Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Daikin hybride warmtepomp i.c.m. vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• pim1988
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-11 21:04
Hoi allen,

Onze situatie is als volgt.
Sinds 6 maanden wonen wij in ons huis ( jaren 30, geen spouwmuur isolatie, wel vloerisolatie en wand isolatie van binnenuit, dubbelglas beneden, hr+ glas boven, dakrenovatie gepland hierbij wordt dakisolatie toegepast)
In het huis is aanwezig een Daikin altherma hybride warmtepomp 7.4 kW incl. koeling (3 airco units). Beneden 5 radiatoren en boven 4 radiatoren, dit zijn normale radiatoren geen lage temperatuur radiotoren.

Nu willen we graag vloerverwarming laten infrezen beneden en boven onze oude radiatoren behouden.
Voor de zekerheid lijkt het mij verstandig om beneden nog 3 radiator leidingen(keuken/woonkamer/bijkeuken) mee te frezen mocht de vloerverwarming onvoldoende blijken te zijn, dan kunnen we altijd nog de radiatoren terugplaatsen.

Wat ik me afvraag:
1. Hebben we een lage temperatuurverdeler nodig voor de vloerverwarming? Aangezien de radiatoren boven en eventueel beneden warmer water nodig hebben dan de vloerverwarming.

2. Is het mogelijk om boven een tweede Daikin thermostaat te plaatsen, of een andere optie? Ik kan me voorstellen dat wanneer beneden de temperatuur bereikt is die ingesteld staat op de thermostaat, de radiatoren boven niet aanslaan ook al zitten hier thermostaatkranen op.

Ik ben een leek op dit gebied, onze installateur moet nog contact met ons opnemen maar wellicht kunnen jullie mij informeren.

mvg Pim

• mupsje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 14:15
Hoihoi,

Wanneer je ervoor kiest om vloerverwarming te gaan plaatsen moet je waarschijnlijk de installatie op weersafhankelijke regeling gaan zetten.

Omdat inderdaad zoals je aangaf de radiatoren niet warm gaan worden,
ook zul je de ruimte apart moeten gaan regelen dmv een (bijv.) 24volt regeling op je vloerverwarming.
In het boekje van je warmtepomp staan zeker weten voorbeelden.

Ook zul je waarschijnlijk een buffervat moeten zetten voor je vloerverwarming.

anyway..... kijk hier maar even naar
https://techneco.nl/wp-co...ia-Eria-Tower-2019-07.pdf

groet

Remco

• pim1988
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-11 21:04
Bedankt Remco.
In de informatie van mijn warmtepomp staat niks over vloerverwarming en/of voorbeelden.
https://www.daikin.nl/nl_nl/products/CHYHBH-AV32.html

We willen graag de vloerverwarming laten infrezen/aansluiten. Ik vraag me af welke verdeler.
Op basis van deze website: https://www.vloerverwarming-direct.nl/verdelers/20086?a=4
denk ik een LTV systeem.

Via mijn Daikin app zou het mogelijk moeten zijn om verschillende ruimtes apart te kunnen verwarmen, maar ik kan dit nergens terugvinden hoe dit aangesloten moet worden.

Met het buffervat bedoel je een grote voorraad warm water ( 300 liter bijv) wat gebruikt wordt voor warm tapwater en tegelijkertijd de vraag van warm water naar de vloerverwarming biedt?

Ik heb naar je link gekeken maar begrijp niet wat je hier mee bedoeld.

• Jan_Post
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05-2021
Beste mensen,

hartelijk dank voor alle info, ik heb een jaar een 5KW Daikin/intergas warmtepomp en gasketel, best tevreden maar inderdaad wel zelf veel uitzoeken, erg nuttige informatie hier.

Ik ben mijn huis aan het verbouwen en heb nu vloerverwarning geinstalleerd met een klep VC4013 van Honywell om de vloerverwarming van ketel hydraulisch te scheiden.
Gekoppeld aan de Intergas ketel werkt het prima maar het lijkt erop dat de klep dan alleen bediend wordt als de ketel draait en dicht blijft met de warmte pomp.
Ik probeer de klep nu aan de binnenunit te koppelen maar kan eigenlijk geen goed aansluitschema vinden en vraag me af of ik de controllerinstellingen ook moet wijzigen.

Wie helpt me even?