Hallo lieve tweakers,
Graag een opinie op een nieuwe laptop waarmee ik op een veilige manier kan internetten en remote werken. Had 6 jaar geleden een klein chromebookje met ubuntu erop, wilde ik nu weer gaan doen, maar dan met een groter scherm en betere specs:
Wat ga je met je laptop doen?
Remote werken (RDP) (is dit te doen met Ubuntu --> windows 10?)
Libreoffice, mail, ...
Diablo 2
Wat is je budget?
100-1000 al naar gelang wat goed werkt
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, vermoed ik. Gewicht is niet echt een issue want ik ben heel sterk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grote accu
15,6" monitor
Goede drivers voor ubuntu (of andere distro als daar betere drivers voor zijn, voornamelijk ervaring met ubuntu)
Goede veiligheid. Daarom ubuntu ipv BigBrotherOS of windows
Is het verstandig om voor een chromebook te gaan ivm driver support? Heb nu op basis vasn specs/kosten/accuduur de volgende laptop: HP Chromebook 15-de0300nd (15", core i3, 8 gb, 60 Wh accu). Windowslaptops met naar ik vermoed betere drivers hebben in het vergelijkbare prijssegment (veel) minder goede accu's.
Dank voor jullie mening
Graag een opinie op een nieuwe laptop waarmee ik op een veilige manier kan internetten en remote werken. Had 6 jaar geleden een klein chromebookje met ubuntu erop, wilde ik nu weer gaan doen, maar dan met een groter scherm en betere specs:
Wat ga je met je laptop doen?
Remote werken (RDP) (is dit te doen met Ubuntu --> windows 10?)
Libreoffice, mail, ...
Diablo 2
Wat is je budget?
100-1000 al naar gelang wat goed werkt
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, vermoed ik. Gewicht is niet echt een issue want ik ben heel sterk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grote accu
15,6" monitor
Goede drivers voor ubuntu (of andere distro als daar betere drivers voor zijn, voornamelijk ervaring met ubuntu)
Goede veiligheid. Daarom ubuntu ipv BigBrotherOS of windows
Is het verstandig om voor een chromebook te gaan ivm driver support? Heb nu op basis vasn specs/kosten/accuduur de volgende laptop: HP Chromebook 15-de0300nd (15", core i3, 8 gb, 60 Wh accu). Windowslaptops met naar ik vermoed betere drivers hebben in het vergelijkbare prijssegment (veel) minder goede accu's.
Dank voor jullie mening