Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-09 20:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Camera

Wat is je budget?
1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er filmpjes mee kunnen opnemen wat gedeeld gaat worden met kinderen (onderwijs). Maar ik wil er ook mee kunnen streamen (facebook/youtube).

Wat heb je zelf al gevonden?
Canon eos 80d
Panasonic Lumix DMC-G80

Welke vragen heb je hier nog over?
Gebruiksvriendelijk indien mogelijk (pluspunten)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Camera's vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Fotografie & Video. Ik verhuis het topic de goede kant op: CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Niemand die mij hierin kan adviseren? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:04
ja hoor.

Je budget is toereikend voor een camera met Full HD kwaliteit. Prima dus.

Kun je nadenken over een paar vragen?
- hoe ga je het geluid doen? Via de camera of neem je dat apart op (=betere kwaliteit) - is het een probleem om dat later te synchroniseren?
- ga je afwisselen tussen beeld van computer en de camera? (moet je computerbeeld ook opnemen? Moet dat bewegend beeld zijn of kan dat met plaatjes?)
- komt de camera vast te staan op een statief of wordt er mee gelopen?
- Het is voor opnemen of voor streamen?
- is tweedehands een optie voor je (ik raad het wel aan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Tarquin schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:25:
ja hoor.

Je budget is toereikend voor een camera met Full HD kwaliteit. Prima dus.

Kun je nadenken over een paar vragen?
- hoe ga je het geluid doen? Via de camera of neem je dat apart op (=betere kwaliteit) - is het een probleem om dat later te synchroniseren?
- ga je afwisselen tussen beeld van computer en de camera? (moet je computerbeeld ook opnemen? Moet dat bewegend beeld zijn of kan dat met plaatjes?)
- komt de camera vast te staan op een statief of wordt er mee gelopen?
- Het is voor opnemen of voor streamen?
- is tweedehands een optie voor je (ik raad het wel aan) ?
Bedankt voor je antwoord!

- Ik zit te denken aan externe microfoon
- Nee, computerbeeld hoeft niet opgenomen te worden
- Ik wil een bijbehorende statief kopen dus 9/10 staat de camera hierop
- Beide, zowel streamen als video's mee opnemen
- Is ook een optie, maar heb liever garantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens reviews: Vijf thuiswerkwebcams getest zijn zowel product: Logitech StreamCam als product: Logitech Brio 4K Ultra HD goede camera's, die ook nog eens ruim onder het budget zitten.

Of is dit niet het type camera dat je zoekt? :?

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
CH4OS schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:54:
Volgens reviews: Vijf thuiswerkwebcams getest zijn zowel product: Logitech StreamCam als product: Logitech Brio 4K Ultra HD goede camera's, die ook nog eens ruim onder het budget zitten.

Of is dit niet het type camera dat je zoekt? :?
Thanks!

Niet het type camera dat ik zoek helaas.

Wil ook kunnen opnemen zonder laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah check. Mea culpa!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarquin
Een externe mic is geen sluitpost.
Foto-fabrikanten stoppen alleen in hun mid- en high end cameras een microfoonpoort. Dat jaagt je behoorlijk op kosten.
Een optie kan een 2e hands Olympus M5.II zijn. Panasonic zal vergelijkbare camera's hebben.

Maar ik denk dat je eens moet kijken naar videocamera's. Camcorders.
De hele sensor en processor-capaciteit van een fotocamera is ontworpen op 16-20 megapixels.
Als hij video doet gooit hij netto 14 megapixels weg en houdt er 2 over.
Een Full HD videocamera hoeft maar 2 megapixels op te nemen en dat scheelt veel hardware.
Ik verwacht op een videocamera ook eerder een microfoon-input poortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Streamen is lastig vanaf de Camera dan zul je al snel aan een capture card moeten denken, en dat snoept ook al wat van je budget af. Ook zul je dan clean hdmi out moeten hebben. Voorbeeld RX100 V + cam link van elgato. Voordeel is wel dat je camera dan ongelimiteerd kan opnemen waar veel nog aan de 30 minuten limiet zitten.

Er zijn enkele camera's die intern streaming ondersteunen naar sommige diensten maar je zult altijd dan weer net een dienst hebben waarmee een camera dan niet mee overweg kan of dat de dienst een update krijgt die de camera niet ondersteund. Voorbeeld zou de G7X III zijn die direct naar youtube kan streamen.

Of je kunt kijken naar een camera met USB aansluiting waar ook video overheen gaat. Voorbeeld de EOS-R met camtwist software.

[ Voor 7% gewijzigd door Furfoot op 17-04-2020 13:21 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Furfoot schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:19:
Streamen is lastig vanaf de Camera dan zul je al snel aan een capture card moeten denken, en dat snoept ook al wat van je budget af. Ook zul je dan clean hdmi out moeten hebben. Voorbeeld RX100 V + cam link van elgato. Voordeel is wel dat je camera dan ongelimiteerd kan opnemen waar veel nog aan de 30 minuten limiet zitten.

Er zijn enkele camera's die intern streaming ondersteunen naar sommige diensten maar je zult altijd dan weer net een dienst hebben waarmee een camera dan niet mee overweg kan of dat de dienst een update krijgt die de camera niet ondersteund. Voorbeeld zou de G7X III zijn die direct naar youtube kan streamen.

Of je kunt kijken naar een camera met USB aansluiting waar ook video overheen gaat. Voorbeeld de EOS-R met camtwist software.
Bedankt voor je antwoord!

Capture card is geen enkel probleem (bewust niet in het budget meegenomen). Budget is voor camera alleen.

Bedankt voor de tip, ik ga naar een G7X kijken. Komt dit kwa beeld in de buurt van de Canon 80D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Tarquin schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:55:
Een externe mic is geen sluitpost.
Foto-fabrikanten stoppen alleen in hun mid- en high end cameras een microfoonpoort. Dat jaagt je behoorlijk op kosten.
Een optie kan een 2e hands Olympus M5.II zijn. Panasonic zal vergelijkbare camera's hebben.

Maar ik denk dat je eens moet kijken naar videocamera's. Camcorders.
De hele sensor en processor-capaciteit van een fotocamera is ontworpen op 16-20 megapixels.
Als hij video doet gooit hij netto 14 megapixels weg en houdt er 2 over.
Een Full HD videocamera hoeft maar 2 megapixels op te nemen en dat scheelt veel hardware.
Ik verwacht op een videocamera ook eerder een microfoon-input poortje.
Dus een foto camera beter gaan vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
Ilias1991 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:06:
[...]
Dus een foto camera beter gaan vermijden?
Als je een video camera kan vinden die (1) HD (of liever FHD) is (2) een mic-in heeft, kun die op een statief zetten en goede videos met goed geluid maken.

Voorbeeld:
pricewatch: Panasonic HC-V777 Zwart

Als hij ook nog HDMI-uit heeft (misschien zelfs HDMI in) kun je er voor €37 bij de AliExpress een Capture kaart bij kopen en dan kun je hem ook als streaming camera gebruiken.
Panasonic: Check, die heeft dat.

Voor de microfoon zoek je dan op Youtube/internet naar tips. Een dasspeld microfoon schijnt erg goed te werken omdat hij dicht bij de bron van het geluid zit.

Hier is een video vol tips voor Corona-tijd, die gaat over opnemen (voor leraren) en video-conferencing; hoe je geluid regelt, hoe je omgaat met foutjes in je opname; precies wat jij van plan bent:

YouTube: Look good and sound great on videos from home (Zoom video conference...

[ Voor 5% gewijzigd door Tarquin op 17-04-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Heeft iemand nu aanvullend advies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Je wilt gewoon dus een beetje Enzo Knollen?

Dan is een model zoals Canon PowerShot G7 X toch een prima keuze?
Waarom wil je precies een (bulky) camera met verwisselbare lenzen?

Als je ook wilt fotograferen is dat logischer om dan voor de dSLR te kiezen, maar anders zou ik voor een redelijk compact gaan.

Ik denk dat je hier nogal all over the place adviezen krijgt, omdat je niet zo duidelijk bent wat je focus punten (duh) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Zo zou je het wel kunnen zeggen haha.

Er worden hier en daar livesessies gegeven (facebook/youtube) en daarnaast worden er ook foto's mee geschoten. Ik dacht misschien 2 vliegen in een klap, dan moet ik natuurlijk nog wel hier en daar accessoires kopen (externe mic, usb stick of link apparaat met hdmi input) Vandaar voor een foto camera gekozen die je ook als videocamera kan misbruiken (scherp beeld ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Ik ben er niet zo in thuis maar ze geven aan dat die GX7 kan streamen. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet. Maar heb je zo'n aardappel als telefoon dat je daar niet mee kan streamen?

dSLR kán scherper zijn ja. Maar over het algemeen: des te kleiner de sensor, des te meer scherp in beeld. Als je dure dSLR misfocussed heb je hoge kwaliteit onscherpe beelden.

Er is trouwens ook een andere reden dat die Vloggers allemaal met zo'n compactje rondlopen. Als ik mijn D7000 of D3500 in mijn uitgestrekte arm heb heb ik na een paar minuten zwaar verzuurde arm spieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Je zou voor de grap eens kunnen kijken bij de vloggers. Op YouTube hebben ze ook vaak staan welke hardware ze gebruiken.
Toevallig dan bij Enzo niet.
Maar inderdaad wat er gezegd is, als je rond wil lopen, dan wil je niet een dikke DSLR in je handen hebben. Dan is compact vaak fijner. Het hoeft geen hoge resolutie film te worden als je een vlogje wilt plaatsen.
Verwacht zelf dat iemand die op één plek zit en dus niet hoeft te sjouwen, een ander soort camera zou pakken dan ieman die buiten rond loopt al filmend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Ik ga niet rondlopen. Camera (stream) staat op een statief. Enige moment dat deze niet op een statief staat is als er foto's geschoten worden. Dus camera mag wat groter zijn en wat meer bewegen.

Als budget voor alles heb ik 1500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik zou gaan voor een camera zoals de pricewatch: Sony FDR-AX53 Zwart
Deze heeft een HDMI output met een clean feed (dus geen on screen controls zichtbaar via HDMI zolang je het display niet aanraakt). Deze sluit je aan op je computer met een pricewatch: Elgato Game Capture HD60s of pricewatch: Elgato Cam Link 4K - Windows / MAC.

Eventueel met een goedkope mic zoals de pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 of pricewatch: Røde smartLav+, kan je rechtstreeks op je PC aansluiten.

Streamen naar Facebook/YouTube vervolgens met een programma zoals Streamlabs OBS.

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 28-04-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Fuwor schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:01:
Ik zou gaan voor een camera zoals de pricewatch: Sony FDR-AX53 Zwart
Deze heeft een HDMI output met een clean feed (dus geen on screen controls zichtbaar via HDMI zolang je het display niet aanraakt). Deze sluit je aan op je computer met een pricewatch: Elgato Game Capture HD60s of pricewatch: Elgato Cam Link 4K - Windows / MAC.

Eventueel met een goedkope mic zoals de pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 of pricewatch: Røde smartLav+, kan je rechtstreeks op je PC aansluiten.

Streamen naar Facebook/YouTube vervolgens met een programma zoals Streamlabs OBS.

Hopelijk heb je hier wat aan. :)
Hier heb ik zeker wat aan, bedankt!!

Is het ook mogelijk om direct een mic in camera te pluggen of werkt dat niet met live streamen?

En hoe zit het met draad vs draadloos (mic)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Ilias1991 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:15:
[...]

Hier heb ik zeker wat aan, bedankt!!

Is het ook mogelijk om direct een mic in camera te pluggen of werkt dat niet met live streamen?

En hoe zit het met draad vs draadloos (mic)?
Ja hoor dat zou volgens mij ook prima moeten werken, die camera heeft in ieder geval een 3.5mm mic input.

Draadloze microfoon is natuurlijk ook mogelijk maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan.
Dan kan je kijken je naar sets als deze (zelf geen ervaring mee, maar wel met de duurdere EW100 G3 sets van Sennheiser, dat werkt altijd goed):
https://www.bax-shop.nl/d...r-draadloos-l-823-832-mhz
https://www.thomann.de/nl...column_pt_set_823_mhz.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Soms gewoon even lekker om je hoofd leeg te dumpen in een advies thread dus alvast dank dat dat weer even lekker kan.

Canon als webcam
Canon heeft net nieuwe beta software waarmee je een goede camera ook kunt inzetten als webcam. Dat geeft fenomenaal beeld, maar audio wordt niet meegenomen dus hou daar rekening mee. De software heet "EOS Webcam Utility Beta" en is alleen beschikbaar voor Windows. Het draait bij mij als een zonnetje en het beeld is ge-wel-dig. Op deze pagina download je niet alleen de software maar staat ook een lijstje Camera's die ondersteund worden.

Onder andere je gevonden 80D staat ertussen. De 80D is een crop sensor en als je de camera als webcam wilt gebruiken wil je minimaal het equivalent van en 35mm op full frame (22mm) hebben anders wordt het onpraktisch.

Lenzen en les mounts; je koopt meer dan een camera, je koopt je in in een les systeem
Nou heb je bij een camera als een 80D één groot voordeel: je koopt je in in een relatief oud systeem en daar zijn heel veel goedkope goede lezen voor. Het heeft echter ook een nadeel: het is een oud systeem (EF-S mount). De opvolgers van de spiegel camera's zijn de digitale broertjes. Bij Canon is dat de M serie (crop) of R serie (Full Frame). Beide hebben het nadeel dat er relatief weinig lenzen voor zijn. En zeker bij de R serie zijn die lenzen erg duur.

De best package for price, M50
Wat ik voor jou doeleinden denk ik de beste package vind is dan toch de nieuwere Canon serie -zonder spiegel- en dat de crop sensor range en dan kom je uit bij de EOS M50. Waarom: het scherm is kantelbaar en dat is zeker bij video opnames erg handig. En hij heeft Dual Pixel AF. Dat is het auto focus systeem dat jouw gezicht snel, eenvoudig en heel scherp in beeld gaat krijgen.

De lens, 15-45 IS STM en nog een 22mm F2?
Dan ben je echter nog niet klaar. De camera komt standaard met een 15-45mm IS STM lens en dat is geen slechte lens zeker als je nagaat dat hij bij de body eigenlijk maar 120€ kost. De vanaf 15mm is fijn voor de webcam situatie. Overweeg echter om de 22mm STM erbij te kopen. Dat is een hele mooi lichtsterke lens. Minder geschikt voor video -want geen IS, image stabalization, wat je 15-45 gelukkig we heeft- maar wel lekker voor mooie plaatjes en heel compact. Met zo'n lens neem je zo veel betere foto's en dan krijg je naast gave video ook nog eens mooie platen en haal je gewoon veel meer uit deze camera.

De extra's voor je video en webcam setup
Wat verder aan te raden is is:
  • Een statief. Je kunt gaan voor een Joby gorillapod. Let daarbij op het gewicht van je camera en de capaciteit van het statief. Ik vind de Manfrotto Table Tripod echter eenvoudiger. Nog goedkoper is de Neewer Aluminium Portable Mini Table Tripod. Tot slot kun je nog kiezen voor de PEDCO Ultra Camera Tripod. Deze heeft één leuke functie, je kunt één poot met klittenband vastmaken aan een boom of paal en dat is soms en een lifesaver, als je buiten of onderweg jezelf op scherm wilt krijgen. Alle opties zijn handig voor webcam opstelling.
  • Een microfoon voor je losse beelden. De Rode VideoMicro Compact is een prima optie. Koop je er een extra verloopje bij kun je die ook los aansluiten op je smartphone of PC.
  • Een adapter. Dat klinkt wellicht raar, maar je accu gaat als je hem als webcam gebruikt heel snel leeg en opladen doet hij niet in de webcam stand (gokje, want mijn Canon RP doet dat ook niet maar kijk het na). Extra accu's en een lader is optie 1. En dan kijken we voor één keer naar Amazon.de vanwege de prijs/kwaliteit . Optie 2 (en dat is beter want geen onderbreking) is een Mobile Power Supply. Dan krijgt je Camera stroom via een USB door je accu poort (voorbeeld)
Prijslijst
Camera: 600,-
Tripod: 15,- tot 25,-
Microfoon en verloopje voor smartphone of PC: 60,- + 12,-
Mobile Power Supply: 25,-

Ja ik ga net over je budget (sorry) en dan heb je nog geen SD kaart, maar het is wel een hele fijne setup. Ik zou naar een Camaranu, Kamera Express of andere camera zaak gaan voor camera, microfoon en lens en wellicht zelfs de tripod. Die kunnen de omzet in deze tijd goed gebruiken en je bespaart maar een paar euro tov online. De Mobile Power Supply hebben ze waarschijnlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ma_rK op 08-05-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Ma_rK schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:41:
Soms gewoon even lekker om je hoofd leeg te dumpen in een advies thread dus alvast dank dat dat weer even lekker kan.

Canon als webcam
Canon heeft net nieuwe beta software waarmee je een goede camera ook kunt inzetten als webcam. Dat geeft fenomenaal beeld, maar audio wordt niet meegenomen dus hou daar rekening mee. De software heet "EOS Webcam Utility Beta" en is alleen beschikbaar voor Windows. Het draait bij mij als een zonnetje en het beeld is ge-wel-dig. Op deze pagina download je niet alleen de software maar staat ook een lijstje Camera's die ondersteund worden.

Onder andere je gevonden 80D staat ertussen. De 80D is een crop sensor en als je de camera als webcam wilt gebruiken wil je minimaal het equivalent van en 35mm op full frame (22mm) hebben anders wordt het onpraktisch.

Lenzen en les mounts; je koopt meer dan een camera, je koopt je in in een les systeem
Nou heb je bij een camera als een 80D één groot voordeel: je koopt je in in een relatief oud systeem en daar zijn heel veel goedkope goede lezen voor. Het heeft echter ook een nadeel: het is een oud systeem (EF-S mount). De opvolgers van de spiegel camera's zijn de digitale broertjes. Bij Canon is dat de M serie (crop) of R serie (Full Frame). Beide hebben het nadeel dat er relatief weinig lenzen voor zijn. En zeker bij de R serie zijn die lenzen erg duur.

De best package for price, M50
Wat ik voor jou doeleinden denk ik de beste package vind is dan toch de nieuwere Canon serie -zonder spiegel- en dat de crop sensor range en dan kom je uit bij de EOS M50. Waarom: het scherm is kantelbaar en dat is zeker bij video opnames erg handig. En hij heeft Dual Pixel AF. Dat is het auto focus systeem dat jouw gezicht snel, eenvoudig en heel scherp in beeld gaat krijgen.

De lens, 15-45 IS STM en nog een 22mm F2?
Dan ben je echter nog niet klaar. De camera komt standaard met een 15-45mm IS STM lens en dat is geen slechte lens zeker als je nagaat dat hij bij de body eigenlijk maar 120€ kost. De vanaf 15mm is fijn voor de webcam situatie. Overweeg echter om de 22mm STM erbij te kopen. Dat is een hele mooi lichtsterke lens. Minder geschikt voor video -want geen IS, image stabalization, wat je 15-45 gelukkig we heeft- maar wel lekker voor mooie plaatjes en heel compact. Met zo'n lens neem je zo veel betere foto's en dan krijg je naast gave video ook nog eens mooie platen en haal je gewoon veel meer uit deze camera.

De extra's voor je video en webcam setup
Wat verder aan te raden is is:
  • Een statief. Je kunt gaan voor een Joby gorillapod. Let daarbij op het gewicht van je camera en de capaciteit van het statief. Ik vind de Manfrotto Table Tripod echter eenvoudiger. Nog goedkoper is de Neewer Aluminium Portable Mini Table Tripod. Tot slot kun je nog kiezen voor de PEDCO Ultra Camera Tripod. Deze heeft één leuke functie, je kunt één poot met klittenband vastmaken aan een boom of paal en dat is soms en een lifesaver, als je buiten of onderweg jezelf op scherm wilt krijgen. Alle opties zijn handig voor webcam opstelling.
  • Een microfoon voor je losse beelden. De Rode VideoMicro Compact is een prima optie. Koop je er een extra verloopje bij kun je die ook los aansluiten op je smartphone of PC.
  • Een adapter. Dat klinkt wellicht raar, maar je accu gaat als je hem als webcam gebruikt heel snel leeg en opladen doet hij niet in de webcam stand (gokje, want mijn Canon RP doet dat ook niet maar kijk het na). Extra accu's en een lader is optie 1. En dan kijken we voor één keer naar Amazon.de vanwege de prijs/kwaliteit . Optie 2 (en dat is beter want geen onderbreking) is een Mobile Power Supply. Dan krijgt je Camera stroom via een USB door je accu poort (voorbeeld)
Prijslijst
Camera: 600,-
Tripod: 15,- tot 25,-
Microfoon en verloopje voor smartphone of PC: 60,- + 12,-
Mobile Power Supply: 25,-

Ja ik ga net over je budget (sorry) en dan heb je nog geen SD kaart, maar het is wel een hele fijne setup. Ik zou naar een Camaranu, Kamera Express of andere camera zaak gaan voor camera, microfoon en lens en wellicht zelfs de tripod. Die kunnen de omzet in deze tijd goed gebruiken en je bespaart maar een paar euro tov online. De Mobile Power Supply hebben ze waarschijnlijk niet.
Goedemiddag.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Super veel nuttige informatie, ik ben er heel blij mee. Dank hiervoor!

Budget is inmiddels opgeschroefd naar 1500 euro voor alles, dus daar zit je ruim onder!

Mogelijk nog tips nu het budget is aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ja de 22mm erbij, een peak design: cluf, capture, slide lite (ook fijn om camera handheld te schieten) en een tas van die gasten om het veilig (maar vooral altijd) mee te nemen.

Update: oja vergeet die sd kaarten niet. Ik zou een micro doen want die zijn steviger en gaan daardoor langer mee.

En doe dan die extra accu's ook maar want dat is een nadeel van de camera en dan heb je ok bij onderweg video genoeg power. Veel plezier.

[ Voor 44% gewijzigd door Ma_rK op 11-05-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Bedankt! Het is uiteindelijk die set geworden!
Pagina: 1