Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 00:10
Een jaar geleden heb ik een 55 inch Qled tv van samsung gekocht. Bij het uitpakken zat er linksboven een grote sticker, na het verwijderen bleven er lijmresten achter. Zie foto. Bij het gamen en tv kijken heb ik er geen last van, maar hoe verwijder je best lijmresten van een tv?.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Pb0XNf9Tb_M32S34NlyoxAnXuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqNqHvnvBy84VsuEq3GaVHE7.jpg?f=fotoalbum_large

update : Het probleem is opgelost met een vochtige doek en een schermreiniginskit voor de laatste restjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n2l13vb7Mmmsm8b3sd7DANdw64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quz3vXyVAxbhC5np1erj0n3q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door steenbok op 19-04-2020 13:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:08
Voorzichtig met een fohn warm maken en met schilderplakband proberen de lijmresten weg te halen.

Niet met oplosmiddelen zoals stickerverwijderaar of alchohol op het scherm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:53
Serieus, wat zei Samsung hier over? Nu is dat te laat.

Ik denk dat je met bovenstaand wel op moet passen. Zelf zou ik eerst proberen een warme natte microvezel er op te leggen en te laten weken. Daarna voorzichtig afnemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:00
Als ik naar de foto kijk, lijkt het er op dat de originele beschermfolie nog op het scherm zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

absrnd schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:58:
Als ik naar de foto kijk, lijkt het er op dat de originele beschermfolie nog op het scherm zit ?
Vanwege dat ronde hoekje? Dat heeft het paneel zelf ook. Dat was ook het eerste waar in aan moest denken overigens. Die sticker zou je op het folie verwachten, niet op het scherm zelf. Maar lijkt me ook stug dat je die sticker er afgetrokken krijgt zonder te merken dat er nog een folie zit.

Is het een demo model geweest of zo, dat die sticker op het scherm zelf zat?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:28
Bel Platte TV, Media Markt, Coolblue of een andere tv winkel eens en vraag het daar eens. Die hebben er vast en zeker ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:03:
[...]

Vanwege dat ronde hoekje? Dat heeft het paneel zelf ook. Dat was ook het eerste waar in aan moest denken overigens. Die sticker zou je op het folie verwachten, niet op het scherm zelf. Maar lijkt me ook stug dat je die sticker er afgetrokken krijgt zonder te merken dat er nog een folie zit.

Is het een demo model geweest of zo, dat die sticker op het scherm zelf zat?
Ook als ik rond de plek waar je de flits ziet bekijkt vind ik dat lijken op wat je ziet bij folie. Dus ik zou wel eens heel voorzichtig kijken bij die hoek.
Ik heb er zelf ook wel eens een sticker afgetrokken terwijl het folie er heel strak op blijf zitten. Het was dat mijn vrouw beter oplette dan ik die aan het schelden en tieren was :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ArthurMorgan schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:00:
[...]

Ook als ik rond de plek waar je de flits ziet bekijkt vind ik dat lijken op wat je ziet bij folie. Dus ik zou wel eens heel voorzichtig kijken bij die hoek.
Ik heb er zelf ook wel eens een sticker afgetrokken terwijl het folie er heel strak op blijf zitten. Het was dat mijn vrouw beter oplette dan ik die aan het schelden en tieren was :D
Sowieso de moeite waard om even te checken. Dat zou wel verreweg de simpelste oplossing zijn :D

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:28
Samsung plakt nooit een sticker zo op het scherm, die zit op het folie. Dus zoals bovenstaand, was het een demo model? Dat de winkel die er op geplakt heeft? En anders inderdaad eens goed checken of folie er niet nog op zit.

Waarom heb je dit geaccepteerd toen je de tv kocht en de sticker er niet goed af kreeg?

Ik zou in ieder geval niet met een fohn aan de gang gaan. Kans dat er meer los laat dan alleen de lijmresten op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
wasbenzine gebruiken is het beste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zwerfkater schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 01:15:
Als het direct op het display zit zou ik niks doen wat met wrijven te maken heeft.

Zoals hierboven voorgesteld: lijm warm maken met een fohn, (niet te heet en niet te dichtbij!) daarna met schilderstape de lijm er af halen. Wanneer de schilderstape beter plakt dan de lijm op het scherm, door verwarming, blijft de lijm aan de tape plakken en kun je het er af krijgen.

Wrijven op een display = no go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wasbenzine kan ook meer oplossen dan alleen de stickerresten en dan zit je met een doffe plek op je scherm opgescheept.

Vind ik een slechte suggestie.

1. kijk of er nog folie zit.
2. proberen met een andere sticker de lijmresten te verwijderen.

Dat zijn iig de meest veilige opties om mee te beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2020 09:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:00

Agent47

I always close my contracts.

Arjant2 schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:48:
Samsung plakt nooit een sticker zo op het scherm, die zit op het folie. Dus zoals bovenstaand, was het een demo model? Dat de winkel die er op geplakt heeft? En anders inderdaad eens goed checken of folie er niet nog op zit.

Waarom heb je dit geaccepteerd toen je de tv kocht en de sticker er niet goed af kreeg?

Ik zou in ieder geval niet met een fohn aan de gang gaan. Kans dat er meer los laat dan alleen de lijmresten op het scherm.
Samsung heeft idd alleen een stuk folie. Die sticker lijkt wel van het laatste / demo model dan.
Ik zou omruiling proberen / ander model als ik dit zo zie.
Wel niet zo slim om dat ding gewoon te gebruiken. Ik had hem niet meer aangezet / gebruikt als die sticker zo blijft plakken. Nu laat je een beejte de indruk achter dat het je niet interesseert.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sypie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:26:
[...]

Als het direct op het display zit zou ik niks doen wat met wrijven te maken heeft.

Zoals hierboven voorgesteld: lijm warm maken met een fohn, (niet te heet en niet te dichtbij!) daarna met schilderstape de lijm er af halen. Wanneer de schilderstape beter plakt dan de lijm op het scherm, door verwarming, blijft de lijm aan de tape plakken en kun je het er af krijgen.

Wrijven op een display = no go!
Wat ik vaak gebruik is gewoon ductape om lijmresten zonder verwarming ergens vanaf te halen. Vaak is de truuk heeeeeel langzaam er weer afhalenzodat de lijm meekomt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31
WD40 gebruiken of iets simpels als olijfolie en een zachte doek.

Ik zou niet met een föhn gaan werken.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 12:12
Lampenolie werkt ook uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
YakuzA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:06:
[...]

Wasbenzine kan ook meer oplossen dan alleen de stickerresten en dan zit je met een doffe plek op je scherm opgescheept.

Vind ik een slechte suggestie.

1. kijk of er nog folie zit.
2. proberen met een andere sticker de lijmresten te verwijderen.

Dat zijn iig de meest veilige opties om mee te beginnen.
Ik dacht dat wasbenzine niet agressief was heb iig nog nooit meegemaakt dat iets oploste ermee gebruik het eigenlijk altijd om stickers mee te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 13:20

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Werkt inderdaad uitstekend op bijv. een behuizing van een laptop of computer etc. Kleine kanttekening, ik heb het zelf nooit gebruikt op een (beeld-)scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zweer bij dit spul, https://www.bol.com/nl/p/...ngsdoek/9200000008212738/

Werkt op zo'n beetje alles.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arjant2
Je moet echt extreem oppassen met allerlei chemische middelen op een beeldscherm, er zit een coating op het scherm, die wil je niet beschadigen, dan wordt het er niet beter op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:02
Lijmresten verwijder ik altijd zoveel mogelijk met de sticker zelf... Een jaar na dato zal de lijm goed ingedroogd zijn.. Je zal iets van een 'zacht' organisch oplosmiddel kunnen gebruiken om de lijm wat soepeler te maken, denk aan IPA of scherm schoonmaak vloeistof op basis van 2-butoxyethanol? Wasbenzine of WD40 lijkt me geen goed plan. Daarna klevende tape gebruiken om de lijm te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zwerfkater schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:38:
[...]

Ik dacht dat wasbenzine niet agressief was heb iig nog nooit meegemaakt dat iets oploste ermee gebruik het eigenlijk altijd om stickers mee te verwijderen.
Op het scherm van een TV zit vaak een speciale coating die juist wel of niet glossy is bijvoorbeeld.
Het is dan ook heel erg oppassen dat je niet iets in die laag aantast waardoor het behandelde stuk af gaat wijken van een niet behandeld stuk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurri@n
  • Laatst online: 12:59
Oke, sommigen zullen me voor gek verklaren, maar pindakaas maakt lijmresten weer zacht en helpt het verwijderen.... wel zonder stukjes noot he, anders krijg je krassen :)

Enig "bewijsmateriaal":

[ Voor 36% gewijzigd door jurri@n op 14-04-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
jurri@n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:50:
Oke, sommigen zullen me voor gek verklaren, maar pindakaas maakt lijmresten weer zacht en helpt het verwijderen.... wel zonder stukjes noot he, anders krijg je krassen :)
In pindakaas zit olie, dus niet zo heel gek. Wat dat met de coating doet? Zou niet mijn eerst keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
Agent47 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:16:
[...]
Nu laat je een beejte de indruk achter dat het je niet interesseert.
Ik vermoed dat dit ook van toepassing zal zijn... gezien dit;
steenbok schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:33:
Een jaar geleden heb ik een 55 inch Qled tv van samsung gekocht.
@ TS: Ik zou in elk geval niet met allerlei chemicaliën aan de gang gaan, tenzij niets anders werkt. Schilderstape lijkt mij in eerste instantie ook niet verkeerd echter ben ik bang dat deze lijm, indien dit niet alsnog op een beschermende folie zit, behoorlijk vast zal zitten aangekoekt...

Mocht je alsnog met chemicaliën gaan werken, doe het dan eerst op een klein stukje uittesten op een stuk waar je geen last van hebt mocht het vlekken geven.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:02
De margriet link - Nagellak remover - joy- dat is aceton, die mag je zeker overslaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:23
Zeker niet doen,wasbenzine is nogal scherp,dat kan zeker wel de coating van het scherm aantasten.

Ik zou eerder eerst een een vochtige microvezel doek proberen,al die chemicaliën is niet best voor het scherm |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28
biomass schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:05:
De margriet link - Nagellak remover - joy- dat is aceton, die mag je zeker overslaan....
Maar een schuursponsje, zoals daar beschreven, mag wel? :+

Ik gebruik meestal gewoon 99,99% IPA, wel even 70/30% mixen met gedestilleerd water.

Edit:
Dell over het ontsmetten/reinigen van hun apparatuur, waaronder monitoren:
https://www.dell.com/supp...-schoon-te-houden?lang=nl

Dus ik gok dat het ook wel kan op tv's met een 70/30% IPA/water oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door Capa op 14-04-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee als wasbenzine ofzo het scherm aantast.

Pindakaas werkt ook goed.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Eerlijk gezegd zou ik de winkel hierover contacteren. Als het mis gaat kan je het nog bij hun claimen. Zorg dat je het antwoord zwart op wit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Laatst online: 12:59
biomass schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:05:
Het ging ook om de pindakaas-tip. TS zou kunnen denken dat ik 'm voor de gek houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:58:
Idd, als je op de vergroting klikt kun je de rand naar mijn idee duidelijk zien. Ik zou er voorzichtig met een scherp mesje achter die folie proberen te komen in plaats van alles op het scherm te 'smeren'.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30
Je kan eens proberen met je vinger er over heen te wrijven, niet te hard, maar ook niet te zacht, soms rol je het plak gedeelte beetje bij beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 21:12
Capa schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:16:
[...]

Maar een schuursponsje, zoals daar beschreven, mag wel? :+

Ik gebruik meestal gewoon 99,99% IPA, wel even 70/30% mixen met gedestilleerd water.

Edit:
Dell over het ontsmetten/reinigen van hun apparatuur, waaronder monitoren:
https://www.dell.com/supp...-schoon-te-houden?lang=nl

Dus ik gok dat het ook wel kan op tv's met een 70/30% IPA/water oplossing.
Gewoon dit! Gebruik IPA 99%. Ik heb een zoontje en die vond het heel mooi om de TV met brandweer man sam stickers te beplakken, En voor die goedkope stickers zaten ze heel erg goed vast. De lijm en sticker resten gingen er heel makkelij af met IPA

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@steenbok al verder gekomen???
Pagina: 1