Kiezen tussen een 75 of 82 inch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Hi Tweakers!

Ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv. Heb nu Panasonic plasma van 65 inch die alweer 8 jaar oud is. Het is daarom tijd voor een nieuwe tv. De beleving is het belangrijkste, natuurlijk ook beeld maar liever groter dan betere kwaliteit.

Nu twijfel ik tussen de volgende tv's.
Samsung QLED 75Q60R
Samsung 82RU8000

Mijn eerste gedachte was een 75 inch tv echter toen ik ging meten, neig ik steeds meer naar een 82 inch. Als ik het gedeelte van de woonkamer bekijk, lijkt het mij prima te kunnen.

Hierbij de foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npUs-Ixi7LX_BSk7OQI5_IOs6us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhIyVS9rOXyBpWO54q7r6HNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Eum292QpejJveIWXyCA0ELKkSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UIH0wI82xtm7sA4VNmxldxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GrXVc-YySowC81yl3nytXUMlLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzCU2J2df0COsJowdofZJSr8.jpg?f=fotoalbum_large

De onderste foto moet een 82 inch tv voorstellen 😂.

Hoe vinden jullie de 75/82 inch hier passen?
Het witte bankje is 300cm breed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jij zal ermee moeten leven, dus wat wij vinden of denken doet er totaal niet toe ;)

Mits de afstand groot genoeg is zou ik zelf zeggen dat je bijna niet te groot kan hebben qua tv.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Ik weet niet of je veelal in de avond tv kijkt? Je zou dan haast kunnen nadenken om te investeren in een goede beamer en een elektrisch scherm.

Je kan de je huidige tv nog laten hangen voor "overdag" en casual tv kijken en savonds lekker op de beamer op +100 inch ... als je het zo zie op de foto's leent de locatie er wel voor en kan je een scherm verwerken in een koof zodat het scherm naar beneden komt voor je tv en overdag netjes uit het zicht is. Ik zou het wel weten :P.

Je kan dan ook kijken naar een UST beamer die perfect op het meubel zou passen. Xiaomi heeft een redelijk betaalbare variant die het zo slecht nog niet doet. En als je dat met een PET scherm combineert heb je een behoorlijk goede setup te pakken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
je vermeld nergens de afmetingen van je kamer, cq de kijkafstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wackmack schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:36:

De beleving is het belangrijkste, natuurlijk ook beeld maar liever groter dan betere kwaliteit.
als dat al je eigen uitgangspunt is, moet je natuurlijk gewoon de grootste nemen...

wat verder anderen ervan denken of op basis van die onscherpe en onduidelijke foto's zeggen, betekent niet erg veel... maar als je zelf gaat voor liever groter dan betere kwaliteit is dat gewoon je eigen norm en jij moet ermee leven, niet iemand anders.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 10:44

Major_ton

Shoot!

Groter is helaas niet altijd beter in TV-land, zeker niet als je een goede Plasma TV gewend bent. Ik heb thuis een 65" OLED TV (LG 65B6) en een 75" LCD TV (Sony 75FX9005) en voor SDR content kijk ik het liefst op de Sony, maar HDR content (wat we steeds meer en meer voorgeschoteld krijgen) ziet er op de OLED TV zoveel beter uit, dit ik vrijwel altijd daarvoor kies.

De door jou genoemde toestellen zijn al helemaal niet geschikt om goed HDR weer te geven en dat is zeker iets om rekening me te houden. Ik zou toch gaan kijken naar een Samsung 82Q70R of Q80R, Sony 85XG9505 of een LG 77C9.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
joopv schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:48:
je vermeld nergens de afmetingen van je kamer, cq de kijkafstand.
Sorry! Kamer is 7x6 meter, 7 meter in de lengte en 6 meter breed. Kijkafstand is 3.5 meter maar de bank zou natuurlijk naar achteren kunnen.
renzo4000 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:35:
Ik weet niet of je veelal in de avond tv kijkt? Je zou dan haast kunnen nadenken om te investeren in een goede beamer en een elektrisch scherm.

Je kan de je huidige tv nog laten hangen voor "overdag" en casual tv kijken en savonds lekker op de beamer op +100 inch ... als je het zo zie op de foto's leent de locatie er wel voor en kan je een scherm verwerken in een koof zodat het scherm naar beneden komt voor je tv en overdag netjes uit het zicht is. Ik zou het wel weten :P.

Je kan dan ook kijken naar een UST beamer die perfect op het meubel zou passen. Xiaomi heeft een redelijk betaalbare variant die het zo slecht nog niet doet. En als je dat met een PET scherm combineert heb je een behoorlijk goede setup te pakken.
Dit is helemaal super! Eigenlijk helemaal niet aan gedacht, dacht nog lekker ouderwets dat ik de beamer moest ophangen. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet meer. Overdag de TV en in de avond de beamer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als je van een plasma komt en wat beters wilt kom je uit bij een OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08
Zo dan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMkLJ6JXjrxDcYJT-216rzTv3kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83u81q2ybLLfv5Cc7Udpqf5J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dit is 82 inch!? Super gedaan zeg!

Diepte van de kast is 50cm, dus zo'n short beamer zou ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08
Wackmack schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:12:
[...]

Dit is 82 inch!? Super gedaan zeg!

Diepte van de kast is 50cm, dus zo'n short beamer zou ook kunnen.
Volgens jouw karton stukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
absrnd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:14:
[...]

Volgens jouw karton stukken :)
Enorm bedankt en snel gedaan, vette skilles. Zal eens aan mijn vriendin laten zien, valt zo best mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
85 inch zou best kunnen, ziet er verder niet volgepropt uit als je het mij zou vragen.

Alleen nu komt het moeilijke en dat is de vriendin, die heeft ook eisen die niet onbelangrijk zijn. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Orangezoo schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:59:
85 inch zou best kunnen, ziet er verder niet volgepropt uit als je het mij zou vragen.

Alleen nu komt het moeilijke en dat is de vriendin, die heeft ook eisen die niet onbelangrijk zijn. :X
Dat laatste zeker!

Liet net de geweldige foto van @absrnd zien en mijn vriendin, zei, dat is toch dezelfde TV, hèhèhe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Aangezien je ruimte hebt in de tvkast zou je ook een uitrekbare "plank" kunnen maken waar je de UST beamer op kan plaatsen. Gebruik je hem niet dan schuif je hem netjes naar binnen (al dan niet elektrisch ;)) en als je gaat kijken trek je hem naar buiten. Dit met als voordeel dat je nog iets verder van de muur kan projecteren (groter beeld mogelijk) en niet zo in het zicht als je hem niet gebruikt. Food for thoughts .... maar ik zou het wel weten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sot7oWfm6wtlIB9lu8k24RY5v7s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wwQ7fj02AzYdV7iXtNlpVh4.jpg?f=user_large

Dit idee dus een beetje, je zou dan zelfs de kopse kant kunnen afwerken met een plaat in dezelfde kleur als de kast zodat het net een afgesloten lade lijkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoiets: ukoker in "Ervaring Projector als TV in woonkamer."

[ Voor 28% gewijzigd door sypie op 15-04-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
renzo4000 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:25:
Aangezien je ruimte hebt in de tvkast zou je ook een uitrekbare "plank" kunnen maken waar je de UST beamer op kan plaatsen. Gebruik je hem niet dan schuif je hem netjes naar binnen (al dan niet elektrisch ;)) en als je gaat kijken trek je hem naar buiten. Dit met als voordeel dat je nog iets verder van de muur kan projecteren (groter beeld mogelijk) en niet zo in het zicht als je hem niet gebruikt. Food for thoughts .... maar ik zou het wel weten!

[Afbeelding]

Dit idee dus een beetje, je zou dan zelfs de kopse kant kunnen afwerken met een plaat in dezelfde kleur als de kast zodat het net een afgesloten lade lijkt.
Heel vet, zat ik ook al aan te denken. Zit alleen met het scherm, waar laat je dat mooi?
Plafond is mooi gestuct dus daar wil ik liever niet boor. Verder heb ik wel een gat laten boren voor de tv kabels maar nog niks gemaakt voor een elektrisch scherm. Dus zou dan uitkomen met een lelijke stroomkabel op de muur?

TV verder laten hangen? Lastige keuzes maa de beamer is sowieso het mooiste en de prijs valt mij reuze mee. 4K moet je dan even voor lief nemen. Kan ook bijvoorbeeld de TV weg doen, kleine TV halen en voor de beamer gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Tja als je toch geld gaat uitgeven :P Check dit PET scherm (dit geeft een nog betere kijk ervaring met een beamers, zelfs overdag).

Dit zou je zelfs achter het tv meubel kunnen monteren (komt het wel iets van de wand af).

Vanaf een minuut of 5:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
renzo4000 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:08:
Tja als je toch geld gaat uitgeven :P Check dit PET scherm (dit geeft een nog betere kijk ervaring met een beamers, zelfs overdag).

Dit zou je zelfs achter het tv meubel kunnen monteren (komt het wel iets van de wand af).

[YouTube: Xiaomi 4K laser projector on 120'' Floor Rising ALR Projection Screen]
Zag deze gisteren, niet normaal wat een setup he :9~
Alleen helaas te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Of je draait het om; je schildert de muur met grijze projectieverf (misschien vindt je partner dat wel een "leuk hip" idee :P) en je maakt een tvlift achter je meubel ;)

Je kan het zo gek niet bedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 10:44

Major_ton

Shoot!

renzo4000 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:08:

[YouTube: Xiaomi 4K laser projector on 120'' Floor Rising ALR Projection Screen]
Alleen zo jammer dat die Xiaomi beamer helemaal niet zo goed is (hoge inputlag, locked op 60Hz etc...).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mwoah dat ligt eraan welke eisen je eraan stelt. Voor casual films kijken is dit meer dan een prima beamer. Reviews genoeg die dat beamen. Gamen heb ik de TS niet over gehoord dus dan is inputlag ook niet zo spannend. Alles heeft zo zijn prijs, je kan ook voor een UST gaan van 8000k en dan zal dat vast een stuk beter zijn.

Pagina: 1