Thuis (home) audio studio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik maak muziek (rap) en wil in deze tijd graag nuttig gebruiken door thuis een simpele studio op te gaan zetten. Mijn vraag is welke Microfoon, speaker en geluidskaart kan ik het best kopen voor mijn (man) rap vocals. Ik vind het vooral belangrijk dat het een warm en duidelijke opname is. Ik heb in totaal een budget van 1000 euro

Bij voorbaat dank voor de hulp en het delen van jou/jullie expertise.

Groet, Levie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je had bij het schrijven van het topic 3 vragen staan. 1 heb je beantwoord: wat wil je gaan doen met je spullen. De andere 2 zijn minstens zo belangrijk om goed onderbouwde antwoorden te krijgen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Mijn advies: een Neumann TLM 103 met een budget amp zodat je kunt mixen met een gratis DAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 18:03
Voor een geluidskaart zou ik een Focusrite nemen. Meestal krijg je daar Ableton Lite bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank, welke boxen zijn hier goed passend voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de andere vragen zelf ook nog uitzoeken, omdat ik hier nog geheel nieuw in ben. Aldoende leert men :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:59:
Hartelijk dank, welke boxen zijn hier goed passend voor ?
Ik zou een koptelefoon gebruiken, dan ben je niet de afgespeelde muziek aan het opnemen.
De eerder genoemde 103 is een mooie microfoon maar eet gelijk het hele budget op. Misschien iets teveel voor je eerste opname....
Scoor ergens een SE2200 met plopkap/kwijlscherm en mooie standaard. Misschien zelfs een achterschermpje om de slaapkamerakoestiek te weren. Dan nog een geluidskaartje er bij, belangrijkste is dat deze een lage latency heeft zodat je lekker met de muziek mee kan rappen. Het is niet handig als je een halve seconde te laat bent omdat de geluidskaart rampzalige drivers heeft die alleen stabiel werken met een grote buffer.
Dan nog een koptelefoon er bij en je kan Youtube onveilig maken. :P HD25 of DT770 zijn populaire modellen waar je geen spijt van gaat krijgen. De ene zit op het oor, de andere er over.

300.- microfoon met ophanging
150.- geluidskaart
150.- koptelefoon
??? software
50. kabels en losse meuk

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 13-04-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:05

the mod man

iets van beeldmaker

Denk vooral aan de akoestiek in de ruimte waar je wilt opnemen. Een leuke galm of echo doet veel meer afbreuk dan een iets goedkopere microfoon

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips & de reacties!
Pagina: 1