Heb sinds kort ExpressVpn en als ik kies voor IKEv2. Dan gaat sites met een vertraging laden, dus dan duurt het even voordat de pagina ervoor komt. Dit heb ik niet met OpenVPN. Ik gebruik als browser Firefox.
Over het algemeen is OpenVPN (UDP), het standaard protocol van ExpressVPN meen ik, zo'n beetje het snelste VPN-protocol dat er is. Er zijn geluiden dat Wireguard sneller is en dat zou ook goed kunnen omdat de code simpeler is, maar dit is een experimenteel protocol dat nog niet veel gebruikt wordt.
IKEv2 kan ook erg snel zijn, maar is een wat complexer protocol waardoor de snelheid waarschijnlijk aan meer factoren onderhevig is. In principe kan IKEV2 op zichzelf heel snel zijn, maar dat is ook niet gek, want het is alleen een tunneling-protocol. Daarom gebruiken betrouwbare VPN-providers en andere privacyoplossingen IKEv2 eigenlijk altijd i.c.m. bijvoorbeeld IPSec voor encryptie, waardoor de snelheid natuurlijk weer afneemt.
IKEv2 kan ook erg snel zijn, maar is een wat complexer protocol waardoor de snelheid waarschijnlijk aan meer factoren onderhevig is. In principe kan IKEV2 op zichzelf heel snel zijn, maar dat is ook niet gek, want het is alleen een tunneling-protocol. Daarom gebruiken betrouwbare VPN-providers en andere privacyoplossingen IKEv2 eigenlijk altijd i.c.m. bijvoorbeeld IPSec voor encryptie, waardoor de snelheid natuurlijk weer afneemt.
Als ik een speedtest doe, haal ik hogere snelheden dan OpenVPN (UDP). Maar browsen gaat niet fijn. Weet niet of het ligt aan een instelling van firefox ofiets anders. Heb het niet als ik hem weer op OpenVPN zet.
Je kan eens kijken of dit niet gewoon door DNS komt.
Ik weet niet hoeveel vrijheid ExpressVPN je geeft om andere DNS servers te gebruiken of misschien hebben ze zelf een lijstje om uit te kiezen.
Als browsen specifiek minder snel gaat is DNS de moeite waar om naar te kijken.
Ik weet niet hoeveel vrijheid ExpressVPN je geeft om andere DNS servers te gebruiken of misschien hebben ze zelf een lijstje om uit te kiezen.
Als browsen specifiek minder snel gaat is DNS de moeite waar om naar te kijken.
Ik gebruik de dns servers van ExpressVPN, maarja als ik de dns van mn provider gebruik heb ik hetzelfde probleem. Ik heb het probleem niet als ik hem op OpenVPN (UDP) zet. Dan kan het toch haast niet aan de DNS liggen toch?
Heb het nu eens getest op een andere pc .En die is draadloos aan gesloten. En daar heb ik geen problemen.
Wireguard is relatief jong, maar het is niet meer experimenteelApatito123 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:08:
Over het algemeen is OpenVPN (UDP), het standaard protocol van ExpressVPN meen ik, zo'n beetje het snelste VPN-protocol dat er is. Er zijn geluiden dat Wireguard sneller is en dat zou ook goed kunnen omdat de code simpeler is, maar dit is een experimenteel protocol dat nog niet veel gebruikt wordt.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Perdon jurroen. De eerste keer dat ik Wireguard ben tegengekomen is alweer een tijd geleden, toen ik IVPN een keer uitprobeerde. Heb sindsdien altijd in mijn hoofd dat het een experimenteel protocol is, omdat dat toen ook zo was. Ook is het protocol volgens Wireguard zelf nog volop in ontwikkeling.Wireguard is relatief jong, maar het is niet meer experimenteel
Maar steeds meer (relatief) grote VPN-providers bieden het tegenwoordig ook, zoals Mullvad, PIA en NordVPN. Dus in die zin heb je gelijk dat het niet meer experimenteel te noemen is.
Pagina: 1