Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 18:30
Ik zoek?
2 super ultra wide monitors die samen gebruikt kunnen worden op elkaar (zijn er zo'n mounts eigenlijk? vermoed dat ik 2 keer een aparte mount ga moeten gebruiken). Ik denk best 2 keer dezelfde monitor, dat het een mooi plaatje samen is. Liefst niet een te grote bottom of top bezel.

Wat is je budget?
Hoop met 1500 euro max per monitor er te komen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, voor de rest: 120hz, 5120x1440 (wil minstens mijn 2 keer QHD gevoel behouden), en liefst relatief snel bestelbaar in België.(Geen weken wachten ^^)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD Ryzen Threadripper 3960X, 32GB, 1080 TI (ja dit is bottleneck dunkt me, ga upgraden zodra next gen nvidia of AMD grafische kaarten er is, '3080TI' ofzo, vind de 2080ti upgrade iets te prijzig voor wat het opbrengt kwa prestatie). Rest niet relevant denk ik voor speccs.

Na heel wat research, kon ik amper artikels/setups/videos vinden dat super ultra wide monitors boven elkaar gebruiken. (Is toch in theorie perfect mogelijk?) Het onderste scherm zal ook voor gaming dienen dus met de '3080ti' in zicht wil ik dus zowiso nu een 120hz scherm kopen. Buiten gamen ga ik vooral de schermen gebruiken voor productiviteit/monitoren. Ik heb atm 2x144 hz Asus (weet naam niet meer juist) QHD 27' monitoren, maar die 'beperkte' schermruimte begingt me te hinderen (en de bezels in het midden) daarom dat ik dus ineens wil verdubbelen van 'schermruimte' en 2 dus 2 x 47' scherm wil gaan.

Na research denk ik te gaan voor deze 2 x Samsung lc49rg90ssuxen . Echter is die bottom bezel wel wat groot denk ik (Geen ervaring met monitoren op elkaar)? Daarom misschien iemand hier met een betere suggestie, of een opmerking op 'mijn plan'.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Waar ik achter gekomen ben sinds ik een 34" Ultra wide heb, is dat heel veel games het rotweg niet ondersteunen. Ik moet vaak 'patches' installeren voor Ultrawide. Veel ander spul (Netflix, Youtube) krijg ik zwarte vlakken links en rechts. Het enige 'nut' tot nu toe heb ik met grote applicaties (ik maak ontwerpen, sizings, soms wat excel enzo) maar toegegeven, dat is ook precies het doel waarvoor ik het scherm gesponsord heb gekregen van mijn werkgever :+.

To your point, als het voor gaming is verwacht ik zelf dat je er nog een tijdje op moet wachten vooraleer het echt goed ondersteund word.

Qua normale bureaubladresolutie denk ik dat jouw kaart het wel moet trekken. Games wederom... lastig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Ik zat ook te kijken naar ultra wide, maar ik meende een review te hebben gezien waarbij de zwart waarde van de LGs veel beter was? Kan iemand dat fabeltje ontkrachten? Of zijn die LGs tegenwoordig veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3m3L
HTT-Thalan schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:06:
Waar ik achter gekomen ben sinds ik een 34" Ultra wide heb, is dat heel veel games het rotweg niet ondersteunen. Ik moet vaak 'patches' installeren voor Ultrawide. Veel ander spul (Netflix, Youtube) krijg ik zwarte vlakken links en rechts. Het enige 'nut' tot nu toe heb ik met grote applicaties (ik maak ontwerpen, sizings, soms wat excel enzo) maar toegegeven, dat is ook precies het doel waarvoor ik het scherm gesponsord heb gekregen van mijn werkgever :+.

To your point, als het voor gaming is verwacht ik zelf dat je er nog een tijdje op moet wachten vooraleer het echt goed ondersteund word.

Qua normale bureaubladresolutie denk ik dat jouw kaart het wel moet trekken. Games wederom... lastig inderdaad.
Ja heb ik ook al gelezen in reviews. Echter met deze site: https://www.wsgf.org/ heb ik al de games gecheckt die ik het meeste speel en meeste bieden support :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3m3L
Wegens geen ander advies zal ik dus voor de 2 keer Samsung lc49rg90ssuxen gaan.
Ik ga voor deze arm gaan voor de onderste monitor: https://www.coolblue.be/n...lus-monitorarm-zwart.html
En helaas moet ik een muurarm nemen voor de bovenste monitor (want volgens mijn berekeningen ga ik met zo n 2 newstar armen er niet komen om de schermen boven elkaar te zetten.) dus zal ik ook deze nemen https://www.coolblue.be/n...-pfw-1040-monitorarm.html . Bestel pas vanavond. Nog opmerkingen zeker meer als welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
@H3m3L Hoe zijn de bevindingen? Vooral in kantoorsetting? Lijnen de schermen mooi uit? Ik kan me voorstellen dat je de onderste bij voorkeur wat kantelt, maar dan sluiten de curves niet meer aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Qua bezels zou ik het bovenste scherm ondersteboven monteren, dit zie je vaker in tradingrooms, omdat de bezels aan de bovenkant vaak het dunst zijn.
Pagina: 1