vertraging tweede scherm (PS4)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Allen,
Ik heb 2 tv's voor mijn PS4. Nu heb ik echter op mijn tweede scherm echt vertraging met call of duty modern Warfare en ik kan niet echt achterhalen of het aan de input lag ligt, of de instellingen (en waar te veranderen)

Hoofdscherm: Samsung UE49NU8070L
Tweede scherm: Samsung UE32J6200AW

of is het tweede scherm te verouderd? Graag jullie info!

Beste antwoord (via drxevdb op 15-04-2020 09:48)

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:29
Arcenon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:34:
Het enige wat je hiermee kan (zoals iemand anders al had geopperd), een game modus inschakelen indien aanwezig. Dus je zult even door je menu's hier naar op zoek moeten gaan of hier wat screenshots plaatsen zodat wij kunnen beoordelen of het überhaupt mogelijk is op de betreffende TV.
Even snel voor je in de manual gekeken:

MENU>Systeem>Algemeen>Spelmodus
U kunt de gamemodus inschakelen om de instellingen van de tv te optimaliseren voor het spelen van videogames op een gameconsole zoals een PlayStation™ of Xbox™."De gamemodus is niet beschikbaar voor normaal tv kijken."Mogelijk trilt het scherm enigszins."Als de Spelmodus is ingeschakeld, worden Beeldmodus en Geluidmodus automatisch naar Games geschakeld."Als u een ander extern apparaat wilt gebruiken, ontkoppelt u eerst de gameconsole en schakelt u de Spelmodus uit.

M3 '21

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:16
Televisies moet je altijd in game of pc modus zetten als je een console of pc aansluit.
Dan gaat de meerderheid van de “beeld verbeteringen” uit en bespaar je tientallen millisecondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naast mogelijke instellingen heeft je hoofdscherm (~18ms) een stuke lagere input lag dan je tweede scherm (~45ms) wanneer deze correct ingesteld zijn.

Dit is een verschil dat je voelt wanneer je schakelt tussen beide schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Caayn schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:49:
Naast mogelijke instellingen heeft je hoofdscherm (~18ms) een stuke lagere input lag dan je tweede scherm (~45ms) wanneer deze correct ingesteld zijn.

Dit is een verschil dat je voelt wanneer je schakelt tussen beide schermen.
Daar ben ik dus bang voor. Maar met vorige call of dutys heb in hier geen problemen mee gehad. Of met andere games. Is dit het verschil met nieuwe games of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
drxevdb schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:25:
[...]

Daar ben ik dus bang voor. Maar met vorige call of dutys heb in hier geen problemen mee gehad. Of met andere games. Is dit het verschil met nieuwe games of?
Speel je nu op beide schermen tegelijkertijd? Zoja dan zal het eerder komen doordat je nu het verschil, onbewust, bent gaan merken omdat je op een scherm met een lagere input lag speelt.

Iedere game heeft zijn eigen input lag, bovenop de input lag van het scherm, echter is hier niet iets bijzonders in gebeurd de laatste paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Caayn schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:37:
[...]
Speel je nu op beide schermen tegelijkertijd? Zoja dan zal het eerder komen doordat je nu het verschil, onbewust, bent gaan merken omdat je op een scherm met een lagere input lag speelt.

Iedere game heeft zijn eigen input lag, bovenop de input lag van het scherm, echter is hier niet iets bijzonders in gebeurd de laatste paar jaar.
Excuus, verkeerd uitgelegd. Nee ik speel niet tegelijk. Mijn 'hoofdscherm' gebruik ik in principe, deze staat in de woonkamer. Alleen als er dan eens tv gekeken moet worden of iets dergelijks, zou ik mijn PS4 even naar mijn tweede scherm verplaatsen. Dit deed ik afgelopen week, maar ik kon geen pepernoot raken leek het, door de vertraging. Deze call of duty (in dit voorbeeld) heeft alleen op mijn hoofdscherm gedaan. Maar voorgaande versies deed ik op mijn andere scherm. En nogmaals; nooit last gehad van vertraging.

Laatst had ik ook de playstation eens meegenomen met vrienden, en ik herinneren me dat ik hier precies hetzelfde had. Mijn 2 kameraden merkten het niet helemaal, maar ik werd er echt he-le-maal gek van. Dit was een philips TV. Maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand zo kan gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
Het enige wat je hiermee kan (zoals iemand anders al had geopperd), een game modus inschakelen indien aanwezig. Dus je zult even door je menu's hier naar op zoek moeten gaan of hier wat screenshots plaatsen zodat wij kunnen beoordelen of het überhaupt mogelijk is op de betreffende TV.

M3 '21

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
Arcenon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:34:

U kunt de gamemodus inschakelen om de instellingen van de tv te optimaliseren voor het spelen van videogames op een gameconsole zoals een PlayStation™ of Xbox™."De gamemodus is niet beschikbaar voor normaal tv kijken."Mogelijk trilt het scherm enigszins."Als de Spelmodus is ingeschakeld, worden Beeldmodus en Geluidmodus automatisch naar Games geschakeld."Als u een ander extern apparaat wilt gebruiken, ontkoppelt u eerst de gameconsole en schakelt u de Spelmodus uit.

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Arcenon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:45:
[...]

Thanks!! Deze optie probeer ik zsm. Zal dan ook direct hier even de uitkomst delen!!

en het lijkt erop dat deze heeft gewerkt, super! Ik had al tijden gezocht naar de gamemodus, alleen natuurlijk weer op mijn lakse manier. Heeft geen vertraging meer maar merk wel dat het beeld verouderd is tov mijn andere tv. Anyways, altijd ready om te gamen dus nu. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door drxevdb op 15-04-2020 09:50 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1