Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_ev
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 00:32
goedemiddag,

Mijn huidige set wil ik vervangen.
- canon 400D
- canon EF 70-300 1:4-5.6 IS USM
- SIGMA DC 17-17MM 1:2.8-4.5

Camera wordt hobbymatig gebruikt en niet veel.

Lensen best tevreden over, camera begint wat kuren te vertonen. ik wil met name kitesurfers fotograferen, in het water en vanaf de kant.

Zit te denken aan alleen een nieuwe body, nieuw hoeft niet, hij gaat toch mee het strand op, wordt een gebruiksartikel.

Kan ik de huidige lenzen blijven gebruiken, word mijn scherpte probleem, bij minder licht, minder bij een beter body? of moet ik echt voor andere lens (lenzen) gaan. (hoewel scherpte niet meevalt met de 70-300 lens bij minder licht.)

Ik zit aan een gebruikte 70D/ 750D te denken. (kitesurfers filmen zou natuurlijk mooie optie zijn maar dan zal ik volgens mij zowiezo andere lenzen moeten kopen ivm focus)

ik hoor graag jullie reacties

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn_ev op 13-04-2020 12:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoi Martijn! Welk budget had je in gedachte? Dat zal een aardig bepalend zijn voor je keuze lijkt me.

Welke kuren toont je huidige 400D trouwens?

Als je tevreden bent over je lenzen en geen zoombereik te kort komt kan je het daarbij laten inderdaad. Het zijn prima lenzen!

Voor jouw soort fotografie kan je ook een tweedehands 7D mark II overwegen. Die is perfect voor sportfotografie en kan een stootje hebben! En je lenzen passen er zo op :)

[ Voor 3% gewijzigd door FeareX op 13-04-2020 15:36 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_ev
Mooi toestel, is dit niet een beetje overkill voor mijn doel. Budget is wel passend voor een gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_ev
Ha water sealant. Das indd wel een leuke bijkomstigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat kan je zelf het beste oordelen denk ik. Ik zou persoonlijk vooral naar de prijs kijken, want een 7DII is zo goed geschikt voor jouw use case dat je heel lang geen vervanger nodig zou hebben :)

Heb je misschien wat voorbeeldfoto’s zodat we een beter beeld kunnen krijgen van het type fotografie wat je doet? Misschien heb ik wel een heel wild beeld in gedachte wat in praktijk wel mee lijkt te vallen.

Maar voordelen voor de 7DII:
- Goede accuduuur
- Uitstekende snelle en precieze autofocus (als ik het internet mag geloven :) )
- Afdichting tegen water en stof (let op: geen een camera is waterdicht!)... Al heb je daar eigenlijk ook een “weather sealed” lens bij nodig om het volledig af te maken.
- Snelle burstrate

Canon EOS R | Olympus OM-1