POP-mailbox naar IMAP, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Voor iemand ben ik bezig met een website (klaar). Nu email nog. Ik werk zelf altijd met POP, haal het gewoon op naar mijn Outlook op de PC. Nooit behoefte gehad aan IMAP.

Deze persoon wil graag mail lezen en sturen op PC en mobiel. Met IMAP wordt dat allemaal gesynchroniseerd. Precies wat hij nodig heeft. Maar in de hosting opties zie ik nergens dat ik een mailbox specifiek aanmaak als POP of IMAP.

Kan het zijn dat je als gebruiker zelf bepaalt dat een mailbox IMAP is, door het in je mail client via IMAP poort te benaderen ipv de POP-poort?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Beste antwoord (via rens-br op 14-04-2020 07:59)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Yes, meestal is dat zo. Welke provider/hoster gebruik je? Voorbeeld van pcextreme staat hier: https://help.pcextreme.nl/mail/hoe-stel-ik-mijn-email-in/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Yes, meestal is dat zo. Welke provider/hoster gebruik je? Voorbeeld van pcextreme staat hier: https://help.pcextreme.nl/mail/hoe-stel-ik-mijn-email-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Yesss. Merci! Het is een hele basic vraag, ik weet het, maar juist doordat het zulke gesneden koek is kon ik het niet vinden.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Wat je wilt is eerst de mailbox nog een keer toevoegen, en dan alle bestaande berichten verplaatsen (voor zover die niet meer op de server staan). Als je gewoon het POP-account van je computer verwijdert ben je je oude mails waarschijnlijk kwijt.

Als je mailclient 2x hetzelfde e-mailadres niet snapt, is de oplossing: maak een backup van je mails in je lokale mappen, zodat je ze terug kunt zetten nadat je het mailaccount opnieuw hebt toegevoegd als IMAP.