Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken om te gamen op 1920x1080 en 144Hz. Videobewerken doe ik niet. Ik ben groot fan van Assassins Creed, maar op mijn huidige systeem haal ik in AC Odyssey amper 50 fps op low/medium settings (soms zelfs maar 30 fps). Met mijn nieuwe systeem verwacht ik minimaal 80 fps te halen in AC Odyssey.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs. Rond 1100 euro. 100 euro meer of minder is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de volgende onderdelen mee:
Monitor: Acer XZ271 Zwart
Randapparatuur: muis, geluidboxjes, toetsenbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk qua processor over te stappen van Intel naar AMD. Ik lees alleen maar positieve dingen over de nieuwe Ryzen 3000 serie. Mijn monitor (Acer XZ271) is niet G-sync compatible, dus kies ik voor een AMD videokaart met FreeSync ondersteuning.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals de meeste topics in desktop aankoopadvies: Past het allemaal in elkaar en werkt het optimaal? Zo niet, dan hoor ik het graag. Ook als je bijvoorbeeld verwacht dat mijn videokaart het systeem hard gaat bottlenecken, laat me het alsjeblieft weten.
Verder heb ik nog een specifieke vraag over de voeding. Als ik alle onderdelen bij elkaar optel denk ik aan een 450 watt voeding genoeg te hebben? Of toch voor 550 watt gaan? De BitFenix Whisper BWG450M is verkrijgbaar sinds 2016, is dat een probleem?
Verder heb ik veel overgenomen uit de Best Buy Guide.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
Boli
Ik ga het systeem gebruiken om te gamen op 1920x1080 en 144Hz. Videobewerken doe ik niet. Ik ben groot fan van Assassins Creed, maar op mijn huidige systeem haal ik in AC Odyssey amper 50 fps op low/medium settings (soms zelfs maar 30 fps). Met mijn nieuwe systeem verwacht ik minimaal 80 fps te halen in AC Odyssey.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs. Rond 1100 euro. 100 euro meer of minder is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de volgende onderdelen mee:
Monitor: Acer XZ271 Zwart
Randapparatuur: muis, geluidboxjes, toetsenbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk qua processor over te stappen van Intel naar AMD. Ik lees alleen maar positieve dingen over de nieuwe Ryzen 3000 serie. Mijn monitor (Acer XZ271) is niet G-sync compatible, dus kies ik voor een AMD videokaart met FreeSync ondersteuning.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals de meeste topics in desktop aankoopadvies: Past het allemaal in elkaar en werkt het optimaal? Zo niet, dan hoor ik het graag. Ook als je bijvoorbeeld verwacht dat mijn videokaart het systeem hard gaat bottlenecken, laat me het alsjeblieft weten.
Verder heb ik nog een specifieke vraag over de voeding. Als ik alle onderdelen bij elkaar optel denk ik aan een 450 watt voeding genoeg te hebben? Of toch voor 550 watt gaan? De BitFenix Whisper BWG450M is verkrijgbaar sinds 2016, is dat een probleem?
Verder heb ik veel overgenomen uit de Best Buy Guide.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
Boli
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 344,95 | € 344,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 89,58 | € 89,58 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,42 | € 77,42 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 117,08 | € 117,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.103,86 | ||