Schakelen tussen 3 monitoren <--> naar 1 laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Mijn vraag
Op het werk heb ik twee schermen en soms doe ik mijn laptopscherm er naast bij open die heb ik dan echt nodig om 1 scherm gefixeerd op mijn laptop scherm open te laten staan om te spieken.

Dat werkt allemaal prima, echter is mijn laptop scherm het hoofdscherm in dat geval en daar staan dus alle mapjes en dergelijke op het bureaublad en hierdoor sleep ik andere programma's en schermen die openstaan naar de twee monitoren aan de (in dit geval) rechterkant. Wat er gebeurd is dat wanneer ik thuis alleen op mijn laptop zit die programma's niet op mijn scherm openen. 1 stom voorbeeld: rechtermuisknop --> intel graphics instellingen. Het wordt geopend maar op 1 van die andere twee schermen die nu niet aan mijn laptop hangen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu kan ik dit oplossen door mijn laptop op mijn kantoor thuis aan mijn monitor te hangen en dan het scherm terug te slepen naar mijn laptopscherm en dan is het check. Of op mijn werk het middelste scherm het 'hoofdscherm' te maken (gok ik). Alleen, daar schiet ik nu niks mee op. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het nu ook op mijn laptopscherm geopend wordt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Gewoon de overige monitoren uitschakelen bij de beeldschermen instellingen, alle open vensters worden dan verplaatst naar het nog wel actieve scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:50:
Gewoon de overige monitoren uitschakelen bij de beeldschermen instellingen, alle open vensters worden dan verplaatst naar het nog wel actieve scherm.
Helaas is dat niet zo gewoon. Hij zegt; 'Er is geen ander beeldscherm gedetecteerd'

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat gebeurt er als je zo'n geopend programma aanklikt in de taakbalk (actief maakt) en dan de Windows toets + pijltjestoetsen gebruikt, krijg je ze dan wel in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je eens zou kunnen proberen: voordat je je laptop van je multimonitor setup afkoppelt, even met winkey+P zorgen at je alleen je laptopscherm selecteert. Dan komt sowieso alles wat open staat die kant in. En als je weer aankoppelt andersom :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat ik zelf trouwens gebruik om snel te schakelen tussen een single -en dual monitor setup is MultiMonitorTool, erg handig tooltje:

https://www.nirsoft.net/utils/multi_monitor_tool.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:08:
Wat gebeurt er als je zo'n geopend programma aanklikt in de taakbalk (actief maakt) en dan de Windows toets + pijltjestoetsen gebruikt, krijg je ze dan wel in beeld?
Ik had de hoop dat dit het zou oplossen. Dat doet het ook in een zekere manier, alleen niet voor het probleem waar ik mee zit. Als ik Windows toets en dan een ander scherm naar links zet kan ik kiezen wat ik rechts doe, dit werkt echt voor een programma zelf. Echter mijn probleem is dat het programma (lotus notes) wel opent op mijn laptop, de pop-up als ik iets wil archiveren in het systeem (SuperOffice) opent op een tweede/derde scherm ergens.
The Eagle schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:09:
Wat je eens zou kunnen proberen: voordat je je laptop van je multimonitor setup afkoppelt, even met winkey+P zorgen at je alleen je laptopscherm selecteert. Dan komt sowieso alles wat open staat die kant in. En als je weer aankoppelt andersom :)
Dit is denk ik een goeie tip die ik dan maar even moet gaan uitvoeren en uitproberen of het dan werkt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Leoon. schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:34:
Echter mijn probleem is dat het programma (lotus notes) wel opent op mijn laptop, de pop-up als ik iets wil archiveren in het systeem (SuperOffice) opent op een tweede/derde scherm ergens.
Probeer dan het MultiMonitorTooltje eens, als je die start krijg je een overzichtje van actieve programma's/vensters en kun je ze naar een andere monitor verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:13:
[...]
Probeer dan het MultiMonitorTooltje eens, als je die start krijg je een overzichtje van actieve programma's/vensters en kun je ze naar een andere monitor verplaatsen.
Ik zie als ik op 'archive' druk dat er twee rows geopend worden in het programma. Wanneer de pop-up daarna geopend wordt gaan die twee rijen weg en kan ik niks selecteren wat ook maar met die pup-up te maken heeft.

https://i.imgur.com/2TTKMje.png

versus

https://i.imgur.com/XGk5FWf.png

Ik denk dat het ik maar gewoon moet laten bij goed afsluiten van de laptop en dus wellicht wat @The Eagle zegt met windows P.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 13-04-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
@Leoon. Kun je niet de betreffende regel selecteren en dan rechtsklikken en kiezen voor 'Move to primary monitor'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:36:
@Leoon. Kun je niet de betreffende regel selecteren en dan rechtsklikken en kiezen voor 'Move to primary monitor'?
Als ik mijn muis weghaal op 'archive' dan gaat de regel ook weg. Lukt idd niet. Is echt raar eigenlijk, achja. Morgen weer naar kantoor en dit direct even fixen.

Pagina: 1