SteamVR crasht icm HP Reverb. Mobo en/of voeding issue?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 06:32
Hi Tweakers,

Ik loop nu al een week tegen problemen aan met mijn nieuwe HP Reverb en ben een beetje ten einde raad.

Probleem
SteamVR blijft maar crashen. Soms gaat het even goed (varieert tussen meteen crashen na het ingame laadscherm tot 15 minuten vlekkeloos 90 fps) maar dan wordt ik er vroeg of laat uitgeknikkerd. Het vreemde is dat het WMR portal gewoon blijft draaien en mijn pc helemaal niet vastloopt verder.

Wat heb ik geprobeerd
- Laatste updates NVidia, Windows, SteamVR (beta en non beta), WMR (beta en non beta).
- CPU en GPU overgeklokt. Heb het idee dat hij juist sneller crasht na een stabiele GPU overclock. Zowel met als zonder OC ervaar ik crashes.
- Laatste BIOS versie geïnstalleerd.
- USB energiebeheer instellingen aangepast.
- Verschillende USB poorten geprobeerd.
- Gespeeld met hogere en lagere grafische instellingen (ingame en steamvr/wmr instellingen). Met lagere instellingen kan ik meestal wel langer spelen maar ervaar bijna altijd vroeg of laat een crash.
- Allerlei verschillende Windows instellingen gewijzigd uit talloze forum posts en YouTube video's.

Wat ik vreemd vind is dat ik altijd makkelijk een stabiele 90fps houdt. Vooral in iRacing, nooit een frame dip opgemerkt. Hierdoor twijfel ik echt of het simpel de videokaart is die de Reverb niet aankan.

Kan het mijn voeding zijn? Of een ander stroom gerelateerd probleem? Wellicht is mijn moederbord niet geschikt voor mijn huidige hardware? Wat mij opvalt is dat ik een ratelend geluid uit mijn pc hoor als er veel van de videokaart wordt gevraagd. Dit lijkt uit de hoek van mijn voeding te komen.

Mijn hardware
Ryzen 5 2600 @ 3.9, 1.275v met een aftermarket koeler (Arctic Alpine 64 Plus)
RTX 2070 (Gigabyte windforce 2x 8g) (op dit moment in MSI Afterburner +400mhz geheugen en +179mhz clock)
16gb LPX Vengeance 3200 dual channel
ASRock Fatal1ty AB350 mini itx ac/wifi
Cooler Master MWE 550W Bronze voeding

HP Reverb herziene versie

Ik hoop via deze weg de gouden tip te vinden anders ben ik bijna zover om de boel weer te retourneren en of te sparen voor een degelijkere game pc of te wachten tot VR weer wat stappen heeft gemaakt.

Bvd! Grt Oane