Wat is een goede streaming/gaming PC.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Elfrink
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-04-2024
**Goedemiddag Tweakers,**

Mijn naam is Duncan en ik ben opzoek naar een nieuwe streaming PC.
Het maakt mij echt niet uit wat er in komt te zitten, als het allemaal maar werkt.

Voor de nieuwe computer heb ik een budget van €600 Euro. Dit hoeft natuurlijk
niet exact te zijn, maar ongeveer. Het mag dus wel iets afwijken.

Zelf had ik al wel wat onderzoek gedaan en kwam ik uit op de volgende onderdelen.

pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-A320M-S2H V2 (rev. 1.1)
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC

Ik heb hier al een nieuw moederbord liggen, dus alles moet er wel op passen. Ik wil het
liefst een M.2 SSD in mijn computer hebben. Ik zit te denken aan 240 of 500GB, want dat
is voor mij meer dan voldoende.

De games die ik er op moet kunnen spelen zijn: League, Overwatch, Minecraft en de nieuwe Valorant game.
Ik wil met deze computer ook kunnen streamen naar een streamplatform bijvoorbeeld Twitch.

Verder heb ik niets hieraan toe te voegen en hoop ik jullie voldoende op de hoogte te hebben gebracht.

Moederbord die ik al heb: GigaByte B150-HD3P

Met vriendelijke groet,

Duncan Elfrink

[ Voor 24% gewijzigd door D.Elfrink op 13-04-2020 16:06 . Reden: Onderzoek toegevoed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Elfrink
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-04-2024
Topic mag wel gesloten worden, want er reageert niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik zou het moederbord niet meenemen. Zelf zou ik voor streamen aanraden.
AMD ryzen 7 2700
B450 moederbord
500 gb ssd (hier zul je later een hdd bij moeten doen want daar kun je dan je streams op opslaan)
Gtx 1650 super
G skill aegis 16gb ram 3200
Cooler master mwe 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zou wel een goede voeding nemen, voor de rest is bovenstaande prima. Een Ryzen 3600 kan ook.

Als de videokaart kun je ook gaan voor bijvoorbeeld 1 van de volgende:
- pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB
- pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G

Ik zou denk ik eerder voor de 1650 Super zou gaan, gezien de minpunten die mensen aangeven bij deze variant van de RX580. Die goedkopere variant van MSI komt er ook niet supergoed uit. Voor andere varianten van dezelfde kaarten (geldt ook voor de 1650 Super) kom je boven de 200 EUR uit.

...