Sennheiser GSX 1000 gaat niet aan bij opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
Sinds een paar dagen heb ik een Sennheiser GSX 1000 audio amplifier. Deze werkt perfect in combinatie met mijn Sennheiser GSP 500. Toch gaat de GSX 1000 eind deze week retour als ik volgend probleem niet opgelost krijg; tijdens het opstarten van mijn pc gaat de GSX aan (twee keer branden alle lichtjes voor een x aantal seconden) maar zodra mijn pc opgestart is wordt de GSX uitgeschakeld. De enige manier om het werkend te krijgen is de USB kabel uit mijn pc te trekken en weer opnieuw in te steken en dit vind ik geen normale dagelijkse bezigheid...

Relevante hardware en software (voor de volledige lijst zie BBG juli 2019 :P )
Sennheiser GSX 1000
Sennheiser GSP 500
MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5 3600
Windows 10

Ondertussen heb ik al gegoogled en gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Helaas werkt geen van de voorgestelde acties:
>>>USB Root Hub and click the Power Management tab. Uncheck the option to Allow the computer to turn off this device to save power and click OK
>>> Locate and then click the following registry subkey: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Executive. In the details pane, right-click AdditionalCriticalWorkerThreads, and then click Modify. In the Value data box, type 2, and then click OK
>>> Device manager; disable all sound devices under sound, video and game controllers, except those related to the GSX 1000

Op een van de sites gevonden met google melde iemand dat hij alleen problemen had op zijn pc en niet op zijn mac. Nu heb ik geen mac om dit te controleren, maar het lijkt dan toch echt een win10 probleem te zijn.

Bovenstaande is wat ik als gemiddelde pc gebruiker wilde proberen met advies van random google sites. Natuurlijk heb ik meer vertrouwen in Tweakers, dus laat de oplossing maar komen :D...

Overigens heb ik een vergelijkbaar probleem met mijn scherm als mijn pc in slaap modus gaat. Die gaat daarna ook niet meer aan. Dit heb ik opgelost door de slaap stand uit te zetten. Mijn pc staat tegenwoordig aan of uit en mijn scherm probleem is opgelost. Helaas helpt dit niet voor mijn GSX 1000.

PS: ja, ik weet dat de GSX 1000 veel te duur is, maar ik moet toch ergens mijn geld aan uitgeven tijdens deze weken van binnen zitten! En lastig te beschrijven, maar het werkt echt, het geluid is echt verbeterd in vergelijking met het al erg goede "standaard" geluid van mijn headset.

-----

Helaas, geen medetweaker die mij kan helpen en geen reactie van Sennheiser zelf waar ik een vergelijkbaar bericht als hierboven naar toe heb gestuurd. Via Google nog gevonden dat het uitschakelen van de soundchip op het moederbord in de bios zou helpen, maar natuurlijk had dat bij mij geen effect. Zojuist heb ik het pakketje afgegeven en is mijn speelgoed op weg terug naar de winkel... ;w

[ Voor 7% gewijzigd door BaronVR op 23-04-2020 18:19 . Reden: update ]