Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Hackintosh 4K

Pagina: 1
Acties:

• artenbe
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-02 03:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil graag een hackintosh bouwen als alternatief op de mac mini.
- dient vooral voor logic pro X samen met mijn behringer umc1820 geluidskaart
- moet 4K @60hz ondersteunen voor mijn lg27ud88
- zou liefst zo stil mogelijk moeten zijn
- zou liefst de mac mini form factor hebben

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Liefst zo goedkoop mogelijk, qua processor etc is een mac mini 2014 met 16gb ruim voldoende voor wat ik nodig heb, alleen ondersteunt deze geen 4K @ 60hz.. en de nieuwe mac mini vind ik te duur. vandaar dus dat ik een hackintosh alternatief zou willen bouwen..

ik zou er max 500 euro aan willen geven indien mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

monitor: LG2U7ud88 (hdmi, usb c of displayport)
soundcard: behringer umc1820 (usb)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
processor weet ik dus niet, en daardoor ook het moederbord niet...
ik zou zeggen 16gb en 256 SSD, maar afhankelijk van op welk budget we landen kan dit meer zijn
voor zover ik kan volgen heb je een speciale wifi / bluetooth kaart nodig om de volle functionaliteit van os x te gebruiken, en die wil ik ook aangezien ik handover en airdrop etc veel gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

ja klein en stil mogelijk zoals gezegd.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

ik wil graag gepoint worden naar de beste budget oplossing. Zoals ik al zei zou de mini 2014 perfect zijn moest hij 4K @ 60 hz ondersteunen :) Het mag ook gerust tweedehands zijn!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:22
Kijk eens naar een site als https://www.tonymacx86.co...he-ultimate-buyers-guide/

Staat op wat compatibel is mbt hackintosh. Mijn beperkte kennis zegt sowieso Intel Cpu + amd gpu. (Nvidia heeft geen driver support helaas).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open.

Succes

• artenbe
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-02 03:09
Ik ken Tonymac, maar het probleem daar is dat ze vaak verwijzen naar onderdelen op amazon enzo en dat ik die hier dan niet vind.

mijn eerste idee is dit:

Cpu: minimum 2.6 GHz Core i5 (I5-4278U) zou ik denken, dat is gelijk aan een mac mini 2014
mobo: geen enkel idee, sorry :) hier struggle ik het meeste.
ssd: 256 of 500 gb, waarschijnlijk samsung evo?
gpu: moet minimum een rx580 zijn denk ik om 4K @ 60hz te halen
ram: 2x 8 gb crucial
case: bitphenix prodigy of phoenix of kleiner

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit een idee?
http://www.fanlesstech.co...ucintosh-is-complete.html

Je zou sowieso even kunnen kijken naar een NUC, als de wifi/BT compatible is.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Min of meer naar aanleiding van deze video:
YouTube: Apple won't like this... - Run MacOS on ANY PC
ook een hackintosh gebouwd.
Heb deze guide gebruikt: https://github.com/kholia/OSX-KVM ; Veel makkelijker dan de stappen van LTT.

Met bovenstaande maken de componenten waarmee je bouwt niet meer zoveel uit, omdat er toch een virtualisatielaag tussen zit. Ook als in de toekomst support wegvalt voor specifieke hardware, blijft het via een VM waarschijnlijk wel werken.

GPU en USB poorten geef ik rechtstreeks door aan de VM, waardoor het verder precies werkt als op een fysieke mac, en je hebt hardware acceleratie. Netwerk gebruikt 'ie via de host, maar als de netwerkkaart compatibel is kun je die mogelijk ook rechtstreeks doorgeven.
Performance is ongeveer gelijk aan wat je zou verwachten op een fysiek systeem met dezelfde componenten.

Audio heb ik dan via USB geregeld. Bluetooth heeft mijn bord sowieso niet, maar zou je denk ik een USB dongle voor kunnen gebruiken, of een compatible m.2/pcie apparaat doorgeven.

Het grootste voordeel voor mij is dat je makkelijk snapshots kan maken van het systeem, en als iets stuk gaat (meestal door een update), kun je dat makkelijk ongedaan maken. Scheelt een hoop tijd na de initiële setup. En zoals ik al zei; de gekozen hardware maakt niet zoveel uit (ik draai het op een ryzen systeem).

GPU moet je wel even kijken dat het compatibel is, maar in het filmpje is te zien dat ze nVidia gebruiken. Ikzelf gebruik een amd 290x kaart die ik nog had liggen van mijn vorige gamesysteem. Op mijn huidige gamesysteem (met een 5700xt) werkt het overigens ook perfect. Dus heb het idee dat de meeste kaarten wel werken.

Daarnaast was mijn server sowieso aan een upgrade toe, dus op hetzelfde systeem draait ook een freenas server (met de sata poorten direct doorgegeven), en een windows vm voor bepaalde OS-specifieke software.

Wel van belang voor de hardwarekeuze is of het systeem geschikt is voor virtualisatie, en dan met name het doorgeven van de GPU en andere apparaten (zoals de USB poorten). Mijn ervaring is dat het primaire pcie 16x slot doorgaans wel een aparte IOMMU groep heeft, en het daardoor geen probleem is die door te geven aan een VM. De rest (USB poorten, sata controllers, m.2 slots, onboard audio, extra pci-e slots) is wat meer hit-and-miss. Online is wel e.e.a. aan ervaringen te vinden met specifieke moederborden, maar van veel ook helemaal niks. Dan is het gokken.

ps. heb je ook een Windows/ander systeem die qua specs voldoet, en niet gelijktijdig hoeft te draaien met je mac? wellicht hoef je alleen maar een extra schijf bij te plaatsen, en e.e.a. daar op te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 13-04-2020 23:40 ]

Pagina: 1