Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC 700-750

Pagina: 1
Acties:

• DLB28
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-05-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1920x1080, met name FPS (Overwatch, CoD en Tarkov) en nog high-end raiden in de nieuwe World of Warcraft expansion. Daarnaast nog af en toe video editen en streamen (Dit zijn echter geen top prioriteiten)

Wat mag het systeem gaan kosten?
700-750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren van 1920x1080 (heb de specifieke modellen even niet bij de hand, excuses!) en de standaard zaken (muis, toetsenbord en boxen)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU en GPU die op dit moment een goede fps (60-100) kunnen leveren en ik de voorlopige toekomst.
Op dit moment heb ik niet heel veel geheugen nodig, ik denk aan 500gb genoeg te hebben. Dit zou ik in de toekomst echter graag nog willen uitbreiden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige wens die ik heb is dat ik graag een basis wil vormen voor een systeem wat nu kan presteren maar wat ik in de toekomst zonder al teveel moeite kan uitbreiden.

Ga je overklokken?
Op dit moment niet van plan, misschien iets voor in toekomst

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen krijgen op het systeem wat ik op dit moment heb samengesteld en eventueel suggesties voor upgrades die binnen het budget passen. Daarnaast heb ik ook een aantal specifieke vragen:

1. Is er een wezenlijk verschil in prestatie tussen Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G en Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G ? Op Hardware info kwam deze variant het beste uit de test maar ik kan geen onderlinge benchmarks vinden. Is het waard om de Super Gaming OC te kopen wat betreft prijs/prestatie?

2. Ik zie veel verschillende MOBO's die worden aangeraden in de verschillende topics. Is de ASRock B450M Pro4 een geschikt moederbord voor deze configuratie en is het geschikt om in de toekomst mee uit te breiden?

3. De kamer waar mijn PC in zal komen te staan wordt snel warm in de zonnigere seizoenen van het jaar (zolderkamer...) wat bij vorige PC's/laptops wel eens tot problemen heeft gezorgd. Daarnaast is die ook relatief stoffig dus onderhoud zal sowieso wat vaker dan normaal moeten gebeuren. Mijn vraag is dan ook of het het waard is om extra fans aan de bovenkant van de case te plaatsen? Ik zat zelf aan deze te denken be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm .

Hier onder is een overzicht van de build die ik op dit moment voor ogen heb. Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Boxed Wraith Stealth koeler€ 104,22€ 104,22
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G€ 280,53€ 280,53
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 45,90€ 45,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 84,-€ 84,-
1VoedingenCorsair CX450M€ 63,90€ 63,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 73,89€ 73,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,34

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
CX450M is te duur. pricewatch: Corsair CX450 en pricewatch: Corsair CX550 zijn goedkoper en beter.

Voor een tientje meer dan de MX500 heb je een NVME als pricewatch: WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C)

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 22:48
ik heb zelf ook dit moederbord ik heb wel de winkel een bios update laten doen zodat ik zeker wist dat de nieuwste cpu er op kunnen zonder probleem ik heb zelf de 3600 maar die jij wilt is zeker niet slecht,
en wat wil je uitbreiden? de volgende generatie cpu is waarschijnlijk de laatste die op het am4 moederbord kan

• DLB28
Bedankt voor beide reacties!
Uszka schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:11:
CX450M is te duur. pricewatch: Corsair CX450 en pricewatch: Corsair CX550 zijn goedkoper en beter.

Voor een tientje meer dan de MX500 heb je een NVME als pricewatch: WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C)
Top! Ik denk dat voor mij de CX450 met 450 Watt voldoende moet zijn toch?
guyver3636 schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:27:
ik heb zelf ook dit moederbord ik heb wel de winkel een bios update laten doen zodat ik zeker wist dat de nieuwste cpu er op kunnen zonder probleem ik heb zelf de 3600 maar die jij wilt is zeker niet slecht,
en wat wil je uitbreiden? de volgende generatie cpu is waarschijnlijk de laatste die op het am4 moederbord kan
Hmmm oke, goed om te weten. Ik ben in principe van plan om alles online te bestellen. Doet het zich vaker voor dat dit moederbord met een verouderde BIOS wordt geleverd?

Wat betreft het toekomstig uitbreiden van het systeem zat ik in principe te denken aan de GPU en vervolgens de CPU over ~2 jaar. Dit zou dan met name gericht zijn om up to date te blijven voor de meeste games en om eventueel dan de stap te maken naar bijvoorbeeld 1440p. Dit is echter niet iets wat nu van belang is. Ik had inderdaad gezien dat de volgende generatie CPU's van AMD een AM4 socket hebben dus leek mij dit ook voor nu een goede basis om in de toekomst nog eventueel te kunnen uitbreiden.

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 22:48
Een bios update heb ik nooit gedaan dat risico wilde ik niet lopen, de gpu upgrade ik ongeveer ook na 3 jaar of je de cpu dan nog een goede upgrade kan laten doen met de am4 vergeleken met de volgende generatie weet je nog niet. PS online kan je bij sommige winkels ook een bios update laten doen voor ongeveer 12 euro

[ Voor 16% gewijzigd door guyver3636 op 14-04-2020 15:20 ]

• DLB28
Goedemiddag!

Ik ben op het moment bezig een PC aan het samenstellen en ben wat betreft de GPU op de 1660 Super uitgekomen. Nu zag ik vaak dat de Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G in meerdere builds wordt aangeraden. Echter ben ik ook deze versie tegengekomen voor iets meer meer geld: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G . Mijn vraag is dan ook eigenlijk, of het verschil tussen beide kaarten dusdanig groot is dat het het waard is om ~ 20 euro meer uit te geven voor de Super Gaming versie. Ik kon niet direct benchmarks vinden van deze specifieke kaarten, vandaar ook de reden om dit topic te openen.

Ik hoop dat iemand hier mij meer over kan vertellen, alvast bedankt!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Het grootste verschil lijkt de koeler te zijn wat er potentieel voor zorgt dat je de kaart eits hoger kunt laten klokken (al weet ik niet wat de potentie is, zoek dit na als je interesse hebt)

Verwijderd

DLB28 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:34:
Goedemiddag!

Ik ben op het moment bezig een PC aan het samenstellen en ben wat betreft de GPU op de 1660 Super uitgekomen. Nu zag ik vaak dat de Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G in meerdere builds wordt aangeraden. Echter ben ik ook deze versie tegengekomen voor iets meer meer geld: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G . Mijn vraag is dan ook eigenlijk, of het verschil tussen beide kaarten dusdanig groot is dat het het waard is om ~ 20 euro meer uit te geven voor de Super Gaming versie. Ik kon niet direct benchmarks vinden van deze specifieke kaarten, vandaar ook de reden om dit topic te openen.

Ik hoop dat iemand hier mij meer over kan vertellen, alvast bedankt!
Als ik zo naar de videochip kijk, dan draait de Super op 1,83Ghz en de Super Gaming op 1,86Ghz, de Super Gaming draait dus een volle 0,03Ghz sneller.... :D Welke je neemt maakt dus niets uit, die 0,03Ghz ga je niet echt veel van merken. Koop van die € 20,00 2 bioskaartjes als het weer kan en ga gezellig met je vriendin/vrouw naar de film... ;)
Firestorm schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:41:
Het grootste verschil lijkt de koeler te zijn wat er potentieel voor zorgt dat je de kaart eits hoger kunt laten klokken (al weet ik niet wat de potentie is, zoek dit na als je interesse hebt)
Mee eens, 2 fans vs 3 fans. De kaart zal dus iets koeler zijn, voor het snelheidsverschil hoef je het in ieder geval niet te doen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2020 16:44 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:42:
[...]

Als ik zo naar de videochip kijk, dan draait de Super op 1,83Ghz en de Super Gaming op 1,86Ghz, de Super Gaming draait dus een volle 0,03Ghz sneller.... :D Welke je neemt maakt dus niets uit, die 0,03Ghz ga je niet echt veel van merken. Koop van die € 20,00 2 bioskaartjes als het weer kan en ga gezellig met je vriendin/vrouw naar de film... ;)

[...]

Mee eens, 2 fans vs 3 fans. De kaart zal dus iets koeler zijn, voor het snelheidsverschil hoef je het in ieder geval niet te doen. ;)
Misschien niet qua kloksnelheid, mogelijk wel qua warmte of geluid van de ventilator. Voor mij zou een stillere kaart zeker 20 euro waard zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:45:
[...]

Misschien niet qua kloksnelheid, mogelijk wel qua warmte of geluid van de ventilator. Voor mij zou een stillere kaart zeker 20 euro waard zijn.
Dan een GPU nemen met een waterblock erop en waterkoelen die kaart!
Stillere kaart is natuurlijk altijd beter, daarom bouw ik mijn systemen ook het liefst in een Antec Dark Force DF-85 kast. Goede en voldoende koeling

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima in Game PC 700-750. Merge.

• KopjeKoffie_21
  • Laatst online: 20-11 23:49
Wat denken jullie van deze PSU? Goedkoop 550W alternatief. https://tweakers.net/pric...r-mwe-bronze-550w-v2.html

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
Wat goedkoper maar zeker niet beter dan CX450/550. 550w is aan de hoge kant voor je systeem zodat pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 al meer dan genoeg is.
Pagina: 1