Toevoeging op @
b_weijenberg , je kunt Domoticz en ik verwacht hetzelfde voor Home Assistant, weer verbinding met Google Assistant.
Ik heb mijn verschillende Domoticz devices verbonden met Apple Homekit zodat ik met Siri alles kan bedienen. Daar zit overigens ook een Connexoon in, maar ik heb Somfy IO motoren, dus dat is wat gecompliceerder

denniz7 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:34:
Hi, newbie hier op het gebied van smart home. Eerste stappen worden echter gezet. Mijn idee is om alles in eerste instantie in HomeKit te hangen en verwacht van daaruit over te gaan naar Homey.
Er komt een TADO oplossing deze kant op en de oude elektrische rolluiken krijgen nieuwe Somfy motoren. Ik begrijp dat Somfy iO 2-weg is en RTS 1-weg. Twee vragen:
1- Ik zie nog niet de meerwaarde van iO in wanneer ik de motoren aan Homekit of Homey hang. Voor iO heb ik als ik het goed begrepen heb minimaal de Connexoon als hub nodig, maar dit is bij de RTS niet nodig, right?
2- Kan ik ondanks deze 1-weg wel bijv een FLOW bouwen dat de rolluiken maar voor 50% openen of is het bij RTS simpelweg 100% open of 100% dicht?
Dankjewel!
1. Correct, Connexoon nodig voor IO, voor RTS kan het met een RFXCOM (wel de juiste kopen)
2. Goede vraag: Volgens mij is dat nu juist een probleem, maar dat weet ik niet zeker.
Als het standaard niet kan, kun je de aansturing natuurlijk wel aanpassen: Zet aan: - Na x Sec stuurt Stop command.
x bepaal je dan met wat tests. Geeft je minder flexibiliteit. Met IO motoren kun je het tot de % nauwkeurig doen.
[
Voor 64% gewijzigd door
Hann1BaL op 12-06-2020 17:46
]