mIRC: *** [10053] Software caused connection

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[16:08:14] *** [10053] Software caused connection abort.

Das dus een mIRC foutmelding alleen weet ik niet hoe dat komt :(
Na die melding connect ie weer gewoon en joined ie alle channels, maar dat duurt vrij lang :(

Ik krijg dit heel vaak, soms als ik gewoon aan het lullen ben en soms als ik bijvoorbeeld Dreamweaver of Photoshop open.

Weet iemand toevallig de oorzaak van het disconnecten? en als ik 1 channel zou joinen is het geen probleem, maar ik zit in 10 channels en dus duurt het weer even voordat ik door kan lullen :(

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zelfde als Connection reset by peer.

Alleen de concurent ervan, ken je nix aan doen..

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 17:25 schreef bbrother het volgende:
Zelfde als Connection reset by peer.

Alleen de concurent ervan, ken je nix aan doen..
Er staat dus dat software de connectie stopt, maar dat is dus eigenlijk de software op de server? en dat komt gewoon weer omdat er geen enkele reden voor is....

Tjah, ik moet het er maar mee doen :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

heb je een firewall draaien? of andere proggies op de achtergrond?

Het is namelijk een lokale foutmelding die door iets op je systeem veroorzaakt wordt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 23:20 schreef rrainman het volgende:
heb je een firewall draaien? of andere proggies op de achtergrond?

Het is namelijk een lokale foutmelding die door iets op je systeem veroorzaakt wordt.
Ik draai win2k en heb geen firewall proggies ofzo, en het gebeurt dus vaak als ik even switch naar een ander programma, bijv. Photoshop of Dreamweaver.
Er draaien op dat moment verder geen andere proggies op de achtergrond.

Verwijderd

Dit probleem is een probleem van de software op jouw computer, niet met de remote IRC server of de internet-verbinding zelf.

Ik krijg deze boodschap ook met enige regelmaat, op mijn Windows 2000 box. Ik heb een LAN die een gateway gebruikt, verder een DUN naar XS4ALL, een ADSL verbinding overigens. Ik vermoet dat het ergens met deze combinatie te maken heeft.

Ik vermoed dat mIRC een fout gereturned krijgt tijdens een API-call tijdens traffic van/naar de clientsocket. Je kunt proberen die mIRC nerd ( check zn foto :o ) er zelf over te schrijven, geef dan een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van je systeem, vooral de configuratie van je OS zelf en je netwerkomstandigheden.

Verwijderd

die nurd heet Khaled Mardam-Bey...

/OT

Taro! jij ook hier knul ? :)

Verwijderd

/OT
l33t3 site die rvl.gamepoint.net!

kewl menuutje!

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

[quote]Taro: ...als ik bijvoorbeeld Dreamweaver of Photoshop open.

laat me raden, photoshop 6.0? nog niet geupdate naar 6.1 zeker? update hem ff... ik had nl hetzelfde probleem (en met mij een hoop andere mensen van w&g), na de update werkte alles weer prima

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[quote]
Op maandag 06 augustus 2001 09:51 schreef stylee het volgende:
Taro: ...als ik bijvoorbeeld Dreamweaver of Photoshop open.

laat me raden, photoshop 6.0? nog niet geupdate naar 6.1 zeker? update hem ff... ik had nl hetzelfde probleem (en met mij een hoop andere mensen van w&g), na de update werkte alles weer prima
6.0.1 heb ik wel....

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 05:34 schreef Vyvre het volgende:
die nurd heet Khaled Mardam-Bey...

/OT

Taro! jij ook hier knul ? :)
Jah al heel lang :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 07:09 schreef martun het volgende:
/OT
l33t3 site die rvl.gamepoint.net!

kewl menuutje!
Leuke site he :) alleen die pic of the week moet ik weer eens vervangen, is een kofferbak vol met lekkere dingen van de vorige lan :)

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38
Om maar weer even op het originele onderwerp terug te komen, ik heb dat probleem dus ook.
Bij mij is de configuratie als volgt:
Win2000 server SP2 als gateway, DNS en DHCP server, 1024/256 Kb kabel verbinding. (Celly 433@540 256MB)

WinXP RC1 client met daarop mIRC, ik krijg die disconnects dus spontaan (vaak als ik er niet bij ben)
Op de client draaid verder eigenlijk niks want daar is het systeem niet krachtig genoeg voor (zou dat misschien het probleem kunnen zijn) het is nl. maar een P166@208 met 96 MB edo. |:(

Ik dacht ik zoek effe op GOT voor een oplossing maar helaas is er dus niet echt een logische verklaring voor dit probleem.

Updating..............

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik heb die foutmelding ook nog tegengekomen toen ik nog dialup gebruikte. Als m'n dialup verbinding uitviel op het moment dat ik met mIRC connecteerde zag ik die boodschap. Sinds ik kabel heb nooit meer tegengekomen :z

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

jah ik heb 'em ook, en dan ook echt kei vaak, 10 keer per dag als 't niet meer is. Ik heb een Sitecom router en die is tamelijk sucky, ik denk dat 't daar aan ligt, maar een echt idee heb ik echt niet, heel het web afgezocht voor de oplossing maar die is er niet :(

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Oude koeien hoeven voor een dergelijke mededeling niet gekickt te worden hoor :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.