Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-10 20:57
Hallo allemaal!

Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe tv die minimaal 55 inch moet zijn. Momenteel heb ik een 8 jaar oude 42 inch Samsung TV. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor Netflix, maar zo nu en dan ook voor gaming (PS4 Pro). Tot zover heb ik rondgekeken op whathifi, avforums, rtings en uiteraard Tweakers voor reviews. Alleen zijn er zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie |:(

Mijn budget is +/- €2000.

Ik twijfel tussen deze tv's:
  • Samsung Q90R
  • Samsung Q95T
  • Panasonic GZ2000
  • Panasonic HZ2000
  • LG C9 (meer bang for your buck?)
  • LG CX
  • LG E9
Suggesties naar andere modellen zijn uiteraard welkom.

Ik neig stiekem wel meer naar OLED, alleen lees ik veel negatieve stukken over inbrandingen en dergelijke. Bij Panasonic zou dat wat minder moeten zijn ivm betere koeling (correct me if I’m wrong). De woonkamer is bij ons vaak wel zonnig, ik las ergens dat een OLED dat niet heel leuk vind. Dus is een QLED dan niet beter? (beter voorkomen, dan genezen?)

Graag jullie hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door sari-inc op 14-04-2020 07:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Dit is een vraag die zich maar blijft herhalen en herhalen. Er is tevens ook al heel veel op geantwoord, hier op Tweakers en op andere fora. Nu is elke situatie nagenoeg uniek, maar een aantal fundamentele vuistregel blijven altijden gelden.

Een OLED TV kán inbranden en direct zonlicht op een OLED paneel kán schadelijk zijn. Maak je je druk om het eerste en/of is het tweede consistent aan de orde dan moet je OLED gewoon vergeten. In alle andere gevallen is een OLED TV de oplossing ;-)

Dat is kort door de bocht natuurlijk, maar vaak wel waar. Enige variatie op dat advies is wanneer je hoofdzakelijk overdag van de TV gebruikt maakt, dan kan een high-end LCD TV zoals de genoemde Samsung modellen een betere keuze zijn, maar als overdag de TV aanstaat voor arbitraire dingen als het nieuws en YouTube voor de kids en er in de avond films en series gekeken worden of de PS4 staat dan aan, ook dan zou ik voor een OLED TV kiezen. Het budget laat ook 65" toe, dus als je dat kwijt kan zou ik dat ook zeker doen!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
Ik zit ook precies te kijken welke tv ik wil nemen, maar ik heb besloten om een OLED tv te nemen. Ik heb nu ook 7 jaar oude samsung lcd tv van 47 inch. Ik zat vooral te twijfelen tussen 55 of 65 inch. Maar uiteindelijk vind ik de 65 inch te duur vaak zit er tussen 600-1000 euro verschil in waarbij je bijna je 2de 55 inch tv kan kopen :)

Ik vind het belangrijk om een goede beeldkwaliteit te hebben en ik heb gezien dat bij LCD in donkere films veel detail verloren gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Ntr- schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:44:
Ik zit ook precies te kijken welke tv ik wil nemen, maar ik heb besloten om een OLED tv te nemen. Ik heb nu ook 7 jaar oude samsung lcd tv van 47 inch. Ik zat vooral te twijfelen tussen 55 of 65 inch. Maar uiteindelijk vind ik de 65 inch te duur vaak zit er tussen 600-1000 euro verschil in waarbij je bijna je 2de 55 inch tv kan kopen :)

Ik vind het belangrijk om een goede beeldkwaliteit te hebben en ik heb gezien dat bij LCD in donkere films veel detail verloren gaat.
Als je nu twijfelt tussen 55" en 65", dan ga je spijt krijgen wanneer je voor 55" bent gegaan. Die 10" lijkt weinig, maar het verschil in beleving is enorm.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-10 20:57
Ik denk dat ik dan ook voor een OLED ga, maar wel één met 5 jaar garantie. 2 jaar vind ik dan net te weinig. 65 inch is vaak inderdaad wat duurder. Las wel ergens dat Smits en Kamera Express televisies iets goedkoper kunnen aanbieden. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:49
@sari-inc

Even bij het oled prijzentopic kijken, daar staan de laatste prijzen maar je dient altijd zelf contact op te nemen met de winkels.

Lichtpuntje...

Pagina: 1