Vraag

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-11 17:17
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
€600 +-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik studeer (weliswaar thuis), en ben voor het werk vaak lange dagen onderweg. Ik heb daarvoor een powerhouse nodig die het een (lange) dag moet kunnen uithouden die bestaat uit o.a. tekstverwerken, af en toe een foto maken en navigatie bij ritten die tot 2 uur kunnen duren.
Daarnaast kijk ik video's op YouTube en Netflix, en luister ik naar muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Huawei P30 pro voldoet prima aan deze eisen. De accuduur is uitstekend en de camera doet het ook enorm goed.

Ik krijg echter wel fear-of-missing-out vanwege het display en de stereo speakers van de OnePlus 7 pro. Dit (quad HD, 90Hz, geen notch) is perfect voor mediaconsumptie t.o.v. de 60hz, 1080p met notch en het kleine speakertje van de P30 pro, maar de camera en batterij van de OnePlus staan me tegen.

De S10+ biedt een middenweg, maar is wel €100 duurder en eigenlijk überhaupt duurder dan wat ik eraan kwijt wil. De S10 is ook prima maar doet het qua batterij nog slechter dan de OnePlus.

Welke vragen heb je hier nog over?
Tja, de vraag is meer, wat nu? Valt het misschien mee met de OnePlus qua accu en camera, of zijn de speaker en het display van de P30 pro juist wel OK? Andere suggesties?

De OnePlus 8-serie wordt gruwelijk duur, de Realme X2 pro heeft een enorm matige camera etc.

Beste antwoord (via nieksvd op 03-05-2020 12:57)

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 19:30
Ik zou iets extra uitgeven en voor de S10+ gaan !
Je krijgt zoveel meer en je kunt er alle kanten mee op.
Aan de camera van de Op7 kan je niks doen en valt wat tegen. Zal je blijven storen.
De P30 heeft een klote speaker en de Huawei software kan je niet vergelijken met de nieuwste One UI versie 2.
De speakers op de S10+ zijn top, je hebt gewoon een headphone jack, Een top en veelzijdige camera met recent een update en trucjes van de S20 serie.
Je hebt de beste Always on Display met vele opties, OP heeft geen AOD.
Wireless chargen en reverse chargen (OP heeft niks van dat)
Je hebt SD card slot dat de rest niet heeft, Samsung DEX, Een prachtig scherm en de accu van de S10+ is prima voor de gehele dag.

Ik denk dat het een nobrainer is

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
S10 Lite al bekeken? Die heeft een grotere accu. P30 pro is ook niets mis mee.

Zou lekker weg blijven van 90 of 120 Hz schermen als accu je vriend moet zijn. Die verbruiken een stuk meer stroom.

• nieksvd
swhnld schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:07:
S10 Lite al bekeken? Die heeft een grotere accu. P30 pro is ook niets mis mee.

Zou lekker weg blijven van 90 of 120 Hz schermen als accu je vriend moet zijn. Die verbruiken een stuk meer stroom.
Thanks voor de suggestie. Als ik het goed zie is de S10 lite iets sneller dan de P30 pro, maar is de camera iets minder (behalve 4k60 maar dat interesseert me vrij weinig). Heb wel meer feeling voor het ontwerp van de Huawei, maar de Samsung heeft weer betere software. Qua accu zal het weinig schelen.

Kleine annotatie: na wat research blijkt dat de S10 lite van plastic is en een telelens en draadloos opladen mist. Wat dat betreft is de P30 pro gewoon een beter toestel, right?

• swhnld
nieksvd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:00:
[...]
Kleine annotatie: na wat research blijkt dat de S10 lite van plastic is en een telelens en draadloos opladen mist. Wat dat betreft is de P30 pro gewoon een beter toestel, right?
Buitenkant van de S10 Lite is glas. Misschien dat het frame van kunststof is. Camera zal vrijwel zeker minder zijn, de P30 Pro was kampioen vorig jaar mits je tijd neemt met de instellingen, vanaf de heup was het hit en mis. De Lite is een jaar jonger wat invloed heeft op de update periode (3 jaar vanaf aankondiging).

Verder zal het afweging van persoonlijke voorkeur zijn. Ik heb een Samsung Note 8 nu en vind de UI fijner dan die van Huawei, en ben zeer tevreden met de foto's, terwijl het toch al weer 2 generaties ouder toestel is.

• nieksvd
swhnld schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:46:
[...]

Verder zal het afweging van persoonlijke voorkeur zijn. Ik heb een Samsung Note 8 nu en vind de UI fijner dan die van Huawei, en ben zeer tevreden met de foto's, terwijl het toch al weer 2 generaties ouder toestel is.
Ik had eerst een Nexus met stock Android, en nu een S7 met Samsung's UI. Om heel eerlijk te zijn vind ik het helemaal best zolang het functioneel in orde is. De launcher is altijd aan te passen, en de rest zal me worst wezen.

In daglicht doet de S7 me ook prima dienst, maar als het donkerder begint te worden gaat de kwaliteit toch gewoon achteruit. Voordeel is wel dat de meeste nieuwe telefoons rond deze prijs daar gewoon beter in zijn :)

• swhnld
nieksvd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:14:
[...]
In daglicht doet de S7 me ook prima dienst, maar als het donkerder begint te worden gaat de kwaliteit toch gewoon achteruit. Voordeel is wel dat de meeste nieuwe telefoons rond deze prijs daar gewoon beter in zijn :)
Ja, net na de S7 is er een grote omslag geweest in verbeterde camera's door er meer in een toestel te stoppen.

Ik zou zeggen, leg de specs naast je wensenlijstje, en kies diegene die het beste bij je past.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1331978;1507954/

Acties:
  • Beste antwoord

• Bomberman71
Aan de camera van de Op7 kan je niks doen en valt wat tegen. Zal je blijven storen.
De P30 heeft een klote speaker en de Huawei software kan je niet vergelijken met de nieuwste One UI versie 2.
De speakers op de S10+ zijn top, je hebt gewoon een headphone jack, Een top en veelzijdige camera met recent een update en trucjes van de S20 serie.
Je hebt SD card slot dat de rest niet heeft, Samsung DEX, Een prachtig scherm en de accu van de S10+ is prima voor de gehele dag.

• nieksvd
Bomberman71 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:27:

Tja, dat wordt dan wachten op een goede deal. Die Exynos, is dat wat? Vergelijkingen online tussen de P30 pro en S10+ hebben eigenlijk alleen de Snapdragon variant die dus beter is qua snelheid en accu.

• Bomberman71
nieksvd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:25:
[...]

Tja, dat wordt dan wachten op een goede deal. Die Exynos, is dat wat? Vergelijkingen online tussen de P30 pro en S10+ hebben eigenlijk alleen de Snapdragon variant die dus beter is qua snelheid en accu.
Vorig jaar Exynos het verschil was minimaal en overal lees je over prima prestaties en geen gekke dingen. In tegenstelling tot de versie van dit jaar. Natuurlijk is een SD versie nog ietsjes beter en is ook een optie.
Ik kocht destijds een Note 8 (hongKong Global versie) met 256GB !! en een 835 snapdragon voor 800 euro ... 5 maanden na release en dat was niet duur.
Gewoon op Ebay UK via een retailer in de UK en dus verzenden naar NL zonder gekke kosten. Was 1 van de weinigen met die SD cpu en 256GB intern ....

Houd Amazon ook in de gaten, hebben ook weleens leuke deals.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18

Maduth

Probeersel

Als je Samsung via de chat benaderd en je geeft aan dat je al een Samsung device bezit, kunnen ze een aanbieding doen. Je krijgt dan een mail met een code voor hun speciale customer page. Daar staat de S10 Lite voor 465 te koop.

• nieksvd
Maduth schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:02:
Als je Samsung via de chat benaderd en je geeft aan dat je al een Samsung device bezit, kunnen ze een aanbieding doen. Je krijgt dan een mail met een code voor hun speciale customer page. Daar staat de S10 Lite voor 465 te koop.
Zeg je dan gewoon tegen ze "hey, ik heb een Samsung Galaxy S7 en wil graag korting"? Want dat lijkt me niet zo subtiel :P
Staat de S10+ daar ook op? Want de S10 lite gaat het niet worden.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Galaxy S10+
Prijs Van€ 849,00 voor € 616,00
128G

• nieksvd
Maduth schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:28:
Galaxy S10+
128G
Haha, van 849.. maar hey, 616 is een hele nette prijs. Thanks! Mocht ik op de een of andere manier op deze site belanden gaat dit hem worden. Gewoon een berichtje naar Samsung dus?

• Maduth

Maduth

Probeersel

nieksvd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:35:
[...]

Haha, van 849.. maar hey, 616 is een hele nette prijs. Thanks! Mocht ik op de een of andere manier op deze site belanden gaat dit hem worden. Gewoon een berichtje naar Samsung dus?
Ik ging via de chat vragen over de nieuwe 10 en ondersteuning. Ik gaf aan dat ik een nieuwe wilde hebben. Toen kwamen ze zelf met de aanbieding.

• MarcoWeststrate
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb zelf de p30 pro, en ja, de mono speaker is inderdaad jammer maar het geluid wat eruit komt is in mijn optiek wel van goede kwaliteit. Je zocht een smartphone die met gemak de dag doorkomt en een lekkere camera. De dag doorkomen lukt mij prima met de p30 pro, heb op eind van de dag nog zeker 50% over terwijl ik best een heavy user ben, denk aan youtube en games. De camera kan je lang over praten, maar wat prachtige foto's kan hij schieten. Als deze kapot zou gaan zou ik er weer 1 halen denk ik. Bevalt me heel erg goed. De UI is in het begin even wennen maar werkt opzich best goed vind ik. Ben benieuwd naar je uiteindelijke beslissing.

• nieksvd
MarcoWeststrate schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:08:
Heb zelf de p30 pro, en ja, de mono speaker is inderdaad jammer maar het geluid wat eruit komt is in mijn optiek wel van goede kwaliteit. Je zocht een smartphone die met gemak de dag doorkomt en een lekkere camera. De dag doorkomen lukt mij prima met de p30 pro, heb op eind van de dag nog zeker 50% over terwijl ik best een heavy user ben, denk aan youtube en games. De camera kan je lang over praten, maar wat prachtige foto's kan hij schieten. Als deze kapot zou gaan zou ik er weer 1 halen denk ik. Bevalt me heel erg goed. De UI is in het begin even wennen maar werkt opzich best goed vind ik. Ben benieuwd naar je uiteindelijke beslissing.
Ben momenteel bezig met Samsung voor de beoogde aanbieding. Mocht de prijs goed zijn, is het verschil met de P30 pro zon €30 en dan vind ik de S10+ voor mijn gebruik beter.

Ik kijk nu eenmaal veel video's en de S10+, in tegenstelling tot de OnePlus, heeft ook een prima accu en camera. Voorlopig staat de Samsung op nummer 1!

• nieksvd
Maduth schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:28:
Galaxy S10+
128G
De link is binnen. De zwarte is inderdaad €616, en de blauwe zelfs €604. Ontzettend bedankt voor de tip!

Kreeg wel een beschamende €35 aangeboden voor mijn S7... Die maar houden als beuntelefoon :+

• nieksvd
Bomberman71 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:27:

Kleine update: nu de S10+ een weekje in vol gebruik, de speakers zijn inderdaad ontzettend goed en het display is zoals verwacht gewoon top. Batterij lijkt erg goed, maar omdat ik in deze tijd veel thuis zit laat een echt oordeel nog even op zich wachten. Dat geldt ook voor de camera.
Formaat is voor mijn handen prima, wel wat wennen na de S7 maar wil nu niet meer terug. Wel wat krap voor in de broekzak.
Zoals gezegd gebruik ik hem vooral thuis, en nu met name voor media (video en muziek) is dat gewoon top.
Tegelijkertijd gebruiken als hotspot voor de laptop, een muziekje aanzetten en even snel iets googelen (gewoon als powerhouse dus) verloopt zonder haperingen of andere rariteiten, en zelfs dan geeft de batterij geen krimp.

• Bomberman71
nieksvd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Kleine update: nu de S10+ een weekje in vol gebruik, de speakers zijn inderdaad ontzettend goed en het display is zoals verwacht gewoon top. Batterij lijkt erg goed, maar omdat ik in deze tijd veel thuis zit laat een echt oordeel nog even op zich wachten. Dat geldt ook voor de camera.
Formaat is voor mijn handen prima, wel wat wennen na de S7 maar wil nu niet meer terug. Wel wat krap voor in de broekzak.
Zoals gezegd gebruik ik hem vooral thuis, en nu met name voor media (video en muziek) is dat gewoon top.
Tegelijkertijd gebruiken als hotspot voor de laptop, een muziekje aanzetten en even snel iets googelen (gewoon als powerhouse dus) verloopt zonder haperingen of andere rariteiten, en zelfs dan geeft de batterij geen krimp.
Fijn om te horen dat je er plezier aan beleefd !
Is gewoon 1 van de laatste No Compromise toestellen waar alles nog op zit en vrijwel alles gewoon top is, het scherm, speakers, camera en de accu zijn top.
Goede keuze, enjoy .....
Pagina: 1