Home Cinema INCL Multiroom audio; Denon Home - Sonos of???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Ik ben me al meer dan een jaar aan het oriënteren voor een nieuw audio systeem, maar ik kom er niet uit.

Wat ik graag wil:
- Alles simpel te bedienen, liefst met 1 afstandsbediening. Dus zo min mogelijk apparaten, dan kan er minder verkeerd gaan. Ik heb nu een oude plasma tv, reciever via HDMI verbonden, losse apple TV en chromecast en een logitech remote, maar die 'scene's ' gaan meer dan de helft van de keren mis...heel erg ergelijk...
- Zowel home cinema 5.1 geluid bij mijn tv als multiroom audio. Vanwege de WAF wil ik ook eigenlijk maar 1 systeem, dus home cinema moet ook multiroom audio ondersteunen.
- Ik wil google assistant kunnen gebruiken.
- Bij mijn 5.1 set wil ik vrije keuze van speakers. Ik wil de speakers mooi wegwerken in een maatwerk meubel. Een set met een soundbar zie ik daarom niet zitten. En ook vanwege de beperkte(re) geluidskwaliteit.
- TV zal een LG C9 worden, maar ik overweeg eventueel een Sony AF9 zodat ik die als center speaker kan gebruiken. Ik verwacht niet of nauwelijks andere randapparatuur op mn tv aan te willen sluiten. Ik zal vooral gebruik maken van de apps op de tv (netflix, NPO gemist etc).
- ik wil graag een hardwarematige remote kunnen gebruiken bij de speakers: zoals dat nu bij sonos kan met de remote van IKEA

Na lang wikken en wegen blijven er nu voor mij twee systemen over:

Denon Home AVR 2600H/3600H +5.1 set speakers; + denon Home 150 speakers in de rest van het huis.
+ volledig 5.1
+ denon home speakers vind ik mooi
+ high defenition sound (hoewel ik eigenlijk alleen spotify luister...maar wie weet in de toekomst)
- nog niet klaar voor google assistant
- geen hardware remotes (of zijn die er wel voor de denon home 150?, werkt iedere bluetooth remote?)
- denon home 150 iets duurder dan sonos one

Sonos Amp met 4.1 set speakers + Sonos one speakers in de rest van het huis
+ Sonos is een bewezen gebruiksvriendelijk systeem
+ Sonos ook te bedienen met hardwarematige remotes (bij IKEA) lijkt me echt heel handig!
+ eenvoudig
+ werkt al met google assistant
- geen centre speaker kanaal, dus geen volledige 5.1

Deze heb ik ook overwogen, maar zijn afgevallen:
NAD + Bluesound
- vind ik te duur, de losse speakertjes zijn echt te duur en lelijk

Onkyo 'works with Sonos'
- onduidelijk wat dat betekent...maar stelt volgens mij niet zo veel voor, want er moet dan nog weer een sonos connect amp bij. En ik wil juist zo min mogelijk apparatuur (kan er minder mis gaan) en zo min mogelijk afstandsbedieningen...

Yamaha Muisccast
+ lijkt goed te werken
+ goedkoper volgens mij
- geluidskwaliteit volgens mij minder
- lijkt me te veel verouderd

Vragen:
- Staar ik me blind op de 'gebruiksvriendelijkheid' van Sonos, aangezien ik vooral Spotify gebruik? Denon home ondersteunt gewoon Spotify connect.
- Is er ook een mogelijkheid voor een hardwarematige afstandsbediening zoals Sonos dat nu ook heeft?
- Hoe erg is het missen van een center speaker kanaal?
- Werkt in principe iedere bluetooth remote control met een denon home speaker?
- Welk van bovenstaande systemen adviseren jullie en waarom?

[ Voor 10% gewijzigd door Burnd op 13-04-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:09

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Okay bedankt voor het verplaatsen.

Hmmm dit leek me een vrij hot topic met al die multuroom speakers....zijn er dan zo weinig mensen die 5.1 en multuroom wikken combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
Burnd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:54:

Hmmm dit leek me een vrij hot topic met al die multuroom speakers....zijn er dan zo weinig mensen die 5.1 en multuroom wikken combineren?
De Sonos Port heb je gemist, Die zou misschien precies aan je wensenlijstje voldoen.

https://www.sonos.com/nl-be/shop/port.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Die heb ik idd gemist. Is die net uit? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Burnd Als ik je goed begrijp wil je dus het volgende:

* Enkele HDMI-apparaten aansluiten
* 5.1 sound
* Spotify
* Draadloze speakers

Wat me niet geheel duidelijk is; moeten de speakers voor de 5.1 ook al draadloos zijn, of enkel de extra speakers die op andere plekken in huis komen te staan?

Als je dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers" eens gebruikt in de Pricewatch; waar kom je dan op uit?

Hoe hard is de eis voor Google Assistant? Ik heb nu een tijdje zowel Google Assistant als Alexa in huis. Soms lukt het me om audio-apparaten ermee aan te sturen; soms lukt het niet.

Voor mij zouden soundbars én Sonos al snel afvallen vanwege het beperkte aantal aansluitingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 16-04-2020 04:15 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Jorgen schreef op donderdag 16 april 2020 @ 04:14:
@Burnd Als ik je goed begrijp wil je dus het volgende:

* Enkele HDMI-apparaten aansluiten
* 5.1 sound
* Spotify
* Draadloze speakers

Wat me niet geheel duidelijk is; moeten de speakers voor de 5.1 ook al draadloos zijn, of enkel de extra speakers die op andere plekken in huis komen te staan?

Als je dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers" eens gebruikt in de Pricewatch; waar kom je dan op uit?

Hoe hard is de eis voor Google Assistant? Ik heb nu een tijdje zowel Google Assistant als Alexa in huis. Soms lukt het me om audio-apparaten ermee aan te sturen; soms lukt het niet.

Voor mij zouden soundbars én Sonos al snel afvallen vanwege het beperkte aantal aansluitingen.
alleen de extra speakers elders in het huis moeten draadloos zijn, de rear speakers hoeven dat niet te zijn. Ik heb voor de zekerheid in mn nieuwe huis daar loze leidingen voor aan laten leggen, die waren duur genoeg :)

Google Assistant gebruik ik nu nog niet, maar als ik dat bij vrienden zie, wil ik da wel gaan gebruiken...

Op zich zou een redelijk simpele reciever icm die nieuwe sonos port wel werken, mits de reciever ook een 12V trigger heeft....
Ik zou op zich wel graag met het Sonos Ecosysteem willen werken...

Ik ga die keuze hulp eens checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En zeggen zij dan gewoon "hey Google, speel Happy Birthday/willekeurig liedje"?

Dat kan heel simpel als het alleen uit de Google speaker hoeft te komen... Wil je het op de receiver + bekabelde speakers horen, dan is dat vaak al wat lastiger.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 16-04-2020 09:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ja of "hey google, speel playlist x op device Y"

Als er een simpel google speakertje (voor de microfoon) bij moet om device Y dan aan te sturen (Device Y is dan de reciever (of sonos port)). Dat zou ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
De Sonos port zou in principe mijn wensen mogelijk maken.

Enige wat dan weer jammer is, die 12V trigger om mn receiver aan te laten zetten vind ik dan wel erg belangrijk. Ik wil niet weer mn afstandsbediening moeten pakken om mijn receiver aan te zetten. En dat zie ik niet op veel (gunstig geprijsde) receivers weer niet zitten....

Sonos maakt het mogelijk om die hardware matige afstandsbedieningen van de IKEA ook te gebruiken, dat lijkt me erg fijn. En bovendien kan ik het systeem uitbreiden met de symfonisk speakers. die zijn wat gunstiger geprijsd.

Andere alternatief blijft Denon home nog als goede optie over, alleen is dat systeem nog niet helemaal 'bewezen' zoals Sonos dat wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Net even bij HiFi Klubben geweest.

Sonos Port voelt toch niet helemaal de juiste keuze. Voelt dan als een aan elkaar geknoopt en gekunsteld systeem waar dan weer van alles mis mee kan gaan. Bovendien is het onzeker of de reciever aan kan springen als ik vanuit de sonos amp muziek op ga zetten. Of er zit geen 12V trigger ingang op de reciever of de 'sync' optie waarbij de reciever automatich aan springt werkt alleen op HDMI, en dat zit weer niet op de sonos port. Super jammer dat dit net niet gaat werken.

Dan blijft toch Denon over. Hopelijk valt een losse Denon home speaker ook te bedienen met een hardwarematige (bluetooth?) remote, maar ik betwijfel of dat werkt, waarschijnlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Burnd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:54:

Ha ik kwam ik hier om exact deze vraag te gaan posten. Ik heb nu een Onkyo 7.1 receiver en die bevalt me niet echt qua connectiviteit (ARC werkt niet lekker en geen Spotify Connect ed.) Daarnaast had ik het idee om 5.1 de deur uit te doen en heb ik vloerzuilen gekocht en ben voor stereo gegaan met een paar Teufel Ultima 40's (lekkere speakers btw, heel veel bang for your buck).

Toch merk ik dat ik surround wel mis met films en series. Daarnaast gaan we verbouwen en krijgen we er een soort van tuin/serrekamer bij en wil ik echt graag multi room audio hebben. Dus ik zit eigenlijk exact met dezelfde vraag.

Ik zat ook al te denken aan zo'n Sonos port oplossing. Nu geef jij aan dat wanneer je dus zo'n Ikea luidspreker aan zou zetten, de receiver dan niet aan gaat? M.a.w. je wilt het systeem ook aan kunnen zetten met de afstandsbediening van Ikea? Ik speel mijn audio 9/10x af met Spotify. Als ik dan Spotify Connect gebruik met de receiver, zou de receiver dan niet gewoon aanspringen als ie standby staat? Want dat zou het probleem dan oplossen denk ik. Of zie ik dit verkeerd?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Domus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:30:
[...]
Ik zat ook al te denken aan zo'n Sonos port oplossing. Nu geef jij aan dat wanneer je dus zo'n Ikea luidspreker aan zou zetten, de receiver dan niet aan gaat? M.a.w. je wilt het systeem ook aan kunnen zetten met de afstandsbediening van Ikea? Ik speel mijn audio 9/10x af met Spotify. Als ik dan Spotify Connect gebruik met de receiver, zou de receiver dan niet gewoon aanspringen als ie standby staat? Want dat zou het probleem dan oplossen denk ik. Of zie ik dit verkeerd?
Je gebruikt volgens mij OF direct vanuit Spotify Spotify connect, OF via sonos naar (gegroepeerde) sonos speakers. Met spotify connect kun je volgens mij toch maar naar 1 set speakers streamen? Niet naar meerdere tegelijk toch?

Veel receivers springen wel aan als ze een signaal van een HDMI ingang krijgen (sync of CEC heet dat geloof ik). Echter heeft de Sonos Port geen HDMI uitgang, maar alleen analoog of digitaal audio uit. Soms springt een reciever wel aan als een digitale audio in een signaal ontvang, maar dat kan ik nergens vinden, zal ook iets van sync-nogwat heten.
Dan is er nog een derde optie, de 12V trigger, maar veel receivers hebben dat ook niet.

Alsof de duivel ermee speelt begeeft mijn oude Onkyo TX-SR508 het net, krijg een harde zoem op de HDMI uit...

Ik heb zojuist een Denon AVR-3600H besteld op amazon voor slechts 390 euro! dat is een hele dikke deal! Ik ga dus Denon Heos proberen als multiroom systeem, kijken hoe het werkt via deze receiver, en als dat bevalt koop ik denon home speakers erbij. Bevalt het niet, kan ik altijd nog overwegen een Sonos Port toe te voegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Burnd op 16-04-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Burnd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:39:
[...]

Je gebruikt volgens mij OF direct vanuit Spotify Spotify connect, OF via sonos naar (gegroepeerde) sonos speakers. Met spotify connect kun je volgens mij toch maar naar 1 set speakers streamen? Niet naar meerdere tegelijk toch?

Veel receivers springen wel aan als ze een signaal van een HDMI ingang krijgen (sync of CEC heet dat geloof ik). Echter heeft de Sonos Port geen HDMI uitgang, maar alleen analoog of digitaal audio uit. Soms springt een reciever wel aan als een digitale audio in een signaal ontvang, maar dat kan ik nergens vinden, zal ook iets van sync-nogwat heten.
Dan is er nog een derde optie, de 12V trigger, maar veel receivers hebben dat ook niet.

Alsof de duivel ermee speelt begeeft mijn oude Onkyo TX-SR508 het net, krijg een harde zoem op de HDMI uit...

Ik heb zojuist een Denon AVR-3600H besteld op amazon voor slechts 390 euro! dat is een hele dikke deal! Ik ga dus Denon Heos proberen als multiroom systeem, kijken hoe het werkt via deze receiver, en als dat bevalt koop ik denon home speakers erbij. Bevalt het niet, kan ik altijd nog overwegen een Sonos Port toe te voegen.
Ha nou die Onkyo moet er sowieso uit bij mij, linkje? Dan ga ik misschien ook even bestellen ;).
edit:

Bedoel je echt deze? https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avrx3600h Dan is dat een hele dikke deal...

[ Voor 4% gewijzigd door MacDokie op 16-04-2020 20:44 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
[...]

maar snap het bezwaar nog steeds niet. Je kan een receiver toch gewoon met een knop aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
[...]

Dude sorry, maar ik ging even verder kijken, vond het al een beetje erg goedkoop. Dit is een affiliate partij en de recensies zijn niet al te best, denk dat het een scam is. Laat je weten of je het hebt ontvangen? Want pas dan ga ik ook bestellen namelijk...

Zie:
https://www.amazon.nl/sp?...9UIS0L1W&tab=&vasStoreID=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Domus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:43:
[...]

Ha nou die Onkyo moet er sowieso uit bij mij, linkje? Dan ga ik misschien ook even bestellen ;).
edit:

Bedoel je echt deze? https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avrx3600h Dan is dat een hele dikke deal...
Hmm, ik lees nu alleen maar slechte reviews over deze verkoper van amazon:

"Kan producten niet leveren, tijdverspilling"

"Meerdere malen besteld, vervolgens wordt artikel duur hun geannuleerd en geven Amazon de schuld. Ze proberen vervolgens dat je het direct via hun besteld. Uiteraard moet je dat niet doen want dan vervalt alle bescherming vanuit Amazon."

... zal wel op niets uitdraaien dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
aljooge schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:47:
[...]

maar snap het bezwaar nog steeds niet. Je kan een receiver toch gewoon met een knop aanzetten?
Dat vind ik een enorm bezwaar, ik wil dat het makkelijk en eenvoudig werkt. Ik wil mn telefoon uit mn broekzak kunnen pakken als ik thuis kom, en niet OOK nog een afstandsbediening moeten zoeken om hem aan te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Burnd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:50:
[...]

Hmm, ik lees nu alleen maar slechte reviews over deze verkoper van amazon:

"Kan producten niet leveren, tijdverspilling"

"Meerdere malen besteld, vervolgens wordt artikel duur hun geannuleerd en geven Amazon de schuld. Ze proberen vervolgens dat je het direct via hun besteld. Uiteraard moet je dat niet doen want dan vervalt alle bescherming vanuit Amazon."

... zal wel op niets uitdraaien dus ;)
Je had gelukkig nog niet betaald dus? Of krijg je sowieso je geld wel terug via Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Met credit card, maar dat zit wel safe bij Amazon....heb hem maar geannuleerd om gedonder te voorkomen...

[ Voor 23% gewijzigd door Burnd op 16-04-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:47
Ik ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen. Ik heb 5.1 niet toegepast. Alleen Sonos speakers hangen, maar ik merk dat ik het vervelend vind dat een room definitie maximaal een speakerpaar is. Ik kan geen room definiëren met vier Sonos speakers.
Ik heb dus:
1. 1x One paar genaamd: woonkamer
2. 1x One paar genaamd: eetkamer
3. 1x One paar keuken voorkant
4. 1x One paar keuken achterkant

1 en 2 is in dezelfde fysieke ruimte, en 3 en 4 ook.

Ik groepeer nu maar alles en dan de paartjes uitzetten als ik in een kamer geen muziek wil. Dan moet ik voor de woonkamer en keuken dus 1 en 2 muten of 3 en 4. En zo heb ik nog een aantal Play3s hangen in de slaapkamers. Dat maakt het erg vervelend schakelen voor mij.

Ik wil je dit even meegeven, omdat je meldt dat je meerdere one's wilt ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ik denk dat ik toch voor de denon home ga, ik moet nu snel een keuze maken omdat mn huidige reciever het begeven heeft. Van alles en nogwat met Sonos Port aan elkaar knopen lijkt me toch niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Zojuist toch de AVR-X2600H besteld op amazon, in totaal voor 478 incl verzending. Wel iets minder vermogen dan de 3600H, maar de 2600H is voldoende en past beter in de kast omdat hij minder diep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Burnd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:26:
Zojuist toch de AVR-X2600H besteld op amazon, in totaal voor 478 incl verzending. Wel iets minder vermogen dan de 3600H, maar de 2600H is voldoende en past beter in de kast omdat hij minder diep is.
Okee, ben benieuwd. Ga je ook direct HEOS speakers erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Nog niet direct, mn handen jeuken wel om dat gelijk te doen, maar ik moet enigszins de hand op de knip houden omdat we gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning en nog heeeel veel kosten moeten maken :) Zodra de overwaarde op mn rekening staat, ga ik denk ik gelijk een paar bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burnd
Ik heb mn Denon spullen, reciever AVR2600H en Denon Home 150 en Denon Home 250 weer van de hand gedaan. Niet tevreden over. Geluidskwaliteit is goed. Maar ik kreeg google assistant niet aan de praat. Na een paar telefoontjes met Denon blijkt dat de Google assistant integratie niet verder wordt doorgevoerd dan 4 commando's en dat de interne microfoontjes van de Denon Home's alleen maar voor Amazon Alexa gaat werken.

Daar ben ik echt zo in telleur gesteld dat ik over ga stappen op een Onkyo 696, die 'works with Sonos' heeft. Daar sluit ik dan de Sonos Port op aan. Wel wat duurder, maar dan heb ik wel een gebruiksvriendelijkere app en een goede integratie met Google assistant.

Een vraagje heb ik daar dan nog over: heeft iemand ervaring met die setup? Ontstaat er dan een delay tussen de speakers van de Sonos Port+Onkyo reciever en Sonos one's die in dezelfde groep zitten? Dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ik ga toch maar voor een Pioneer of Onkyo model met 'Works Withs Sonos' En Sonos speakers:

Onderstuent volume control inmiddels ook via de app als je een Sonos Port op bepaalde Pioneer of Onkyo recievers met 'works with' sonos hebt aangesloten:

"Onkyo USA Corporation today announced a firmware update that enables Sonos volume pass-through and other features on certain Onkyo, Pioneer Elite, and Integra brand AV receivers.
The update makes it possible to control receiver volume through the Sonos app, negating the need to preset volume. On the Onkyo and Pioneer Elite models, the update also makes it possible to manage up to three Sonos Port or Connect streaming devices through the receiver without a control system — making them the first AVRs with the ability to manage multiple Sonos devices.

Four Onkyo models and four Pioneer Elite models will be automatically upgraded with the new Sonos functionality: The Onkyo models are TX-NR696, TX-NR797, TX-RZ740, and TX-RZ840; the Pioneer Elite models are the VSX-LX304, VSX-LX504, SC-LX704, and SC-LX904.

For Integra, the update is available for manual download on three “Works With Sonos” certified AV receivers: the DRX-3.3, DRX-4.3, and DRX-5.3."

bron: https://www.soundandvisio...gra-avrs-get-sonos-update
12 maart 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Jij hebt ze van de hand gedaan maar ik heb net wel een X2600 gehaald ;-)

Ik geef niets om Google Assistant, al kreeg ik het gratis. Die dingen zijn m.i. niet bedoeld om je leven makkelijker te maken, maar vooral bedoeld om Google van marketinginfo te voorzien. Anyway, ieder zijn meug.

Heb je die Home speakers nog? Anders wil ik ze misschien wel van je overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Haha gister via marktplaats verkocht... Ik zag dat er bij Amazon Italië oid een aanbieding was. Een home 150 voor 199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Burnd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:02:
Ik heb mn Denon spullen, reciever AVR2600H en Denon Home 150 en Denon Home 250 weer van de hand gedaan. Niet tevreden over. Geluidskwaliteit is goed. Maar ik kreeg google assistant niet aan de praat. Na een paar telefoontjes met Denon blijkt dat de Google assistant integratie niet verder wordt doorgevoerd dan 4 commando's en dat de interne microfoontjes van de Denon Home's alleen maar voor Amazon Alexa gaat werken.

Daar ben ik echt zo in telleur gesteld dat ik over ga stappen op een Onkyo 696, die 'works with Sonos' heeft. Daar sluit ik dan de Sonos Port op aan. Wel wat duurder, maar dan heb ik wel een gebruiksvriendelijkere app en een goede integratie met Google assistant.

Een vraagje heb ik daar dan nog over: heeft iemand ervaring met die setup? Ontstaat er dan een delay tussen de speakers van de Sonos Port+Onkyo reciever en Sonos one's die in dezelfde groep zitten? Dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben....
Heb net een Denon home 250 binnen.. gaat zo de doos weer in... Ik wil google assistent. Had ik dat maar eerder gehoord. Misleidend dat "works work Google assistant".

Good geluid overigens.
Pagina: 1