== Wat is het verschil? ==

Pagina: 1
Acties:

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Bij de Matrox Marvel G450 eTV hebben ze het over een ''S-video output''
en bij een een Millenium G450 hebben ze (Matrox.com) het over een gewone (?) tv-out?
Ik snap niet helemaal of er nu verschil is...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

S-Video is een mogelijke uitgang (en dus tvout) maar je hebt ook een gele tulp uitgang die als tvout kan werken.
S-Video is betere kwaliteit om bijvoorbeeld films te kijken.
Voor gamen via de tv is de gele tulp misschien al genoeg.

edit:

probeer plaatjes of iets dergelijks te vinden van de kaarten, kun je het makkelijk zien :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
mja, asus gebruikt ze allebei, ik heb een svideo en gewone tulp uitgang voor tv-out...
kweet niet of dat bij andere fabrikanten ook zo is..

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op zondag 05 augustus 2001 16:56 schreef ThaSarge het volgende:
mja, asus gebruikt ze allebei, ik heb een svideo en gewone tulp uitgang voor tv-out...
kweet niet of dat bij andere fabrikanten ook zo is..
Nah ander fabrikanten leveren meestal ook gewoon S-video (dacht ik)
Op mijn hercules 3d prohpet 2 zit een Svideo uitgang en er zit een kabeltje bij gelevert die dat omzet naar een 'gewone' tulp uitgang, dit kabeltje kan je denk ik ook zelf wel solderen....

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Bij mijn G400 werd een verloopkabeltje meegeleverd (standaard) en hier zit een s-video-uitgang op en een composite-uitgang op.

Op de G450 krijg je dus ook een verloopkabeltje bij met een s-video-uitgang en een composite-uitgang.

Bij de G450 eTV zit er geen DualHead op, maar is de 2e uitgang een S-video uitgang.

Dus de normale G450 met DualHead heeft de optie tussen S-video en composite.
De G450 eTV heeft een 2e uitgang in de vorm van S-video.

-

• FoxzMan
Na de manual van de G450 eTV te hebben bekeken, zie ik dat de output van de G450 eTV S-video en composite kan zijn.

Beide kaarten ondersteunen dus S-video en Composite.

Verschil tussen de kaarten is dat er op de G450 een 2e Monitor of TV kan worden aangesloten en op de G450 eTV op de 2e poort een TV kan worden aangesloten.

De G450 eTV wordt dus echt gebruikt om bijv videocamera-filmpjes te editten en zo....

-

• jxjcs
Ben je bij Dualhead 'verplicht' altijd 2 tv's/monitoren TEGELIJKERTIJD aan te sluiten?

Of kun je ook alleen je computer naast je tv zetten zonder de (computer)monitor te gebruiken?

• jxjcs
eTV heeft ook Dualhead...

• FoxzMan
Volgens mij is het wel zo dat je primaire display een monitor moet zijn.

De eTV heeft een ander soort DualHead als de normale G450.

Als je kijkt naar de kaarten, zie je dat op de G4x0 een 2e monitor uitgang zit. Hierop kun je dus een 2e monitor op aansluiten of met een verloopkabeltje een TV.

De eTV heeft een 2 ingangen, een AudioVideo-IN en een ingang voor de TV-kabel. Hij heeft ook 2 uitgangen 1 voor de monitor en de andere voor de TV.

Bij de eTV ben je dus iets meer beperkt omdat je geen 2e monitor kan aansluiten. Je kan wel TV kijken op je monitor en videocamera-filmpjes editten.

-

• jxjcs
Maar als ik mijn DVD-rom op mijn tv aansluit heb ik bij de eTV geen beter beeld dan bij de gewone G450??

• FoxzMan
Denk dat het beeld gelijk is, ze hebben immers dezelfde chipset.

-

Verwijderd

TV kan wel als primair display, bij mijn MSI-kaart in ieder geval wel. Toen m'n ouwe 14" Bright monitor niet wakker wou worden uit z'n slaapje werkte de tv wel, en die heb ik toen ingesteld als primair display om de video-instellingen te resetten.
Pagina: 1