P toets registreert niet met typen maar wel in games

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bink750
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 02:05
Beste Tweakers, zoals de titel zegt heb ik wat problemen met het typen van de letter 'p' op mijn pc.

Mijn eerste gedachte was dat de toets het simpelweg niet meer deed maar dat is niet het geval want zoals in de titel staat werkt de 'p' wel prima in games en wordt hij ook geregistreerd in keyboardtester.com.

Wat denk ik wel wel relevant is is dat ik de derde duimknop op mijn G502 toegewezen heb aan de 'p' omdat die anders niet geregistreerd wordt in games Ook in dit geval gebeurd er niks bij het typen van iets maar werkt hij wel in games.(Ik typ dit door de p er telkens in te plakken)

Wat gek genoeg wel werkt is de hoofdletter P in combinatie met shift maar weer niet met capslock aan en ik krijg wel de klein p met capslock aan en als ik shift erbij gebruik zoals het hoort. Dit geld trouwens ook met de toewijzing van de duimknop op mijn muis.

Wat ik al geprobeerd heb is het opnieuw installeren van mijn toetsenbord drivers(Gigabyte Aivia Osmium), de toewijzing naar de P op mijn muis weghalen en mijn pc opnieuw opstarten.

Ik denk dat het wel iets te maken heeft met die toewijzing op mijn muis( want anders is het wel heel toevallig) alleen weet ik verder niet hoe ik dit op zou kunnen lossen. Ik heb geprobeerd het probleem te googelen alleen kom ik niks relevants tegen.

Verder systeem info: Laatste versie van Windows 10, I7 7700k, Gtx 1070 ti, 16GB DDR4,

Hulp met dit probleem wordt zeer gewaardeerd!

Beste antwoord (via bink750 op 13-04-2020 17:55)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens wat er gebeurd als je, een voor een, de programma's uit je system tray afsluit. Zo kun je het verantwoordelijke proces makkelijk vinden. Als dat niet werkt, kun je 3rd-party services stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 13-04-2020 17:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Geen tooltjes als AutoHotkey of andere global-hotkey programma's draaien waarin je per ongeluk de P afvangt? Zo klinkt het wel, namelijk. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bink750
@Room42

Niet dat ik weet omdat ik geen hotkey programma's gebruik, wel kreeg ik eergisteren een melding tijdens het gamen over een toewijzing.

Het was een klein popup venstertje die me van m'n game weghaalde waardoor ik hem snel weg klikte dus ik weet niet zo goed wat het nou precies was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kijk eens wat er gebeurd als je, een voor een, de programma's uit je system tray afsluit. Zo kun je het verantwoordelijke proces makkelijk vinden. Als dat niet werkt, kun je 3rd-party services stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 13-04-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bink750
@Room42

Het stoppen van 3rd- party services heeft geholpen en de 'p' doet het nu weer zoals het hoort! Ik heb ze uitgeschakeld en vervolgens opnieuw opgestart.

Alleen staan nu veel services uit die ik wel nodig heb maar ik kan natuurlijk niet gewoon alles zo weer aanzetten of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Welke service was verantwoordelijk? En hoe heb je ze uitgeschakeld dan? Gewoon 'stoppen' is tijdelijk tot een reboot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bink750
@Room42 Ik heb de kwaaddoener gevonden! Ik had in eerste instantie gewoon alle 3e partij services uitgezet en daarmee was het probleem in ieder geval weg. Daarna even zoeken naar welke service het lag door ze dus één voor één te stoppen en opnieuw op te starten.

Al vrij snel kwam ik bij de Nvidia services waarvan ik beide actieve heb uitgezet en na het opnieuw opstarten was het probleem verholpen.

Achteraf verbaast dit me niet zo erg want ik heb zaterdag 2 keer drivers geïnstalleerd zonder ze eerst te deïnstalleren omdat ik even mijn oude GTX970 werkende moest laten zien aan iemand die hem wou overkopen.

Net dus netjes mijn drivers in Windows verwijderd en vervolgens ook DDU z'n werk te laten doen waarna ik de drivers weer geïnstalleerd heb en alles doet het weer netjes.

Toch wel bizar hou m'n Nvidia drivers voor een probleem met het typen van één toets zorgen.

Bedankt voor de hulp want zelf had ik hier niet zo snel aan gedacht!

[ Voor 9% gewijzigd door bink750 op 13-04-2020 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, daarom moet je dit soort onderzoek altijd systematisch doen, dus stap voor stap, niet alles in een keer. :) Maar goed dat je hem gevonden hebt. Waarschijnlijk kun je de toets wel configureren. Google even naar de naam van de service of de executable om te zien waar het precies van is.

Pagina: 1