Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxt
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-04-2020
Mijn vraag
Ik heb nu al een aantal maanden dat mijn WiFi (5Ghz) ongeveer 1x per dag uitvalt, maar ik weet niet waarom. Hoe kan ik dit oplossen?
Dit heb ik altijd opgelost met een harde reset, maar ik ben er nu klaar mee.
Ik verwacht dat de router te oud is, maar omdat de financiën erg krap zitten, zou ik liever een andere oplossing willen zien dan het kopen van een nieuwe router.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Router: ASUS Wireless Router RT-N53, firmware: 3.0.0.4.376_3754

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hard reset (soms werkt het meerdere dagen zonder problemen, andere dag moet er 5 harde resets gedaan worden)
- Firmware is up-to-date
- Afstand is niet het probleem
- Momenteel bezig met het uittesten van het 2.4Ghz signaal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 10:23
Valt het wifi maar uit op één apparaat (tablet, smartphone, pc o.i.d.) of op alle apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je hem ingesteld (hoe meer informatie je geeft hoe beter!)?
Is het een vast moment op de dag of is dit volstrekt willekeurig?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5Ghz is beter voor dichtbij de router/modem, 2.4GHz voor verder af.
Dus is de vraag of het vlakbij wegvalt (afstand is niet het probleem zeg je)
Heb je geen WiFi vanaf je modem van leverancier ?

(voor 4 tientjes) pricewatch: TP-Link Archer C6

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 13-04-2020 18:15 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wanneer en waar gebeurt het? Is het op een bepaald moment? Op een bepaalde locatie? het kan zijn bijvoorbeeld dat als de buurman ergens een applicatie aangooit (zware elektromotor) dat er interferentie optreedt. Heb je het ook op 2.4Ghz?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Welk kanaal? Op auto wordt er vaak een hoger kanaal gekozen, maar als er radars bij je in de buurt actief zijn loop je dan de kans dat wifi zo nu en dan een paar minuten wegvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 17:19

GB2

Kan DFS zijn...
Heeft dat ding nog iets van logs ?

Verder moet je meer info aanleveren, wat voor clients, waar (regio) woon je.
Druk stedelijk of landelijk.
Qua tijd rondom of altijd op bepaald tijdstip etc etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Spacecowboy schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:14:
Wanneer en waar gebeurt het? Is het op een bepaald moment? Op een bepaalde locatie? het kan zijn bijvoorbeeld dat als de buurman ergens een applicatie aangooit (zware elektromotor) dat er interferentie optreedt. Heb je het ook op 2.4Ghz?
Je kunt er mee / om lachen maar: Ik ben jaren geleden ooit vanuit m'n werk naar het privé adres van een directielid van een vrij groot en internationaal bedrijf gestuurd omdat daar problemen waren met de aansturing van een (ip)-TV. Het probleem was dat 'Meneer de Directeur' op onverklaarbare wijze altijd een stuk van het "8-Uur journaal" miste en dat dit écht onacceptabel was gezien dat wat er van onze kant uit al aan netwerkapparatuur tot en met het AOP vervangen was.....

's-Avonds rond 20:00 uur daar ter plekke gaan meten: De vrouw van 'Meneer de Directeur' ging op het moment dat het nieuws op TV kwam een kopje Chocolademelk in de magnetron warm maken... 'Poefff', én daar ging 't WiFI netwerk op z'n gat .... Én dus ook de TV die áchter een privé WiFi Extender hing.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Will_M schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:29:
[...]

Je kunt er mee / om lachen maar: Ik ben jaren geleden ooit vanuit m'n werk naar het privé adres van een directielid van een vrij groot en internationaal bedrijf gestuurd omdat daar problemen waren met de aansturing van een (ip)-TV. Het probleem was dat 'Meneer de Directeur' op onverklaarbare wijze altijd een stuk van het "8-Uur journaal" miste en dat dit écht onacceptabel was gezien dat wat er van onze kant uit al aan netwerkapparatuur tot en met het AOP vervangen was.....

's-Avonds rond 20:00 uur daar ter plekke gaan meten: De vrouw van 'Meneer de Directeur' ging op het moment dat het nieuws op TV kwam een kopje Chocolademelk in de magnetron warm maken... 'Poefff', én daar ging 't WiFI netwerk op z'n gat .... Én dus ook de TV die áchter een privé WiFi Extender hing.
Ik heb een vergelijkbare ervaring, precies ook de reden dat ik het vraag. ;)

Soms wordt dat nog wel eens over het hoofd gezien inderdaad :D

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 17:19

GB2

Tenzij het op 5 GHz actief is...

Nogmaals er is meer info nodig...
Pagina: 1