Smalle (max 10mm) platte zwarte afdekstrip gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik ben op zoek naar een zwarte smalle platte afdekstrip (+/- 10mm breed en het liefst 240 cm of langer) waarmee ik een lelijke verfrand kan afdekken. De verfrand is niet strak omdat de ondergrond erg onregelmatig is (spachtelputz). Ik heb de sites van de gamma, Hornbach, praxis en karwei bezocht maar ik kom helaas niet verder dan profielen die niet plat zijn of profielen die veel te breed zijn. Iemand een gouden tip voor mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6snAFkuEpJ5UCqQw65iW42jgYjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1s0l0segZIFKAeqRsihjDMW4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 21:46
Die verfrand kun je strak maken door het zwarte gedeelte af te plakken en het witte gedeelte deels opnieuw te verven. Alternatief kun je een houten afdekkatje kopen en zwart verven, maar dan zal de aansluiting met het witte gedeelte kieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Bedankt voor het meedenken. Het is helaas geen wit maar mintgroen, een kleur die ik niet meer heb. Kitten is misschien een optie maar ben daar niet heel goed in. Ik plak het dan ook af maar met de spachtelputz verwacht ik dat het niet strak wordt. Latje zijn helaas te breed, ik zoek een smal latje of profiel zodat het zo min mogelijk opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zou het ook verven zoals @coinman63 zegt en anders kitten. Als je eerst strak afplakt aan beide zijden van de kit is het niet zo moeilijk. Dan heb je met het gladstrijken ook behoorlijk wat tolerantieruimte.

Mocht je toch een strip willen: een houten latje kun je natuurlijk op elke dikte en breedte laten zagen/schaven. Je zou ook eens kunnen zoeken naar modelbouwhout, dat is er veel in kleine maten. Het zal dan denk ik wel lastig zijn om een strip van 240cm lang te vinden. Verder kun je zoeken naar “plat strip”. In staal en aluminium (en rvs) zijn ze er wel in 10mm breed. Moet je die strip wel nog zelf aflakken. Misschien kun je ze zo ook wel in kunststof vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 13-04-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:50
michielvz schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:27: ik zoek een smal latje of profiel zodat het zo min mogelijk opvalt.
Probleem van dat afdekprofiel is dat je het nooit strak tegen de spachtelputz bevestigd krijgt, want die spachtelputz is natuurlijk niet glad. Krijg je daar weer allemaal kieren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Xander schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:28:
[...]

Probleem van dat afdekprofiel is dat je het nooit strak tegen de spachtelputz bevestigd krijgt, want die spachtelputz is natuurlijk niet glad. Krijg je daar weer allemaal kieren.
Moet TS alsnog de randjes kitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:41
10x2400mm klinkt onhaalbaar, is een kunststof strip van 30x2600mm geen optie?
Die liggen gewoon in de bouwmarkten.

De netste oplossing hier is gewoon kitten. Of de muur zwart verven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:34
Kitten of de muur/SP vervangen met stucwerk.

Profiel verlegt het probleem alleen.
Pagina: 1