Ik ben me al meer dan een jaar aan het oriënteren voor een nieuw audio systeem, maar ik kom er niet uit.
Wat ik graag wil:
- Alles simpel te bedienen, liefst met 1 afstandsbediening. Dus zo min mogelijk apparaten, dan kan er minder verkeerd gaan. Ik heb nu een oude plasma tv, reciever via HDMI verbonden, losse apple TV en chromecast en een logitech remote, maar die 'scene's ' gaan meer dan de helft van de keren mis...heel erg ergelijk...
- Zowel home cinema 5.1 geluid bij mijn tv als multiroom audio. Vanwege de WAF wil ik ook eigenlijk maar 1 systeem, dus home cinema moet ook multiroom audio ondersteunen.
- Ik wil google assistant kunnen gebruiken.
- Bij mijn 5.1 set wil ik vrije keuze van speakers. Ik wil de speakers mooi wegwerken in een maatwerk meubel. Een set met een soundbar zie ik daarom niet zitten. En ook vanwege de beperkte(re) geluidskwaliteit.
- TV zal een LG C9 worden, maar ik overweeg eventueel een Sony AF9 zodat ik die als center speaker kan gebruiken. Ik verwacht niet of nauwelijks andere randapparatuur op mn tv aan te willen sluiten. Ik zal vooral gebruik maken van de apps op de tv (netflix, NPO gemist etc).
- ik wil graag een hardwarematige remote kunnen gebruiken bij de speakers: zoals dat nu bij sonos kan met de remote van IKEA
Na lang wikken en wegen blijven er nu voor mij twee systemen over:
Denon Home AVR 2600H/3600H +5.1 set speakers; + denon Home 150 speakers in de rest van het huis.
+ volledig 5.1
+ denon home speakers vind ik mooi
+ high defenition sound (hoewel ik eigenlijk alleen spotify luister...maar wie weet in de toekomst)
- nog niet klaar voor google assistant
- geen hardware remotes (of zijn die er wel voor de denon home 150?, werkt iedere bluetooth remote?)
- denon home 150 iets duurder dan sonos one
Sonos Amp met 4.1 set speakers + Sonos one speakers in de rest van het huis
+ Sonos is een bewezen gebruiksvriendelijk systeem
+ Sonos ook te bedienen met hardwarematige remotes (bij IKEA) lijkt me echt heel handig!
+ eenvoudig
+ werkt al met google assistant
- geen centre speaker kanaal, dus geen volledige 5.1
Deze heb ik ook overwogen, maar zijn afgevallen:
NAD + Bluesound
- vind ik te duur, de losse speakertjes zijn echt te duur en lelijk
Onkyo 'works with Sonos'
- onduidelijk wat dat betekent...maar stelt volgens mij niet zo veel voor, want er moet dan nog weer een sonos connect amp bij. En ik wil juist zo min mogelijk apparatuur (kan er minder mis gaan) en zo min mogelijk afstandsbedieningen...
Yamaha Muisccast
+ lijkt goed te werken
+ goedkoper volgens mij
- geluidskwaliteit volgens mij minder
- lijkt me te veel verouderd
Vragen:
- Staar ik me blind op de 'gebruiksvriendelijkheid' van Sonos, aangezien ik vooral Spotify gebruik? Denon home ondersteunt gewoon Spotify connect.
- Is er ook een mogelijkheid voor een hardwarematige afstandsbediening zoals Sonos dat nu ook heeft?
- Hoe erg is het missen van een center speaker kanaal?
- Werkt in principe iedere bluetooth remote control met een denon home speaker?
- Welk van bovenstaande systemen adviseren jullie en waarom?
Wat ik graag wil:
- Alles simpel te bedienen, liefst met 1 afstandsbediening. Dus zo min mogelijk apparaten, dan kan er minder verkeerd gaan. Ik heb nu een oude plasma tv, reciever via HDMI verbonden, losse apple TV en chromecast en een logitech remote, maar die 'scene's ' gaan meer dan de helft van de keren mis...heel erg ergelijk...
- Zowel home cinema 5.1 geluid bij mijn tv als multiroom audio. Vanwege de WAF wil ik ook eigenlijk maar 1 systeem, dus home cinema moet ook multiroom audio ondersteunen.
- Ik wil google assistant kunnen gebruiken.
- Bij mijn 5.1 set wil ik vrije keuze van speakers. Ik wil de speakers mooi wegwerken in een maatwerk meubel. Een set met een soundbar zie ik daarom niet zitten. En ook vanwege de beperkte(re) geluidskwaliteit.
- TV zal een LG C9 worden, maar ik overweeg eventueel een Sony AF9 zodat ik die als center speaker kan gebruiken. Ik verwacht niet of nauwelijks andere randapparatuur op mn tv aan te willen sluiten. Ik zal vooral gebruik maken van de apps op de tv (netflix, NPO gemist etc).
- ik wil graag een hardwarematige remote kunnen gebruiken bij de speakers: zoals dat nu bij sonos kan met de remote van IKEA
Na lang wikken en wegen blijven er nu voor mij twee systemen over:
Denon Home AVR 2600H/3600H +5.1 set speakers; + denon Home 150 speakers in de rest van het huis.
+ volledig 5.1
+ denon home speakers vind ik mooi
+ high defenition sound (hoewel ik eigenlijk alleen spotify luister...maar wie weet in de toekomst)
- nog niet klaar voor google assistant
- geen hardware remotes (of zijn die er wel voor de denon home 150?, werkt iedere bluetooth remote?)
- denon home 150 iets duurder dan sonos one
Sonos Amp met 4.1 set speakers + Sonos one speakers in de rest van het huis
+ Sonos is een bewezen gebruiksvriendelijk systeem
+ Sonos ook te bedienen met hardwarematige remotes (bij IKEA) lijkt me echt heel handig!
+ eenvoudig
+ werkt al met google assistant
- geen centre speaker kanaal, dus geen volledige 5.1
Deze heb ik ook overwogen, maar zijn afgevallen:
NAD + Bluesound
- vind ik te duur, de losse speakertjes zijn echt te duur en lelijk
Onkyo 'works with Sonos'
- onduidelijk wat dat betekent...maar stelt volgens mij niet zo veel voor, want er moet dan nog weer een sonos connect amp bij. En ik wil juist zo min mogelijk apparatuur (kan er minder mis gaan) en zo min mogelijk afstandsbedieningen...
Yamaha Muisccast
+ lijkt goed te werken
+ goedkoper volgens mij
- geluidskwaliteit volgens mij minder
- lijkt me te veel verouderd
Vragen:
- Staar ik me blind op de 'gebruiksvriendelijkheid' van Sonos, aangezien ik vooral Spotify gebruik? Denon home ondersteunt gewoon Spotify connect.
- Is er ook een mogelijkheid voor een hardwarematige afstandsbediening zoals Sonos dat nu ook heeft?
- Hoe erg is het missen van een center speaker kanaal?
- Werkt in principe iedere bluetooth remote control met een denon home speaker?
- Welk van bovenstaande systemen adviseren jullie en waarom?
[ Voor 10% gewijzigd door Burnd op 13-04-2020 17:05 ]