Mijn vraag
...
Mijn nieuwe pc (4maand) werd samengesteld door Terrabytes en heeft volgend probleem. Na het afsluiten van een game (meestal COD MW), of na een tijdje idle te draaien verliest de pc zijn vermogen. Ik heb een Asus rog Thor als voeding met oled schermpje en hierop zie ik duidelijk dat hij in normale toestand 120-150W verbruikt. Maar na het afsluiten van een game verliest hij dit en valt hij terug naar 60-90W waardoor ik niets meer kan doen. Het enige dat ik dan kan doen is een force shutdown. Nu is het rare dat de mannen van Terrabytes mijn pc al 2x hebben terug genomen en verschillende testen hebben uitgevoerd en er niets op gevonden hebben. Ze hebben er zelfs urenlang bij hun op gegamed om te kijken of het probleem zich voordoet bij hun maar dat doet het niet?
Kunnen jullie dit verklaren waarom dit probleem zich enkel voordoet bij mij?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mij pc heeft volgende componenten:
- Asus Rog Ryujin 360mm
- Asus RTX2080
- Asus Rog Thor 1200W
- AMD Ryzen 9 3900x
- Asus Helios Case
- 4TB HDD Barracuda
- 1TB Nvme 970 SSD
- Corsair RAM 32GB 3200mz DDR
- ASUS Strix MoBo 570 F
Software die er momenteel opstaat:
- Battle.net met COD MW & Overwatch
- Discord
- Geforce Experience
- Logitech G Hub
- Razer Central,Cortex en Synapse
- Asus Armoury Crate
- Ccleaner
- Mozilla Firefox
Wat ik en techniekers van Terrabytes al gevonden of geprobeerd heb
*Nagekeken naar het powerplan of de HDD niet soms in slaap valt.
*Alle Drivers nagekeken of ze up to date zijn
*Syntetische testen op windows/frivers en firmware conflicten
*Verschillende benchmarks
*Alle randapparatuur al veranderd
*Longevity test
*Dominoo er van tussen gehaald en voeding rechtstreeks in stopcontact gestoken
Het rare is dat mijne oude pc nu weer zijn plaats heeft ingepakt en deze perfect draait met alle randapparatuur die ik heb en dezelfde kabels gebruik.
Hopelijk kan 1 van jullie de oplossing vinden.
PS: ik haal niets uit de case omdat dit in garantie zit en ik hier liever niet aankom want als ik moet dreigen om mijn geld terug te krijgen mag ik er zelf binnenin niets aan gedaan hebben.
...
...
Mijn nieuwe pc (4maand) werd samengesteld door Terrabytes en heeft volgend probleem. Na het afsluiten van een game (meestal COD MW), of na een tijdje idle te draaien verliest de pc zijn vermogen. Ik heb een Asus rog Thor als voeding met oled schermpje en hierop zie ik duidelijk dat hij in normale toestand 120-150W verbruikt. Maar na het afsluiten van een game verliest hij dit en valt hij terug naar 60-90W waardoor ik niets meer kan doen. Het enige dat ik dan kan doen is een force shutdown. Nu is het rare dat de mannen van Terrabytes mijn pc al 2x hebben terug genomen en verschillende testen hebben uitgevoerd en er niets op gevonden hebben. Ze hebben er zelfs urenlang bij hun op gegamed om te kijken of het probleem zich voordoet bij hun maar dat doet het niet?
Kunnen jullie dit verklaren waarom dit probleem zich enkel voordoet bij mij?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mij pc heeft volgende componenten:
- Asus Rog Ryujin 360mm
- Asus RTX2080
- Asus Rog Thor 1200W
- AMD Ryzen 9 3900x
- Asus Helios Case
- 4TB HDD Barracuda
- 1TB Nvme 970 SSD
- Corsair RAM 32GB 3200mz DDR
- ASUS Strix MoBo 570 F
Software die er momenteel opstaat:
- Battle.net met COD MW & Overwatch
- Discord
- Geforce Experience
- Logitech G Hub
- Razer Central,Cortex en Synapse
- Asus Armoury Crate
- Ccleaner
- Mozilla Firefox
Wat ik en techniekers van Terrabytes al gevonden of geprobeerd heb
*Nagekeken naar het powerplan of de HDD niet soms in slaap valt.
*Alle Drivers nagekeken of ze up to date zijn
*Syntetische testen op windows/frivers en firmware conflicten
*Verschillende benchmarks
*Alle randapparatuur al veranderd
*Longevity test
*Dominoo er van tussen gehaald en voeding rechtstreeks in stopcontact gestoken
Het rare is dat mijne oude pc nu weer zijn plaats heeft ingepakt en deze perfect draait met alle randapparatuur die ik heb en dezelfde kabels gebruik.
Hopelijk kan 1 van jullie de oplossing vinden.
PS: ik haal niets uit de case omdat dit in garantie zit en ik hier liever niet aankom want als ik moet dreigen om mijn geld terug te krijgen mag ik er zelf binnenin niets aan gedaan hebben.
...