Hoe vind ik het IP adres van mijn 2e accespoint?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 15:02
Hi, hoe benader ik mijn 2e accespoint zonder bekend IP adres.

Mijn Configuratie
bgg: Connectbox Ziggo (werkt correct)
1e : FRITZ!Box 7170 (ingericht als accespoint) (werkt correct)
2e : Cisco Aironet 1131AG Access Point (niet zichtbaar)

Alle drie bekabeld: van bgg naar 1e, van 1e weer naar 2e.

Echter, ik kom niet achter het IP adres van mijn Cisco, zodat ik 'm niet kan configureren.
Zowel de Connectbox als FritzBox gebruiken zelfde IP range.

Reeds geprobeerd: een static ARP entry via het MAC address van de Cisco. Lukte niet.
Via Fing op mn telefoon, via Connectbox en FRITZ!Box, nergens is de Cisco zichtbaar. En ja, hij staat aan en heeft een groen lampje ;-)

Wie helpt mij verder?

Thanks, Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 11:18

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Je kunt de console poort gebruiken om via de CLI informatie op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Of gebruik b.v. angryip scanner/netscan en zoek even mac address op.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 18:16
linksback schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:40:
Hi, hoe benader ik mijn 2e accespoint zonder bekend IP adres.

Mijn Configuratie
bgg: Connectbox Ziggo (werkt correct)
1e : FRITZ!Box 7170 (ingericht als accespoint) (werkt correct)
2e : Cisco Aironet 1131AG Access Point (niet zichtbaar)

Alle drie bekabeld: van bgg naar 1e, van 1e weer naar 2e.

Echter, ik kom niet achter het IP adres van mijn Cisco, zodat ik 'm niet kan configureren.

Reeds geprobeerd: een static ARP entry via het MAC address van de Cisco. Lukte niet.
Via Fing op mn telefoon, via Connectbox en FRITZ!Box, nergens is de Cisco zichtbaar. En ja, hij staat aan en heeft een groen lampje ;-)

Wie helpt mij verder?

Thanks, Peter
Beste manier is via console poort van access-point. Het IP-adres kan statisch geconfigureerd zijn op access-points.
Waarom wil je die access-point nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als die DHCP gedaan heeft staat t in de CB wel..

anders resetten of via de console?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Deelt je DHCP nog adressen uit aan nieuwe hardware? In de handleiding staat dat het ding eindeloos gaat wachten op DHCP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
linksback schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:40:

hoe bedoel je gebruiken zelfde IP raNge
heb je op allebei dhcp server aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
Allen, dank voor jullie hulp. Deze materie gaat voor mij snel te ver, daarom mijn verzoek om hulp.

Inmiddels gecheckt:
- nee, geen dhcp server aan op mijn eerste AP (Fritzbox).
- ik heb het MAC adres van de Cisco Ap, maar daar kan ik niet veel mee. Heb 'm toegevoegd aan de CB, maar niets..
- "Deelt je DHCP nog adressen uit aan nieuwe hardware? "? Geen idee, hoe check ik dat in de CB?

Waarom ik nog een AP wil? De zolderkamer van mijn dochter heeft de slechtste verbinding. We hadden van TP Link meerdere powerline extenders. Werkte prima, maar 'ineens' niet meer.

Toen maar plan B: er ligt nog een een utp kabel naar zolder. Daarom via via een oud AP van Cisco. Maar ik krijg het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:33
linksback schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:18:
Allen, dank voor jullie hulp. Deze materie gaat voor mij snel te ver, daarom mijn verzoek om hulp.

Inmiddels gecheckt:
- nee, geen dhcp server aan op mijn eerste AP (Fritzbox).
- ik heb het MAC adres van de Cisco Ap, maar daar kan ik niet veel mee. Heb 'm toegevoegd aan de CB, maar niets..
- "Deelt je DHCP nog adressen uit aan nieuwe hardware? "? Geen idee, hoe check ik dat in de CB?

Waarom ik nog een AP wil? De zolderkamer van mijn dochter heeft de slechtste verbinding. We hadden van TP Link meerdere powerline extenders. Werkte prima, maar 'ineens' niet meer.

Toen maar plan B: er ligt nog een een utp kabel naar zolder. Daarom via via een oud AP van Cisco. Maar ik krijg het niet werkend.
Als dat ding al een keer door iemand gebruikt is zal zijn IP wel in een andere range liggen dan die van jou. Resetten is dan de enige oplossing (via knopje)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Check ook eens of je een nieuwe SSID ziet en zo ja haal stroom er even af en verdwijnt die weet je dat dit de naam is en is hij dus aleens gebruikt dus reset --> https://www.cisco.com/c/e...hap4-first.html#wp1103218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
Thanks! Jammer genoeg was ik vergeten te vermelden dat het eerste wat ik gedaan heb, het resetten van het Cisco modem.

Ik ga op zoek naar een kabel voor de console poort, kijken of ik het dan kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
linksback schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:32:
Thanks! Jammer genoeg was ik vergeten te vermelden dat het eerste wat ik gedaan heb, het resetten van het Cisco modem.

Ik ga op zoek naar een kabel voor de console poort, kijken of ik het dan kan regelen.
En als je dit: https://www.advanced-ip-scanner.com/ nu eens probeerd met jou IP range. Dan zal die normaal gesproken naar voren moeten komen.

Dus als jij range 192.168.178.0 gebruikt dan dat ingeven door 192.168.178.0 t/m 192.168.178.254 in te geven dan gaat die zoeken binnen dat netwerk.
Pagina: 1