Velleman vertex delta k8800 3d printer ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank4president
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 23:32
Hallo Allemaal,

Ben opzoek naar een 3d printer en kwam de velleman delta k8800 tegen. Deze kost momenteel 300 euro bij megekko, wat net het bedrag is dat ik er aan wil geven. (normaal +/- 600€)

Echter ben ik een beetje sceptisch over deze printer aangezien ik er amper iets over dit model kan vinden. Geen deftige reviews of video's.

Iemand ervaringen over deze printer of velleman in het algemeen? Is het verstandig om in dit merk te investeren of kan ik beter voor een Ender 3 gaan met wat upgrades.

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door frank4president op 13-04-2020 12:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Nicap

Tsssk....

Ik kan deze printer niet, maar de ender 3(pro) wel.
Als je begint net een 3d printer is dat mijns inziens de beste keus kwa prijs en mogelijkheden.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:33
overweeg ook nog de Cetus 3d.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:55
Zoal @Nicap aangeeft is de Ender 3 pro op dit moment een van de meest populaire printers ivm prijs/kwaliteit verhouding, Ga je meer voor kwaliteit overweeg dan een prusa

https://www.creality3doff...ty-ender-3-pro-3d-printer

Ook zeer actieve gebruikersgroepen zoals: https://www.facebook.com/groups/Ender3dp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een prusa of kloon zoals een p3steel is waarschijnlijk een betere optie dan de velleman. Veel gebruikers, zelf aan kunnen knutselen, en onderdelen die je altijd nog eens kunt upgradennof vervangen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb zelf een K8200 van Velleman, wat kan ik ervan zeggen. Het mooiste van de Velleman's is dat ze compleet opensource zijn. Ik gebruik PrusaSlicer op Windows waarmee ik de Gcode stuur naar OctoPrint op een rPi clone die de printer aanstuurt. De originele controllerboard heb ik vervangen voor een RAMPS 1.4 die ik aangepast heb om op 24V te werken.
En dat vind ik het mooie van een Velleman printer, aan te passen tot en met.
Toegegeven, van de velleman is de community mss iets minder groot.

Daarom zeg ik, als je een printer wil hebben die je helemaal naar je eigen smaak aan wil passen, dan zou ik voor een Velleman gaan. Als je plug and print wil, dan zou ik voor een Creality of een Prusa gaan. Maar dat zijn mijn €0,02

[ Voor 4% gewijzigd door Vuikie op 14-04-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank4president
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 23:32
Sorry voor de late reactie allemaal!

Bedankt voor de tips! Ben al een hele week aan het wikken en wegen. ik denk dat ik een ender 3 ga kopen om mee te beginnen. Vooral de community (en de prijs) heeft mij overtuigd om hier mee aan de slag te gaan.

Prusa ziet er ook goed uit. Zeker de MMU upgrade is zeer cool, maar de prijs t.o.v. de ender 3 is voor mij nog wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vuikie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:50:
Het mooiste van de Velleman's is dat ze compleet opensource zijn.
Hoe bedoel je dat precies? Ik was nieuwsgierig na deze opmerking en heb op de site van Velleman gekeken wat ze allemaal delen (CAD-tekeningen bijvoorbeeld), maar ik zie niks wat een open source printer suggereert. Op het feit dat ze Marlin als firmware gebruiken na, maar dat geldt voor bijna alle printers (ook die van Creality en Prusa).
Als je plug and print wil, dan zou ik voor een Creality of een Prusa gaan. Maar dat zijn mijn €0,02
De Enders van Creality zijn niet echt plug and print. Je moet er veel aan (blijven) sleutelen voor optimale prints. Een Prusa is in dat opzicht een stuk betrouwbaarder.

@frank4president Ik heb daar in het Ender topic ook wat over geschreven: Gizz in "[3D Printer] Creality Ender ervaringen"

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Gizz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:59:
[...]
Hoe bedoel je dat precies? Ik was nieuwsgierig na deze opmerking en heb op de site van Velleman gekeken wat ze allemaal delen (CAD-tekeningen bijvoorbeeld), maar ik zie niks wat een open source printer suggereert. Op het feit dat ze Marlin als firmware gebruiken na, maar dat geldt voor bijna alle printers (ook die van Creality en Prusa).
Op de Velleman site zal je er idd niet veel over vinden, maar hier vind je de info die je zoekt/nodig hebt, inlusief de link naar github waar de door jou gezochte CAD files staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filip70
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-11-2020
Hallo Vuikie,
Net zelf een Vertex delta 3g van Velleman gekocht. Echter bij het calibreren loopt het mis. De printkop blijft tegen de glasplaat trillen.
Ook na de melding calibratie ok lukt het niet.
De printkop blijft hoog staan en het fillament loopt er gewoon uit.
Hebt u tips om dit op te lossen?
Mvg
Filip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SA007

Moderator Tweaking
@Filip70 GoT is geen helpdesk, we gaan er vanuit dat mensen zelf onderzoek doen en gerichte vragen stellen, dit is wel heel erg generiek en kan vanalles zijn.
Wat heb je zelf al gevonden en geprobeert en waarom werkte dat niet.

Gezien dit een ervaringentopic is is het topis sluiten niet gepast, maar op zo'n vraag kan een handleiding of fabrikant beter eerst antwoord geven.
Pagina: 1