Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Heb nu Mount abd Blade Bannerlord op het oog. Settings hoeven zeker niet op ultra. Wel wil ik graag dat de spellen soepel draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor een paar upgrades wilde ik niet meer dan €300 uitgeven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het is een HP 8200 Elite Microtower met i5 2400, 3.10 Ghz processor
HP 1495 Moederbord
Psu: HP model:PS-4321-1HB, 320W
Beeldscherm: IIYama, Prolite B2780HSu

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een logische upgrade een grafische kaart is, samen met geheugen uitbreiding en een ssd?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Helemaal geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen verdere eisen

Ga je overklokken?
Geen idee wat het inhoud, dus denk dat ik hier maar ver van weg blijf.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik graag zou willen weten is wat voor mij geschikte upgrades zijn voor mijn bestaande systeem.
Ik ben geen echte gamer, en zie het verschil niet tussen 40fps of 60 fps. Ik vind gamen op low/medium settings voldoende. wat ik belangrijk vind is dat de games soepel lopen. Ik begrijp dat Mount and Blade Bannerlord een CPU heavy game is, en vraag me af of mijn processor dit aankan.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:35
Heb je de minimale systeemeisen van de game bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik bekeken, maar het zegt mij niks in hoeverre mijn i5 2400 gelijk/beter/minder goed is dan de i3 8100.
Hetzelfde met de video kaart. Ik vind het heel lastig om era achter te komen welke kaart past in mijn kast, en op mijn moederbord. laat staan of het allemaal met elkaar kan "praten".

Dit is wat ik kan vinden over de eisen:
Mount and Blade 2: Bannerlord System Requirements (Minimum)
CPU: Intel Core i3-8100 / AMD Ryzen 3 1200
CPU SPEED: Info
RAM: 6 GB
VIDEO CARD: Intel UHD Graphics 630 / NVIDIA GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB
PIXEL SHADER: 5.0
VERTEX SHADER: 5.0
FREE DISK SPACE: 60 GB

Mount and Blade 2: Bannerlord Recommended Requirements
CPU: Intel Core i5-9600K / AMD Ryzen 5 3600X
CPU SPEED: Info
RAM: 8 GB
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB / AMD Radeon RX 580
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
FREE DISK SPACE: 60 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 3072 MB

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:35
Een i3-8100 is 1,5x zo snel dus je komt nogal tekort voor de minimale eisen.

Daarnaast is het bij een prebuild altijd spannend welke videokaarten zullen werken. Dikwijls zit er een whitelist in het bios van het moederbord.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:30
De 2400 is pakweg 30% langzamer dan de 8100, echter ook maar 10% langzamer dan de 1200, maar sowieso onder de minimum requirements.
Videokaart reqs lijken inderdaad niet zo streng.

Ik zou dit setje verkopen (75-100 euro?) en een 2e hands game PC kopen.
Bij voorkeur gelijk met een 6-core.
Eventueel een wat oudere i7 met 4c/8t kan ook.

Nog boven budget, maar om een idee te geven:
V&A aangeboden: Budget gaming pc 1060 6gb Ryzen 5 1600

Er staan ontelbaar i5 quadcores te koop, die zou ik niet nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 12-04-2020 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat zijn de antwoorden en vergelijkingen waar ik iets aan heb. bedankt

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ja, hier kun je niet veel mee, alleen bv. een gtx 1050ti LP inzetten waarschijnlijk.
Dan zit je nog met een niet al te snelle CPU.

Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven in z'n totaal?

...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik dan zo rond ga kijken naar een 2dehands model denk ik dat ik toch wat meer moet uitgeven.
Ik zal hier eens bij het vraag en aanbod gaan kijken.

• RozenD
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05-2024
Twee mogelijkheden:

[1]
Zoals boven wordt aangeraden, je budget verhogen en kijken naar een tweedehandse game pc als alternatief.

[2]
Anders zou je inderdaad je videokaart moeten upgraden naar een (minimaal) 1050Ti. Maar als je dan toch 300 te besteden hebt: GTX 1650 super en een voeding om de kaart te voorzien van genoeg stroom.
Als je je huidige kast wilt houden zal je moeten opletten dat de kaart wel past (Mini ITX variant zal wel passen denk ik)

Omdat je bij de tweede optie ook een voeding zal moeten kopen wordt de upgrade wat ingewikkelder als je hier geen ervaring in hebt. Je moet kabels los halen om de upgrade uit te voeren en misschien het moederbord verwijderen om er goed bij te kunnen.

Ik raad je echt optie 1 aan, dan heb je gelijk een beter systeem. Hou de minimale systeemeisen van Mount and Blade Bannerlord als richtlijn.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
RozenD schreef op maandag 13 april 2020 @ 01:38:
Twee mogelijkheden:

[1]
Zoals boven wordt aangeraden, je budget verhogen en kijken naar een tweedehandse game pc als alternatief.

[2]
Anders zou je inderdaad je videokaart moeten upgraden naar een (minimaal) 1050Ti. Maar als je dan toch 300 te besteden hebt: GTX 1650 super en een voeding om de kaart te voorzien van genoeg stroom.
Als je je huidige kast wilt houden zal je moeten opletten dat de kaart wel past (Mini ITX variant zal wel passen denk ik)

Omdat je bij de tweede optie ook een voeding zal moeten kopen wordt de upgrade wat ingewikkelder als je hier geen ervaring in hebt. Je moet kabels los halen om de upgrade uit te voeren en misschien het moederbord verwijderen om er goed bij te kunnen.

Ik raad je echt optie 1 aan, dan heb je gelijk een beter systeem. Hou de minimale systeemeisen van Mount and Blade Bannerlord als richtlijn.
Voeding vervangen word hem niet, zit geen standaard atx voeding in..

Denk dat ts idd aan een andere computer toe is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:30
Ik zou ook niet houden aan minimum maar proberen richting recommended te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie en het meedenken.

Ik ga op zoek naar een 2dehands pc of budgetgame pc nieuw.
Pagina: 1