Smart Life - Slimme voorbeelden en ideeën

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEHendriks
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Domotica (huis automatisering) kan ons heel goed helpen bij het automatiseren van onze omgeving. Smart Life is een product in opkomst en eenvoudig te koppelen aan openbare en open source IFTT services. De Smart life App werkt eenvoudig en, is te gebruiken voor veel soorten en merken devices, en bevat al veel voorbeeld schakelingen.

Het enige wat ik nog mis is een forum met goede, pragmatische en soms geld besparende ideeën.

Laat ik zelf beginnen met een eenvoudige en goedkope schakeling die al redelijk wat geld bespaart op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEHendriks
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Schakelen vloerverwarmingspomp. Ik zocht al een tijdje naar een goedkope en slimme oplossing om mijn pomp van de vloerverwarming aan/uit te schakelen omdat hij normaal gesproken 24 uur per dag draait en veel onnodig vermogen afneemt.
Om die reden heb ik 2 goedkope Smart Life schakel modules gekocht die je eenvoudig tussen je stopcontact en pomp steekt + je stopcontact en de CV ketel. De modules meten zowel de spanning, stroom en afgenomen vermogen en zijn automatisch of via de App te schakelen. Kosten ongeveer 35,-

Ik heb 'm zo ingesteld dat de pomp uit gaat zodra het afgenomen vermogen van de ketel lager is dan 10 Watt (normale draai belasting) en aan gaat wanneer de CV ketel meer dan 40 Watt afneemt. Dit is een teken dat de interne pomp aan gaat en ik de pomp van de vloerverwarming ook aan wil hebben.
Op die manier is het mogelijk om apparaten met elkaar te laten communiceren en schakelingen van elkaar af te laten hangen. In het begin laat ik 'm ook een berichtje sturen naar de App zodat ik het schakelen een tijdje in de gaten kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
hee Hoi,

ik ben (ook) aan het overstappen van mijn ouwe vertrouwde homewizard naar smart life.
Het eerste voordeel vind ik dat je bijna alle denkbare ontvangers/signaal gevers goedkoop op ali kunt kopen. En het mooie is dat deze te verbinden zijn met mijn wifi netwerk.
Echter ik loop wel tegen een aantal problemen aan met automatisering:
1. ik heb een temp meter erop aangesloten die ook ir signalen uitstuurt. Wanneer de temp onder de 18 grad komt wordt de airco ingeschakeld. Nu had ik ook een scene aangemaakt dat wanneer de temp. hoger dan 20 grad wordt dat de airco wordt uitgeschakeld. Echter zolang de temp boven de 20 graden is, blijft hij een "uit"signaal versturen. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
2. De tap-to-run automatiseringen kunnen worden toegevoegd aan siri (ios opdrachten) echter wanneer ik in opdrachten een nieuwe taak wil kiezen uit de verschillende apps krijg ik vele voorstellen. Echter geen voorstel vanuit de smart-life app. Gisteren stond hier nog "airco uit" bij. Iemand een idee hoe ik deze kan toevoegen in de opdrachten app?