15:01 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Hoe goed werkt het? Qua snelheid en beeldkwaliteit?
Want ik ben zeer geinteresseerd in deze oplossing. Kheb nog een oud pc'tje waar een DXR3 in komt. Als je dan ook DiVX kan kijken... :)
Vergeet het maar. Ik heb een P3-500 en die trekt het maar net. Let wel op de kaart is eigenlijk alleen bedoelt voor mpeg 1&2, hij gebruikt alleen de tv-out.

Dat het niet wil werken ligt volgens mij aan de rip. Probeer in ieder geval wat verschillende films uit. En vergeet niet de laatste drivers van de SIGMA site af te halen.

Verder is de beeldkwaliteit redelijk/goed.

• estorino
Ok dan, vergeet het langzame systeem, dit is wellicht de moeite voor in mijn huidige pc. Voor 279,- ligt de Encore kit, DXR3 kaart, 12x40 Creative DVD-ROM (ik heb al een Pioneer :) ) en AB bij Accell in Utrecht. Heb ik daarstraks eentje voor mij opzij laten leggen... :)
Ik ga straks ff checken of de kaart revisie B heeft en dan neem ik hem wellicht...

Verwijderd

Werkt hier ook prima, alleen jammer dat het progje geen subtitles ondersteund.
Verder is het niet echt spectaculair natuurlijk omdat ie alleen de tv-out gebruikt en geen hardwarematige decoding uitvoert.

Verwijderd

Ik heb ook alleen maar geluid :(

Verwijderd

Welke revisie hebben de personen die het werkend hebben?

Nummer is te vinden op de kaart zelf en ook bijvoorbeeld met programma als SiSoft Sandra.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 12:56 schreef Nephilium het volgende:
Ik heb ook alleen maar geluid :(
Heb je al geprobeerd om DivXPlus 2x op te starten? Eerste opstarten .avi openen en op pauze zetten. Dan nog een DivXPlus openen weer de .avi openen en die playen.

Settings van het beeld moeten wel gelijk zijn bij beide (rechtermuisknop).

Verwijderd

werkt niet

Verwijderd

Ach, het is alleen echt interessant voor mensen met een videokaart zonder tv-out, en die WEL een H+ hebben.
En dan nog, troost je als het niet werkt, de decoding is veel trager als die van bijvoorbeeld BSPlayer. Dus je systeemeisen gaan omhoog...

• estorino
Hmmm, ik heb een TV-Out op mijn Radeon, niet Matrox kwaliteit, maar toch... Ik heb dus die DXR3 kaart waar ik gister over repte niet gekocht, want ik vind het toch zonde van de centjes:

A. Softwarematig decoden gaat perfect.
B. Ik heb al een TV-Out op mijn Radeon.

Maar het blijft een stoere toepassing, voor mensen die al een H+/DXR3 hebben tenminste. :+

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 13:37 schreef Courage het volgende:
Ach, het is alleen echt interessant voor mensen met een videokaart zonder tv-out, en die WEL een H+ hebben.
En dan nog, troost je als het niet werkt, de decoding is veel trager als die van bijvoorbeeld BSPlayer. Dus je systeemeisen gaan omhoog...
die systeem eisen maken mij niet zoveel uit.....i kheb dus geen tvout maar wel h+. Ik vind het ook niet zo heeel erg dat het niet werkt want mijn monitor is netzo groot als mijn tv :) en van betere beeldkwaliteit nog :P

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:12 schreef Nephilium het volgende:

[..]

die systeem eisen maken mij niet zoveel uit.....i kheb dus geen tvout maar wel h+. Ik vind het ook niet zo heeel erg dat het niet werkt want mijn monitor is netzo groot als mijn tv :) en van betere beeldkwaliteit nog :P
Hmm... waarom zou het bij jou niet werken, wat voor OS draai je ?

Verwijderd

windows 2000 sp2

Verwijderd

Hmmz... ik ook maar dan op een P-II 350 :P

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Voor iedereen die alleen geluid heeft en geen beeld de volgende tip van de newsgroup:

Mik er eerst een DVD in, speel deze af en zet tv-out aan en niet op je monitor !

Sluit DVD station af en start DivXplus, nu zou het wel moeten werken. Heb het bij mij nog niet kunnen testen.

Verwijderd

Dat kan zeer goed kloppen ja, ik moet mijn eerste DVD nog afspelen op mijn monitor :P

Verwijderd

werkt hier ook niet ;((

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:07

Yucko

One clown to rule them all !

werkt perfect! Thanx. Kan nu eindelijk divx kijken op mijn tv. Klote elsa. Ik snap niet dat ik die elsa gladiac video module niet meer kan krijgen :(

Maar ja, this does the trick :)

En zelfs een p2-450 trekt het goed hoor.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:46 schreef JaJoah het volgende:
werkt perfect! Thanx. Kan nu eindelijk divx kijken op mijn tv. Klote elsa. Ik snap niet dat ik die elsa gladiac video module niet meer kan krijgen :(

Maar ja, this does the trick :)

En zelfs een p2-450 trekt het goed hoor.
wat doe je precies om het beeld op je tv te krijgen? Ik krijg namelijk alleen maarwitte strepen.
Ik heb dus een dvd afgespreeld, zoals aanbevolen dvd station afgesloten en dan divx+ op starten....maar dat werkt helaaso ook niet :(

• Red devil
  • Laatst online: 13:23
ik heb nu al 2 jaar een Creative DXR3 en heb eindelijk het zooitje met win2k drivers goed werkende.

Ik wil natuurlijk mezelf de moeite besparen om weer te kloten met die H+ drivers.

Omdat ie al >2 jaar oud is heb ik hoogstwaarschijnlijk een oude revisie? Dus een minieme kans op slagen?

Verwijderd

je kunt altijd proberen. Het programma installeert niet echt veel dingen. dus hele makkelijk weer te verwijderen. (2 files in system32 dir) en die zijn ook heel makkelijk weer te verwijderen, staat allemaal in de readme.

naja veel suc6 ermee, Mij n1 jaar oude h+ doet het tot nu toe niet met dit programma.....
en dat suckt

• Red devil
net ff opgestart zonder de H+ drivers te installeren, ik hoor alleen geluid, dat knalt ie over mijn Soundblaster Live!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:07

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb gewoon mijn DXR3 drivers van Creative want anders werkt het Creative DVD software pakket niet meer. Wat wel vreemd is dat ie standaard op NTSC staat, en dat levert perfect beeld. Als ik hem dan op PAL zet is heel mijn scherm fucked up. Wie snapt dit :?

Btw, diegene die wilde weten hoe ik hem aan de praat heb gekregen ... gewoon die kabel gebruiken wat bij je DXR3 zat, en de tulp stekker aan de andere kant op je tv aansluiten (mits je zo'n aansluiting hebt, anders ff tulp-->scart converter kopen)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Red devil
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:50 schreef JaJoah het volgende:
Ik heb gewoon mijn DXR3 drivers van Creative want anders werkt het Creative DVD software pakket niet meer. Wat wel vreemd is dat ie standaard op NTSC staat, en dat levert perfect beeld. Als ik hem dan op PAL zet is heel mijn scherm fucked up. Wie snapt dit :?

Btw, diegene die wilde weten hoe ik hem aan de praat heb gekregen ... gewoon die kabel gebruiken wat bij je DXR3 zat, en de tulp stekker aan de andere kant op je tv aansluiten (mits je zo'n aansluiting hebt, anders ff tulp-->scart converter kopen)
damn!
kreeg jij het geluid ook over je soundblaster stekker? of werd het geluid door de dxr3 kaart gelust?
Hoe lang heb je die kaart al?

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 15:10 schreef Red devil het volgende:

[..]

kreeg jij het geluid ook over je soundblaster stekker? of werd het geluid door de dxr3 kaart gelust?
Tja dat ligt er toch sterk aan hoe je de boel hebt aangesloten denk ik, niet :?

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:50 schreef JaJoah het volgende:
Als ik hem dan op PAL zet is heel mijn scherm fucked up. Wie snapt dit :?
Het lijkt erop alsof je tv NTSC-signaal verwacht en geen PAL kan hebben oid...

• Red devil
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:13 schreef Courage het volgende:

[..]

Tja dat ligt er toch sterk aan hoe je de boel hebt aangesloten denk ik, niet :?
Ik gebruik natuurlijk de digitale uitgang van de Dxr3 kaart (waarom zou ik hem anders hebben) en die zit op mijn versterker.

Als ik een DVDtje kijk mikt de dxr3 kaart het geluidssignaal op de digitale uitgang.
Met dat progje werd het geluidssignaal op de SBLive! gegooid.
Ik zou verwachten (of hopen) dat ook het geluid op de digitale uitgang van de dxr3 zou worden gegooid.

Op zich is het niet zo'n probleem maar mijn versterker heeft videoingangen.
En ik heb het nu zo ingesteld dat hij als de tv-uitgang van de Dxr3 wordt gebruikt als geluidssignaal de digitale uitgang gebruikt.

Verwijderd

Ah zo, jep, je hebt gelijk... en het is ook logisch dat het geluid uit je geluidskaart komt en niet uit de H+/DXR3.

De decoding is namelijk gewoon helemaal softwarematig, inclusief het geluid. Alleen de tv-out wordt gebruikt van je kaart, jammer maar helaas. Als je op tv divx wilt kijken zul je je geluid via je geluidskaart moeten laten lopen. :)

• Red devil
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:56 schreef Courage het volgende:
Ah zo, jep, je hebt gelijk... en het is ook logisch dat het geluid uit je geluidskaart komt en niet uit de H+/DXR3.

De decoding is namelijk gewoon helemaal softwarematig, inclusief het geluid. Alleen de tv-out wordt gebruikt van je kaart, jammer maar helaas. Als je op tv divx wilt kijken zul je je geluid via je geluidskaart moeten laten lopen. :)
aha
ok, och het zal wel lukken maar dan moet ik ff met de versterker prutsen, maar daar zijn we tweakers voor toch?

• Oscar Mopperkont
Ik heb het net getest en het WERKT!!!!!!! Hulde voor dat progje. Het beeld is haarscherp en ziet er goed uit, geluid komt via geluidskaart maar dat is geen probleem, want die is immers ook op stereo aangesloten. Alleen jammer dat het niet altijd beeldvullend is bij divx'je met lage res. B-)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Bij mij mag het dus nog steeds niet werken helaas...

• Oscar Mopperkont
Misschien nog even interessant om toe te voegen, ik heb mijn H+kaart nog niet eens geinstalleerd zie ik net. Misschien een idee voor de mensen waarbij het niet werkt. ;)

Verwijderd

Ik heb een Celly450 en het CPUgebruik bij DivX4b3 is ongeveer 50% (geen postprocessing) en 70% bij het derde schuifje. Dus ik denk dat je met een Pentium2-350 of hoger het wel moet redden

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03
Ik heb win2k sp2, Rev A (oude) H+ met 2.2b drivers en het werkt.

Je moet eerst dvdstation opstarten en hem op tv mode zetten.
En dan divxplus. Vergeet niet de setup.exe in de divxplus dir te runnen.
Bij mij werkte het eerst ook niet, maar toen ik divx3.11a erop zette werkte het wel. Met divx4 werkt het vooralsnog niet.

Je kan ook graphedit gebruiken om de 'video renderer' te vervangen door 'hplus renderer'.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

win98
dxr3 met H+ drivers

werkt perfect hier!
en zonder truccen te gebruiken

• Ken.
  • Laatst online: 04-03 19:29

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yessssssss bwoyyyyy !!!! :D :) >:)
Het werkt !! (PII 350, Win2k, H+, SbLive 5.1) En MET geluid over mn TV ook nogeens :7
Gewoon ff je stekkertjes ff uit je H+ kaart halen en in je subwoofer/verdeelkastding van je 5.1 boxen gooien en rock onnnn..

Moet je natuurlijk wel toevallig hetzelfde hebben als ik hè :+
Maar hey.. Het werkt !!

Wel gaar dat ik daar nu pas achterkom.. Ik heb een half jaar geleden een prijzige GeForce kaart gekocht, voor zn TV-Out, speciaal om DivXjes op mn tv te kunnen kijken.. |:(

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 18-02 20:43
Op maandag 24 september 2001 02:44 schreef .KeN. het volgende:
Yessssssss bwoyyyyy !!!! :D :) >:)
Het werkt !!
Wel gaar dat ik daar nu pas achterkom.. Ik heb een half jaar geleden een prijzige GeForce kaart gekocht, voor zn TV-Out, speciaal om DivXjes op mn tv te kunnen kijken.. |:(
Dus je hebt er eigenlijk geen zak aan?
Net als ik... ik heb al tv-out op mijn Matrox kaart, dus ik schiet er geen zak mee op dat ik nu ook de tv out van mijn H+ kan gebruiken...

Metal up your ass

Verwijderd

Maar natuurlijk... als je een H+ voor Divx koopt dan ben je niet slim bezig nee. Je moet niet de uiteindelijke bedoeling van die kaart vergeten... DVD afspelen en een zeeeer strak beeld naar je tv verzorgen. Als je op je monitor wilt kijken (ben er geen fan van) kan je beter softwarematig decoderen, dat maakt (mits je een beeeeetje een pc hebt) dan ook niet veel meer uit.

Verwijderd

Bij mij werkt ie nog steeds niet ;(

krijg zelfs een bluescreen in xp als ik het nu probeer. bah.

• Ken.
  • Laatst online: 04-03 19:29

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Op maandag 24 september 2001 15:34 schreef Courage het volgende:
Maar natuurlijk... als je een H+ voor Divx koopt dan ben je niet slim bezig nee.
Ehh waarom dat dan ?
Ik heb mn GeForce eruit gehaald en mn oude Viper 550 erin gestopt omdat mn GeForce niet wilde samenwerken met mn mpeg-kaart :D
Nu heb ik high quality DVD playback EN high quality DivX playback op monitor EN op TV..
Ik zie je punt dus niet echt ? Ik heb btw. een PII 350mhz en geen haperingen whatsoever :+

• Wokschotel
  • Laatst online: 09:51

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik kick hem even omhoog. Is er iemand die het al werkend heeft gekregen onder XP? Ik krijg steeds allerlei errorreports om m'n oren :(

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Bij mij werkt het half. Bij sommige .Avi's werkt het wel en bij de andere weer niet. Vooral bij grote bestanden 600 700 mb werkt het niet. Dat is ff balen want die moet ik nu net hebben.

Tja.....

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:35 schreef rdgf het volgende:
Ik kick hem even omhoog. Is er iemand die het al werkend heeft gekregen onder XP? Ik krijg steeds allerlei errorreports om m'n oren :(
Ik heb het ook nog niet werkend gekregen onder XP, ik ga het NU onder 2k proberen *reboot* :(

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 00:43 schreef Carnivore het volgende:
De site doom9.org werkt niet meer, als iemand het progje al heeft kan je dat dan naar me mailen.

Ik heb hem al. werkt alleen niet, als ik het start loopt het gelijk vast (win XP RC2)
Heb ik ook last van (met XP). Krijg het niet voor elkaar.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

sow.. schop ff een topic omhoog van 4 maanden oud.. :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Ik heb een Hollywood kaart van ongeveer 3 jaar oud en lees net dit topic.
Maar waar kun je dat programma downloaden waarmee je divx via je mpeg kaart op je tv kunt kijken?
Ik heb trouwens ook ergens op een fok forum gelezen dat het mogelijk is om ook je desktop enzo via de mpeg kaart te kunnen bekijken. Daar is ook een programma voor nodig.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Acid_Burn schreef op 28 februari 2002 @ 23:47:
sow.. schop ff een topic omhoog van 4 maanden oud.. :(
Een jaar en 4 maanden ja :)

Oude }:O dus :)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik gebruik het proggie al meer dan een half jaar en het is bekend dat het niet onder WinXP werkt. De makers zeggen dat ze werken aan WinXp ondersteuning, maar die is er dus nog niet.
Conclusie: Als je WinXp hebt mag je proberen wat je wilt, maar werken gaat het niet :D

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.