Videokaart voor Filmora videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-02-2022
Hallo allemaal,

Voor videobewerking gebruik ik de betaalde versie van Filmora. Relatief gezien dus geen echt zwaar programma natuurlijk.

Paar vraagjes: (mijn excuus als het overbodige vraagjes zijn, maar ik weet het liever even zeker)

- Van de één hoor ik dat RAM geheugen en processor belangrijk zijn voor goede videobewerking.
Van een ander hoor ik dat de videokaart het belangrijkst is voor goede videobewerking.
Of is het simpelweg een combinatie van dit alles om videobewerking goed te laten verlopen?

- Met 8GB RAM, Intel Core i7-9700F processor en NVIDIA GeForce GTX 1660TI videokaart zou het bewerken van 1080p HD video's met Filmora in principe geen enkel probleem moeten zijn toch? (misschien overbodige vraag, maar ik hoor graag toch wat opinies hierover).

Alvast bedankt.... :-D

Beste antwoord (via wimwarman op 15-04-2020 15:17)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

wimwarman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb nu:

* nVidia GPU: 1660 Ti

* CPU: Intel Core i7-9700F 8-core

* RAM: was 8, maar ik denk toch voor de toekomst om naar 16GB te gaan.

* Opslag: 250GB SSD voor C: Voor opslag heb ik diverse externe harde schijven, bij elkaar sowieso wel zo'n 4TB, maar goed... zoveel films ga ik ook niet editen en het worden geen 4K films.
De PC zelf heeft nog een HD van 1TB naast de SSD.
Gezien je bestaande hardware kan ik moeilijk adviseren om over te stappen naar het AMD platform. Dit is best wel een aardige PC om te video-editten :) Het enige wat ik wel zou adviseren is, inderdaad, meer geheugen.

Oftewel, rock 'n roll 8)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
Als ik de systeemeisen van Filmora zie dan stelt het allemaal niet heel veel voor. Met die onderdelen kan je de software prima draaien al zou ik eerder richting een AMD Ryzen 7 3700X nijgen. Betere prestaties, lagere prijs, zelfs als je er 16GB ram in doet (wat ik wel zou aanraden tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Uszka schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:05:
Als ik de systeemeisen van Filmora zie dan stelt het allemaal niet heel veel voor. Met die onderdelen kan je de software prima draaien al zou ik eerder richting een AMD Ryzen 7 3700X nijgen. Betere prestaties, lagere prijs, zelfs als je er 16GB ram in doet (wat ik wel zou aanraden tegenwoordig).
Dank je wel ! Tja, hier had ik zelf aan kunnen denken. Even de systeemvereisten opzoeken van Filmora....haha! Tja, dat gaat dus geen enkel probleem worden. Dan heb ik ook aan 8GB ram sowieso genoeg, want meer dan dit soort videobewerking doe ik niet. En ik ben ook geen heftige gamer op de PC. :-P

Nogmaals superbedankt! Helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@wimwarman Wat heb je al qua hardware? Of is de PC een geheel nieuwe build voor Filmora?

Het probleem is dat ik over Filmora niks kan vinden of het wel of niet enige extra aanwezige cores gebruikt. Filmora lijkt wel GPU Acceleration te ondersteunen (te vinden en aan te vinken onder Instellingen). Maar zoals @Uszka al aangeeft, Filmora lijkt niet al te veeleisend (wat mij dan weer een vreemd gevoel geeft).

Voor een video-editing basissysteem:

* nVidia GPU: 1650 Super, 1660, of 1660 Ti (iig iets van de Turing generatie)

* AMD CPU: ongeacht of Filmora extra cores ondersteund, AMD geeft de meeste "bang for the buck". En Dan een Ryzen 5 3500 of hoger.

* RAM: 16GB

* Opslag: 500GB SSD voor de C: drive, 4 TB voor opslag van je bron materiaal en voltooide filmpjes.

Even ter vergelijking, mijn build voor 1080p editing: gallery: lordsnow

[ Voor 21% gewijzigd door lordsnow op 13-04-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
lordsnow schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:24:
@wimwarman Wat heb je al qua hardware? Of is de PC een geheel nieuwe build voor Filmora?

Het probleem is dat ik over Filmora niks kan vinden of het wel of niet enige extra aanwezige cores gebruikt. Filmora lijkt wel GPU Acceleration te ondersteunen (te vinden en aan te vinken onder Instellingen). Maar zoals @Uszka al aangeeft, Filmora lijkt niet al te veeleisend (wat mij dan weer een vreemd gevoel geeft).

Voor een video-editing basissysteem:

* nVidia GPU: 1650 Super, 1660, of 1660 Ti (iig iets van de Turing generatie)

* AMD CPU: ongeacht of Filmora extra cores ondersteund, AMD geeft de meeste "bang for the buck". En Dan een Ryzen 5 3500 of hoger.

* RAM: 16GB

* Opslag: 500GB SSD voor de C: drive, 4 TB voor opslag van je bron materiaal en voltooide filmpjes.

Even ter vergelijking, mijn build voor 1080p editing: gallery: lordsnow
Ik heb nu:

* Opslag: 250GB SSD voor C: Voor opslag heb ik diverse externe harde schijven, bij elkaar sowieso wel zo'n 4TB, maar goed... zoveel films ga ik ook niet editen en het worden geen 4K films.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

wimwarman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb nu:

Gezien je bestaande hardware kan ik moeilijk adviseren om over te stappen naar het AMD platform. Dit is best wel een aardige PC om te video-editten :) Het enige wat ik wel zou adviseren is, inderdaad, meer geheugen.

Oftewel, rock 'n roll 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
lordsnow schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:25:
[...]

Oftewel, rock 'n roll 8)
Gaat goed komen. Er gaat een identiek reepje van 8 GB bij komen. De computer schijnt 2 geheugenslots te hebben, waarvan er maar 1 gebruikt is voor 8 GB. Dus ik ga toch even aan de toekomst denken en er een identieke 8 GB bij zetten.

Superbedankt voor jullie antwoorden. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

wimwarman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:18:
[...]

Gaat goed komen. Er gaat een identiek reepje van 8 GB bij komen. De computer schijnt 2 geheugenslots te hebben, waarvan er maar 1 gebruikt is voor 8 GB. Dus ik ga toch even aan de toekomst denken en er een identieke 8 GB bij zetten.

Superbedankt voor jullie antwoorden. :-D
Vergeet niet om je creaties te delen [Verzamel] Zelfgemaakte filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Nou extra reepje van 8GB zit erbij. Opgelost. Gewoon lekker op 16 GB RAM draaien en zien wat de toekomst brengt. :-D
Pagina: 1