Controller kan PS4 niet meer opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
De PS4 van mijn zoon heeft sinds vanochtend een probleem met opstarten. Het treedt op bij het scherm "Welkom terug bij Platstation / Druk op de PS-toets om de controller te gebruiken". Als je dan op die PS toets drukt gebeurt er niets. Oftewel, je komt niet voorbij dit scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik: PS4, Controller, Systeemsoftware 7.0.2

Al vanalles geprobeerd.
- Controller ge-reset via dat gaatje. -> Hielp niet.
- Andere USB kabel. -> Hielp niet.
- Opstarten in safe mode -> database reconstrueren. -> Hielp niet.
- Opstarten in safe mode -> Standaardinstelingen herstellen. Dan doet hij het weer wel. Maar niet voor lang. Zodra je de PS4 uitschakelt en weer terug inschakelt is het weer foute boel.
- Idem, maar dan in rustmode ipv echt uit. Dan doet hij het de eerste keer wel, maar na een paar keer herhalen toch weer mis.
- Na Standaardinstelingen herstellen de controller op USB instellen ipv Bluetooth. -> Hielp niet.

Wat zou het kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gaan de lampjes van de controller wel knipperen als je op de PS knop drukt?

En heb je geen andere controller (te leen) om te testen of die wel werkt via de USB kabel?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik zie inderdaad wel activiteit op de controller led.

Helaas geen andere controller voorhanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

Usb poorten en kabeltjes afwisselen. Denk toch dat het daar in zit.

Als de controller in de usb in de PS4 zit de pa toets wel indrukken natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door NeHoX op 13-04-2020 15:44 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dan lijkt het me in de kabel of USB aansluitingen (PS4 of controller) te zitten

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik heb geregeld dat als ik m'n PS4 een tijd niet aan heb gehad, dat m'n controller geen verbinding meer heeft met m'n PS4.

Wat bij mij werkt, maar waarbij de volgorde dus belangrijk is:
1. Controller resetten door het kleine knopje op de achterkant met een paperclip in te drukken (5+ seconden ingedrukt houden), met PS4 uit (!)
2. Controller aansluiten op de PS4 met USB-kabel
3. PS4 aanzetten

Dan zou je controller weer gewoon verbinding moeten hebben met de PS4.

Als dat niet helpt, dan is een andere USB-kabel proberen sowieso geen gek idee inderdaad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
hneel schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:39:
- Opstarten in safe mode -> Standaardinstelingen herstellen. Dan doet hij het weer wel. Maar niet voor lang. Zodra je de PS4 uitschakelt en weer terug inschakelt is het weer foute boel.
Het feit dat hij het in bovenstaande situaties wel doet duid er volgens mij op dat het geen hardware probleem is. Ik zou de PS4 helemaal resetten en terug zetten naar fabrieksinstellingen.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:48:
Ik heb geregeld dat als ik m'n PS4 een tijd niet aan heb gehad, dat m'n controller geen verbinding meer heeft met m'n PS4.

Wat bij mij werkt, maar waarbij de volgorde dus belangrijk is:
1. Controller resetten door het kleine knopje op de achterkant met een paperclip in te drukken (5+ seconden ingedrukt houden), met PS4 uit (!)
2. Controller aansluiten op de PS4 met USB-kabel
3. PS4 aanzetten

Dan zou je controller weer gewoon verbinding moeten hebben met de PS4.

Als dat niet helpt, dan is een andere USB-kabel proberen sowieso geen gek idee inderdaad.
Helaas, dit helpt bij ons niet.

Ik ben er trouwens vrij zeker van dat de controller en de kabel wel ok zijn. Als ik opstart in safe mode moet ik immers ook op die PS knop drukken en dan gaat het wel goed.

Misschien is dan een complete systeem reset wel een oplossing. Maar dan moet ik eerst even uitzoeken hoe ik e.e.a. kan backuppen. Als mijn zoon de voortgang in zijn spellen kwijt raakt gaat hij niet blij zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth_lr
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-05 09:39
ik heb het probleem ook een keer gehad, wat ik toen heb ik gedaan, zie onderstaande:

PS4 Second Screen app gedownload en daarmee met de ps4 verbinden [Moet in hetzelfde netwerk zitten].
Met de PS4 Second Screen log je in en ga je naar instellingen.
Ga naar Apparaten en dan bluetooth apparaten, daar de dualshock(s) apparat(en) verwijderen.
Dan nieuw bluetooth apparaten toevoegen

De controller in bluetooth mode zetten [SHARE + PS4 BUTTON] totdat het lampje begint te knipperen

Daarna kan je de controller toevoegen

Dit heeft bij mij toen gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31

Agent47

I always close my contracts.

Heb ik laatst ook gehad. Controller hield er in de game mee op.
Andere usb kabel proberen. Anders er zit een gaatje achterin de controller waar je met een paperclip in kan, zo reset je hem.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth_lr
Agent47 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:52:
Heb ik laatst ook gehad. Controller hield er in de game mee op.
Andere usb kabel proberen. Anders er zit een gaatje achterin de controller waar je met een paperclip in kan, zo reset je hem.
Heeft hij al geprobeerd maar dat werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
kenneth_lr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:51:
ik heb het probleem ook een keer gehad, wat ik toen heb ik gedaan, zie onderstaande:

PS4 Second Screen app gedownload en daarmee met de ps4 verbinden [Moet in hetzelfde netwerk zitten].
Met de PS4 Second Screen log je in en ga je naar instellingen.
Ga naar Apparaten en dan bluetooth apparaten, daar de dualshock(s) apparat(en) verwijderen.
Dan nieuw bluetooth apparaten toevoegen

De controller in bluetooth mode zetten [SHARE + PS4 BUTTON] totdat het lampje begint te knipperen

Daarna kan je de controller toevoegen

Dit heeft bij mij toen gewerkt
Ik ga het morgen eens proberen.

En anders wordt het toch backup maken en fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Helaas, dat werkte ook niet. En ook fabrieksinstellingen werkte niet.
Nogmaals: in safe mode werkt de controller prima in combinatie met deze PS4. Of het moet zo zijn dat e.e.a. in standaard mode op een andere manier werkt? Misschien binnenkort eens kijken of we niet ergens een andere controller kunnen lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Andere controller hielp dus ook niet.
Ook nog in het 'gewone' menu een optie gevonden voor uitgebreidere systeem-reset. Eentje die een paar uur duurt. Waarschijnlijk een format van de harde schijf. Ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth_lr
hneel schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:25:
Helaas, dat werkte ook niet. En ook fabrieksinstellingen werkte niet.
Nogmaals: in safe mode werkt de controller prima in combinatie met deze PS4. Of het moet zo zijn dat e.e.a. in standaard mode op een andere manier werkt? Misschien binnenkort eens kijken of we niet ergens een andere controller kunnen lenen.
Jammer..., ik heb zelf ook geen oplossing meer, zit er nog garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Hij is retour gegaan. Er zat gelukkig nog garantie op.

Als ik een gok mag doen: bluetooth chip van de ps4. Ik krijg sterk het vermoeden dat de verbinding altijd over bluetooth gaat, ook als de usb kabel wel is aangelosten. Behalve bij safe mode dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:03
Goed dat je hem terug gestuurd hebt met garantie, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed komt. Ik ben alleen verbaasd over jullie softwareversie. Ik zit inmiddels al op 7.50. Gebruiken jullie de PS4 niet online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ja, 7.50 was inmiddels hier ook binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giele.be
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-04-2021
Helaas is mij hetzelfde gebeurt maar is mijn PS4 pro 2 jaar en 8 dagen oud (aanschaf voor kerst 2018).

Maar gelukkig is Sony coulant: “Helaas, je product valt niet meer onder de garantie. Maar maak je geen zorgen, we kunnen je product nog steeds repareren of vervangen voor een toeslag van €200.00” Overigens maar 3 maanden garantie op de reparatie.

Ik krijg de controller niet in safe mode gekoppeld (3 verschillende controllers, 3 verschillende kabels)
Ik kan wel gebruik maken van mijn Logitech Harmony afstandsbediening gebruiken maar dan krijg ik alleen 3 opties (Naar rustmodus | PS4 uitschakelen | Start de PS4 opnieuw).

Een harde reset naar fabrieksinstellingen is dus niet mogelijk terwijl ik overtuigd ben dat dit een software issue is (de Bluetooth werkt volgens de harmony wel) of de usb-poorten zijn allerwegen stuk.

Als iemand een tip heeft dan verneem ik deze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Wij kregen uiteindelijk gewoon een nieuw apparaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_S
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-04 19:23
Ik kom net kijken want ik had het zelfde probleem, na meer dan een jaar mijn PS 4 niet te hebben gebruikt.
Mijn controllers maken contact, maar zodra ik op een profiel wil inloggen krijg ik de melding "druk op PS toets om de controller te gebruiken".

Ik heb geprobeerd als gast in te loggen, dat werkte. Vandaaruit naar "stroom" en vervolgens "overschakelen naar andere gebruiker" en zo kwam ik weer in mijn profiel en lijkt het vooralsnog weer te werken.
Pagina: 1